AnonymBruker Skrevet 19. april 2011 #1 Skrevet 19. april 2011 Jeg er ei jente på 50 kg. som lurer på hva som er ideelt å ha som fettprosent. Mener å ha lest 20-30 % er vanlig for kvinner, men jeg er opptatt av å holde en litt lavere fettprosent og høyere andel muskelmasse, derfor synes jeg nok 30 høres rimelig mye ut for meg.. Og i muskelmasse, hvor mange kg. av sin egen vekt bør muskelmassen ligge på? Skal veldig snart ta en test som måler dette.
LissiN Skrevet 19. april 2011 #2 Skrevet 19. april 2011 Vet at jenter kan fint ligge på fettprosent på fra 20-30 og være både veltrente, og ikke for tynne. Under 20, så kan man risikere at kroppen har for lite fett til å gi deg mensen, osv... så en gylden middelvei er jo å ligge rundt 20 iallefall
AnonymBruker Skrevet 19. april 2011 #3 Skrevet 19. april 2011 American Council on Exercise anbefaler at kvinner har en fettprosent mellom 10-25. 30 og over er for høyt selv om man er normalvektig. En gjennomsnittlig kvinnekropp består av ca. 36% muskler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå