Gå til innhold

Bilstol

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I min bil har jeg bilstolen (Acta Graco Cosmic Comfor) bakovervendt og sønnen min på 3 år sitter fint i den enda. Nå skal vi være med min familie i en konformasjon, hvor jeg og sønnen min skal sitte på i mammas bil. Hun har kjøpt en bilstor (forovervent beltestol) som er beregnet for barn fra 15-36 kg. Min sønn veier 16 kg, men jeg er meget skeptisk til å la han sitte i en vanlig beltestor. Det er en kjøretur på ca 20 minutter, men uansett...

Hva synes dere? Er det lov å la 3 åringer sitte i en vanlig beltestol?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er alternativene? Kan du ta med deres egen stol? I såfall hadde jeg gjort det.

Hvis ikke hadde jeg latt mitt barn sitte forovervendt på den korte turen. Det er lov, stolen er jo godkjent fra 15 kg. Det er ingen LOV som sier at en treåring ikke kan sitte forovervendt, bare sunn fornuft...

• Liker 1
Skrevet

Har du mulighet til å bruke egen stol hadde jeg gjort det. Eventuelt hørt om andre har en stol jeg kunne lånt. Hadde jeg ikke funnet en så er det bedre med en fremovervendt (så lenge det er en god fremovervendt stol og ikke type biltema) enn ingen stol. (Hadde det vært en biltema stol hadde ikke lille fått vært med, enkelt og greit.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...