Gå til innhold

Går opp istedet for ned!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den siste mnd har jeg gått tur hver dag, og forbrenne i følge vektklubben.no ca 600 kcal til dagen. Jeg spiser ca 1200 kcal til dagen,og prøver å fordele dette utover dagen. Skal selvfølgelig spiser mer når jeg har gått ned mine 5 kg, for å ikke komme i sparemodus.

Problemet er at jeg går opp i vekt istedet for ned! Har lagtpå meg 2 kg på denne mnd, og jeg ser på magen at jeg faktisk har lagt på meg. Synes bare den vokser og vokser, samme med sideflesket. Hva kan jeg gjøre? Det ødelegger virkelig motivasjonen min , og jeg har bare lyst å gi opp, selv om jeg hater mine xtra kilo mer enn alt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du faktisk forbrenner 600 hver dag i tillegg til det kroppen din bruker for å overleve skal du ikke spise 1200 om dagen. Og pass på å spise riktig.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du spiser helt feil?

1200 kcal er ikke 1200kcal uansett alltid.

Enkelte legger på seg lettere av brød, andre av melkeprodukter feks.

Jeg er feks ektremt insulinresistens og om jeg skulle hatt en diett som består av kun høykarbo så ville jeg lagt veldig på meg uansett om jeg holder meg til kun 1200kcal om dagen.

Jeg kan heller ikke drikke lettbrus og forevente å gå ned i vekt, enda det ikke inneholder kalorier.

Eller så kjenner jeg folk som feks ikke tåler fett så godt, og legger veldig på seg av det.

Så mitt forslag er å se på om du har endret mye på sammensetningen i maten? og evt om du burde øke 200kcal om dagen, kanskje det hjelper?

• Liker 3
Gjest Nanne70
Skrevet

Jeg synes også at det der høres veldig rart ut, og 1200 kcal/dag er fryktelig lite, ikke minst hvis du forbrenner 600 kcal fra disse med mosjon, da ligger du på 600 kcal/dag, som er under halvparten av det kroppen din trenger for å opprettholde livsfunksjonene....Normalt sett skal det holde å ligge på rundt 1500 kcal/dag for å oppnå et vekttap på rundt 0,5 kg/uke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ca 1200 kcal til dagen,og prøver å fordele dette utover dagen. Skal

Hva da til dagen ?

Spis nå iallefall 1500kcal per dag så går det nok nedover.

Fatter ikke at folk ikke ønsker å ta vare på kroppen sin. For lite mat er ikke bra for den...

AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode svar :)

Jeg spiser normalt

frokostblanding til frokost (fullkorn og youghurt istedet for melk)

Mellommåltid kan være en energibar

Middag er kylling/kjøtt og litt poteter/ris

Kvelds (hvis jeg spiser det) er et knekkebrød eller frokostblanding meg youghurt igjen.

Kan også kose meg noen dager med det jeg vil spise, men da går jeg ekstra tur

AnonymBruker
Skrevet

1200 kcal er altfor lite, spis 1500 kcal sunn mat så slipper kroppen din å gå helt tom..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er feks ektremt insulinresistens og om jeg skulle hatt en diett som består av kun høykarbo så ville jeg lagt veldig på meg uansett om jeg holder meg til kun 1200kcal om dagen.

Jeg kan heller ikke drikke lettbrus og forevente å gå ned i vekt, enda det ikke inneholder kalorier.

Eller så kjenner jeg folk som feks ikke tåler fett så godt, og legger veldig på seg av det.

Så mitt forslag er å se på om du har endret mye på sammensetningen i maten? og evt om du burde øke 200kcal om dagen, kanskje det hjelper?

Hvorfor kan du ikke drikke lettbrus?? Det er jo ikke kalorier i det?

Gjest made4u
Skrevet

Her bør det ringe kraftig i alle bjeller som varsler om sprøyt!!

Over se dette tullet som det ikke er noe fornuft i.

Gjest made4u
Skrevet

Hvorfor kan du ikke drikke lettbrus?? Det er jo ikke kalorier i det?

Jeg drakk ca 3 liter lettbrus om dagen, og gikk ned mer enn 50 kilo. Er ikke kalorier i lettbrus, så det er ingen problemer. Dessuten påvirker det IKKE blodsukkeret, slik en av mytene er. En blodsukkerstigning vil jo si, hva navnet i seg selv logisk tilsier - men er jo ikke sukker i lettbrus og da kan heller ikke blodsukkeret stige.

Skrevet

Takk for gode svar :)

Jeg spiser normalt

frokostblanding til frokost (fullkorn og youghurt istedet for melk)

Mellommåltid kan være en energibar

Middag er kylling/kjøtt og litt poteter/ris

Kvelds (hvis jeg spiser det) er et knekkebrød eller frokostblanding meg youghurt igjen.

Kan også kose meg noen dager med det jeg vil spise, men da går jeg ekstra tur

Hvor er lunchen din?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drakk ca 3 liter lettbrus om dagen, og gikk ned mer enn 50 kilo. Er ikke kalorier i lettbrus, så det er ingen problemer. Dessuten påvirker det IKKE blodsukkeret, slik en av mytene er. En blodsukkerstigning vil jo si, hva navnet i seg selv logisk tilsier - men er jo ikke sukker i lettbrus og da kan heller ikke blodsukkeret stige.

Kanskje jeg er et medisinsk mirakel da? Jeg har sjekket med blodsukkermåler, og det påvirker mitt.

I perioder der jeg er på slankern og det eneste jeg endrer i kostholdet er å drikke pepsi max så stangnerer vektnedgangen. Og er ikke det såkalte platået nei, om du skulle komme med det argumentet.

• Liker 1
Skrevet

Ja, du er en medisinsk mirakel. Gratulerer!

Skrevet

Jo mindre kalorier og jo mer aktivitet er ikke automatisk lik beste måten å gå ned i vekt på. Det er anbefalt en blanding av kaloriunderskudd og trening som ikke er for ekstrem.

Går du for lavt på kaloriene og i tillegg legger på litt trening så er det ikke nødvendigvis en god løsning, selv om det ved første øyekast kan virke logisk.

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/why-big-caloric-deficits-and-lots-of-activity-can-hurt-fat-loss.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...