AnonymBruker Skrevet 19. april 2011 #1 Skrevet 19. april 2011 Nå håper jeg det er noen eksperter der ute som har gode tips til meg. Jeg har kombinasjonshud som både kan bli tørr og fet. T-sonen er et evig problem, der blir jeg lett blank, samtidig som jeg tror jeg mangler fukt. Jeg bruker rens og clarifying solution fra Exuviance, og synes det fungerer bra på urenhetene mine. Problemet kommer når jeg skal fukte huden. Uansett hva jeg gjør så er det ikke nok - når jeg skal ha på foundation så begynner jeg å flasse i t-sonen... Og etter et par timer er jeg også blank! Jeg har prøvd flere av kremene fra Exuviance og Neostrata, men jeg sitter fortsatt her med en fet t-sone som flasser. Det er helt sykt irriterende, og jeg kan bare glemme å bruke flytende foundation (bruker ID minerals i steden, men alt legger seg i de tørre områdene og det blir STYGT). Er ute etter kvalitetsprodukter som ikke tetter porene, da jeg lett får kviser. Altså ikke noe som inneholder mineralolje eller andre ulumskheter... Jeg bruker bare skikkelige hudpleieprodukter. Har allerede spurt hos hudpleier/hudlege, men ingenting av det de har foreslått har fungert. Hjelp?
Gina_ Skrevet 19. april 2011 #2 Skrevet 19. april 2011 Er ikke ekspert, men prøver meg Bruker du skrubb jevnlig for å få bukt med flassende hud i de tørre områdene? Dermalogicas Daily Microfoliant kan du bruke daglig som en mild skrubb, funker fint på meg de dagene huden er ekstra tørr Da får jeg det vekk så ikke sminken legger seg der og ser ille ut. Har du fuktfattig hud kan jeg anbefale Decleor sin Hydra Floral Mask, denne er fantastisk! Brukes et par dager i uka, gjerne etter skrubb, gir massevis av fukt. Kan gjerne soves med. Hjelper dette får du kanskje kontroll på tørrhetsproblemet og kan begynne å bruke en fuktighetskrem for kombinert hud, Oenothera sin Balanserende Dagkrem er flott til litt fetere hud som det virker som du har. Denne er veldig god og ren, jeg fikk ingen urenheter av den. Til slutt vil jeg anbefale en litt mattende foundation, jeg syns Tikei sin mineralfoundation er flott. Everyday Minerals Intensive Formula skal også være bra. Kanskje du også bør se etter en primer slik at sminken holder hele dagen så du ikke blir blank. Typer primer har jeg ikke peiling på, det vet garantert noen andre!
AnonymBruker Skrevet 19. april 2011 #3 Skrevet 19. april 2011 Takk for svar! Skrubb bruker jeg innimellom, den til både kropp og ansikt fra MD Formulations. Ser at mange har god erfaring med den masken fra Decleor, så den er nå bestilt Hvor kjøper du Oenothera Balanserende Dagkrem? Ser at det er litt fett i den, og blir litt skeptisk... Siden huden min er fet, mener jeg. Tar gjerne imot tips til primer hvis noen har. Av sminke bruker jeg ID, siden jeg ikke har tålt/likt de andre merkene jeg har prøvd. Har ikke prøvd Tikei, da. I tillegg har jeg en flytende foundation fra Exuviance som jeg drømmer om å bruke - men da må jeg først bli kvitt flassingen!
Gina_ Skrevet 19. april 2011 #4 Skrevet 19. april 2011 Den fra Oenothera er beregnet for fet hud, ikke vær redd for det. Den finner du her: http://www.kremfresh.com/ds_product_info.php/products_id/120 Tikei inneholder ikke bismuth, noe som kan irritere huden til mange. Du kan bestille produktprøver til 10 kr på tikei.se Håper du blir kvitt flassingen!
AnonymBruker Skrevet 19. april 2011 #5 Skrevet 19. april 2011 Ja, nå måtte jeg bare bestille prøver fra Tikei Lett å overtale meg! Takk for tips, håper den fungerer bra på meg også.
Gjest Uglefot Skrevet 19. april 2011 #6 Skrevet 19. april 2011 Den fra Oenothera er beregnet for fet hud, ikke vær redd for det. Den finner du her: http://www.kremfresh.com/ds_product_info.php/products_id/120 Tikei inneholder ikke bismuth, noe som kan irritere huden til mange. Du kan bestille produktprøver til 10 kr på tikei.se Håper du blir kvitt flassingen! Dette synes jeg er veldig rart for jeg kontaktet kremfresh engang etter å ha lest omtale av Oenothera balanserende krem. Da jeg forklarte hvilken hudtype jeg hadde (fet og fuktfattig hud) så ble jeg frarådet å kjøpe denne kremen.. Bare sånn for å være ekkel å kuppe tråden med min negativitet :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 19. april 2011 #7 Skrevet 19. april 2011 Dette synes jeg er veldig rart for jeg kontaktet kremfresh engang etter å ha lest omtale av Oenothera balanserende krem. Da jeg forklarte hvilken hudtype jeg hadde (fet og fuktfattig hud) så ble jeg frarådet å kjøpe denne kremen.. Bare sånn for å være ekkel å kuppe tråden med min negativitet :gjeiper: Takk for at du sa fra, den var litt dyr til at jeg tar sjansen på bomkjøp... Men hvilken krem bruker du da, siden vi har samme hudtype?
Brooke Penelope Skrevet 19. april 2011 #8 Skrevet 19. april 2011 Har du prøvd Carita Lagoon Serum? Det gir masse fuktighet, og er helt supert i kombinasjon med en krem for fet hudtype. Det aller beste er jo at kremen din også er fra Carita, men du kan også kombinere den med MD, Matis sin purete serie eller Decleor sin serie for fet hudtype. Har akkurat samme hudtype som deg, og har slitt mye med fuktfattig hud som i de verste periodene har flasset. Ikke pent, men dette serumet har reddet meg! Du kjøper det forresten i hudpleiesalonger. Et billigere alternativ og som også er veldig bra er Matis Optimal Moisturising serum, men liker Carita sitt bedre.
Gjest Uglefot Skrevet 19. april 2011 #9 Skrevet 19. april 2011 Takk for at du sa fra, den var litt dyr til at jeg tar sjansen på bomkjøp... Men hvilken krem bruker du da, siden vi har samme hudtype? Jeg ringte dem og spurte etter en prøve i første omgang siden jeg ikke bor i nærheten av deres butikk,men iløpet av samtalen frarådet hun meg å kjøpe kremen. Veldig glad for oppriktig tilbakemelding da produktene deres er dyre. Jeg bruker Matis reponse delicate som er veldig fin til min hud som også er litt sensitiv. Måtte supplere med Matis reponse jeunesse youth hydrating mask nå i vinter da den andre ikke ga nok fukt. Svært fornøyd med disse og de finnes jo litt billigere hos feelunique Ser noen anbefaler Carita. Fikk en prøve på krem fra Carita engang og jeg så ikke ut,hele ansiktet ble rødflammete. Men dette kan komme av at huden min er litt sensitiv. Hun dama på hudpleiesalongen sa det var veldig sjeldent at man reagerte så kraftig på den kremen,for det er visst en sabla god krem (bare ikke til meg :gjeiper: ) Du kan jo stikke innom en hudpleiesalong og spørre om råd for så å få noen prøver på kremer.
Gina_ Skrevet 19. april 2011 #10 Skrevet 19. april 2011 Dette synes jeg er veldig rart for jeg kontaktet kremfresh engang etter å ha lest omtale av Oenothera balanserende krem. Da jeg forklarte hvilken hudtype jeg hadde (fet og fuktfattig hud) så ble jeg frarådet å kjøpe denne kremen.. Bare sånn for å være ekkel å kuppe tråden med min negativitet :gjeiper: Det er jo veldig rart når det står på kremen: "For fet blandingshud"... Jeg hadde i alle fall god effekt av den!
Gjest Uglefot Skrevet 19. april 2011 #11 Skrevet 19. april 2011 Det er jo veldig rart når det står på kremen: "For fet blandingshud"... Jeg hadde i alle fall god effekt av den! Hmm,rart. Kanskje de bare ikke ville ha meg som kunde :gjeiper: Eller så kan det være fordi jeg har litt sensitiv hud..husker ikke eksakt hva hun sa men jeg vet jeg sa jeg plagdes med at huden flasser mye når den er tørr (men samtidig fet) Mystifystisk.
Gina_ Skrevet 19. april 2011 #12 Skrevet 19. april 2011 Hmm,rart. Kanskje de bare ikke ville ha meg som kunde :gjeiper: Eller så kan det være fordi jeg har litt sensitiv hud..husker ikke eksakt hva hun sa men jeg vet jeg sa jeg plagdes med at huden flasser mye når den er tørr (men samtidig fet) Mystifystisk. Ja, veldig mystifistisk! Jeg har også sensitiv hud. Nesten så det frister å sende en mail å spørre...
Gjest Uglefot Skrevet 19. april 2011 #13 Skrevet 19. april 2011 Ja, veldig mystifistisk! Jeg har også sensitiv hud. Nesten så det frister å sende en mail å spørre... Jeg hadde lest om kremen på bloggen til Heidi Øksendal og på nettsiden til Kremfresh og tenkte at denne måtte passe bra til meg. Men ville sjekke ut om det var mulig å få tilsendt en prøve først siden den var så dyr. Men ble litt paff da jeg pratet med hun ene dama som mente at kremen ikke ville passe til min hudtype,men tenkte samtidig at det var jo bra at hun var oppriktig. Men om den funker fint for deg,så er jo det bra Ok,nå har vi nesten kuppa tråden, Nesten så det frister å ringe dem engang til..
AnonymBruker Skrevet 19. april 2011 #14 Skrevet 19. april 2011 Takk for mange erfaringer. Lurer på om jeg prøver meg på den Delicate kremen fra Matis, og serumet fra samme serie... Er bare så redd for å gjøre nye feilkjøp Du blir ikke blank av den kremen, Uglefot? Og den gir ikke kviser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå