AnonymBruker Skrevet 19. april 2011 #1 Skrevet 19. april 2011 Har nå hatt SA nr 3 på 3 forsøk. (ca et halvt år). Er rimelig oppgitt. Hvor vanlig er dette egentlig? Da jeg var hos legen etter SA nr 2 så sa han at det var stoooor sannsynlighet for at forsøk nr 3 kom til å gå fint. Men neida. Så nå har jeg masse tanker om hva som kan være feil. Jeg har gjort alt riktig... spist riktig, fått i meg de rette vitaminene, ikke drukket noe kaffe osv osv.. Hvor stor er sannsynligheten for at det var kromosonfeil 3 ganger på rad? Jeg skal til utredning nå over påsken så kanskje de finner ut noe, kanskje ikke.. Det er så kjedlig å ikke vite. Det føles som om det er bedre å rett og slett slite med å bli gravid enn å faktisk være gravid, få forhåpninger og deretter miste. Er allerede i begynnelsen av 30 årene og har derfor ikke altfor god tid på meg heller da.. og har ingen barn fra før.. Det ble bare et innlegg for å få ut litt frustrasjon..
dreia Skrevet 19. april 2011 #2 Skrevet 19. april 2011 Jeg føler med deg, for jeg vet hvor tøft det er å få forhåpninger som blir knust gang på gang! Habituell abort er ikke så veldig vanlig. Det skjer med ca. 1 % av gravide kvinner. På denne siden finner du en del informasjon om habituell abort. Den kan være kjekk å ha lest gjennom før utredningen. Jeg hadde 3 MA/SA i løpet av ca. 7 mnd. (Den siste for 2 år siden.) På utredningen fant de at det kanskje skyldtes noe lavt stoffskifte, så jeg fikk medisiner mot det, og på 4. forsøk gikk det endelig bra. Det blir sikkert ikke enkelt å begi seg ut på en ny graviditet, men det er en liten trøst at du får god oppfølging når du har habituell abort-diagnose. Lykke til. Håper du er like heldig som jeg har vært. Og bare spør om du lurer på noe, eller trenger å lufte tanker og bekymringer, enten her eller på PM.
Minnimusepus Skrevet 19. april 2011 #3 Skrevet 19. april 2011 Det er grusomt å miste sånn gang på gang, det kan jeg skrive under på. Nå vet jeg ikke i hvilken uke du har vært når du har mistet, men jeg var 5,8 og 12, på to av ul'ene har jeg sett hjerteaktivitet tidlig. Jeg fikk skrevet ut abyl-e som er blodfortynnede ettersom det kunne være blodgjennomstrømning til morkaken som ikke fungerte. Det ble ikke påvist noe, men etter dette har jeg en frisk gutt og venter nå ei jente Håper det ordner seg for dere, det er klart det er ekstra sårt når man har i bakhodet at man kanskje begynner å få dårlig tid. Jeg synes du skal forsøke å se vekk i fra det, det er mange som får barn når de er nærmere 40. Sett slik så har dere enda mange år igjen Ikke gi opp håpet, det kan ta litt tid, men før du aner så har dere babyen deres
dreia Skrevet 19. april 2011 #4 Skrevet 19. april 2011 Forresten, den ene overlegen på fertilitetsseksjonen, der vi ble utredet, sa at de aller, aller fleste som blir gravide, ender opp med barn til slutt. Det er altså stor sjanse for at dere får barn, selv om veien dit er utrolig tøff.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2011 #5 Skrevet 19. april 2011 TS her.. Takk for gode ord og god trøst. Ja, jeg blir tydeligvis lett gravid og det er jo bra. Så blir det greit å snakke med legen i morgen og høre hva han sier. Jeg skal prøve å tenke positivt og prøve å kose meg i påsken. Krysser fingrene for at det går bra neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå