Cilla Skrevet 21. november 2005 #141 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg lurer bare på en ting: er det bare deg som bestemmer i deres hjem? Svigerforeldrene dine har jo snakket med sin sønn, og fått klarsignal fra ham. Skal ikke de da regne med at du og din mann har nogenlunde de samme prinsippene...? Jeg synes det er rart at du mener at de i tilleggg til å få ja fra din mann skal snakke med deg og få ja fra deg også. Hvis du skal føle deg overkjørt av noen er det av din mann, mener jeg. Dere skal vel være lojale mot hverandre? ← Da dette er en to år gammel tråd, tror jeg ikke du skal vente på noe svar.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 21. november 2005 #142 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg syns du skal la datteren din få et fint rom. Det er godt å ha sitt eget "tilfluktsrom", spesielt i den alderen der. At du ikke har råd til det betyr vel ikke at du ikke kan la svigers punge ut ? jeg syns datteren din fortjener det. Hun fortjener ro rundt leksene også, noe det ikke alltid er på kjøkkenet. Nei la datteren din få et fint oppusset rom. Sikker på at du ikke er litt sjalu da? Syns du skal være glad for at svigers vil betale for det, spesielt siden du ikke en gang kan gi datteren din en ordentlig seng! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. november 2005 #143 Del Skrevet 21. november 2005 Eh... er ikke dette en kjempegammel tråd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 21. november 2005 #144 Del Skrevet 21. november 2005 Hvem er det som leter opp disse gamle trådene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 21. november 2005 #145 Del Skrevet 21. november 2005 Vi har en tråd som heter: tråder vi husker. Der var det link til denne. Artig tråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 21. november 2005 #146 Del Skrevet 21. november 2005 Hvor ligger: "Tråder vi husker" ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 30. november 2005 #147 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Her er tråder vi husker Lenkene på sidene før funker ikke. Endret 30. november 2005 av Bjørnsdatter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 30. november 2005 #148 Del Skrevet 30. november 2005 Denne må jo bare være tull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #149 Del Skrevet 30. november 2005 Var dama mormoner tro eller medlem av en eller annen fanatisk sekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #150 Del Skrevet 30. november 2005 De har visst rådført seg med min mann og han synes dette er kjempefint. Dattern min har valgt ut farger og tapet (kjempedyre ting) og går rundt og er kjempefornøyd. Hun har allerede begynt og pakke ned tingene sine for han som skal male/tapetsere kommer visst nå på torsdag. Føler meg overkjørt og maktesløs. Fortvilet mamma ← Med fare for å bli misforstått, tar jeg sjansen på å skrive rett ut: 1. De har allerede RÅDFØRT seg med far. Kan det hende at svigerfamilien din da tenker at det er ok? Hvis det var din mor som rådførte seg med deg og du sa ja - ville du - og familien din - reagert hvis far da nektet 13-åringen oppussing av rom 2. Jeg tror nok du unner jentungen nytt rom, og hun er tydeligvis veldig glad for dette.... 3. Men jeg TROR du er såret fordi du ikke ble involvert/informert på forhånd, og fordi de kommer "trampende" inn hos deg og gir jentungen din det du selv ønsker å gi henne, og nå er hun overlykkelig pga av noe de gjør, men som du gjerne skulle gjort selv. 4. Hvis dette handler om såre følelser, bruk noen dager i tenkeboksen, bearbeid litt, og prøv å tenk positivt: Hvem er det mest leit for nå? Det er deg. Din svigerfamilie er lykkelig, din datter er lykkelig og mannen din er lykkelig (han var jo den som ga "tillatelse" i utgangspunktet). Hvem blir det mest leit for hvis du virkelig setter ned foten? Datteren din blir ulykkelig og du blir den teite som ødelegger alt. Svigerfamilien din blir fornærmet; det blir jo ikke noe arbeid på deg, alikevel stopper du dette....Og mannen din blir litt oppgitt, i klemma som han er mellom sin egen mor, datter og kone. Nå kan det jo godt hende jeg tar feil, og at det finnes mange gode grunner til at jentungen alikevel ikke bør få pusset opp rommet.....men hvis jeg ikke tar feil, kan du jo si til dem at dette var en veldig god ide, men at det hadde vært hyggelig å bli involvert på forhånd....og er det en tulletråd så kan man jo alikevel lese hva jeg tror og være føre var..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #151 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg kom hjem fra jobb tidlig i dag og fant min datter og min svigermor sittende ved kjøkkenbordet med fargeprøver, tapetprøver og andre ting. Da jeg spurte hva dette var for noe kunne min datter på 13 fortelle at hun skulle få pusset opp rommet i julegave. Svigermor og svigerfar har planlagt dette bak min rygg og de hadde visst planlagt mye også. Ting var allerede bestilt. Og møbler også, bla. ny stor seng, skrivebord, bokskap og diverse. Nå satt de og snakket og gardiner, sengeteppe og puter. Da jeg sa at det ikke passet så godt ble jeg møtt med følgende kommentar av min svigermor; "Kom nå ikke men dumme innvendinger, rommet hennes er jo IKKE pent, dessuten skal vi lete en tapetserer og andre ting, du trenger ikke gjøre noe" :o Jeg ble så sint :evil: hva er galt med rommet hennes? Det kunne kanskje trengt maling men gardinene er bare 15 år gamle og kun sover godt på min gamle campingseng (ny seng har vi ikke råd til nå). Leksene gjør hun på kjøkkenet og bokhylle synes jeg ikke hun trenger. Sitter her og føler meg overkjørt, min datter snakker ikke om annet, hun og svigermor skal på IKEA og andre steder og kjøpe masse ting (som hun ikke trenger) og svigerfar skal kjøpe datamaskin til henne (som om hun trenger det). Noen gode råd til hva jeg skal gjøre, jeg er jo moren hennes og jeg vet hva hun trenger og ikke!!! Fortvilet mamma ← Først, så kunne fam. spurt deg først om det var i orden. Alikavel, så synes jeg det var en kjempefin gave. Piker i den alderen vet hva de vil ha osv. Du skriver at du vet hva hun trenger,men alikavel. De har sine ønsker da. Du sier dere ikke har råd til dette nå,men du skal jo ikke betale noe. Synes dette var kjempefint av fam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #152 Del Skrevet 30. november 2005 Det er viktig for meg at min familie og jeg opprettholder en enkel livsstil. Luksusseng, pynt og fjas er ikke noe for oss. f.m. ← Ikke noe for oss, skriver du.Du så selv hvordan din datter deltok og var helt med i utvalg av farver å sånn. I den alderen beg barn å endre syn. De vil gjerne ha et kult rom osv. tror du virkelig svfam gjør dette for at du skal føle deg mislykket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mor_* Skrevet 30. november 2005 #153 Del Skrevet 30. november 2005 Du får ikke mye støtte i dine synsp. her inne. Synes du er egoistisk. har ikke bruk for skrivepult? Jo det har hun. Å ligge på en campingseng? Egoistisk og utakknemlig er du. Svigers har alle vert i en slik situasjon med dårlig råd. Gleden de har for barna sine er å gjøre det lettere for de. Kan det være vi alle andre her inne som tar sånn feil? Og at det er du som har det rette svar her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #154 Del Skrevet 30. november 2005 Å gudbedre meg rett... :o Har "kost" meg med denne tråden til frokosten, og satte vel teen i vrangstrupen mer enn èn gang. Dersom jeg skal tro dette er en seriøs tråd (hvilket jeg håper det ikke er): Hallo???? Ja, jeg kan forstå at det er kjipt å være den siste til å høre om slike planer. Ja, svigermor burde ha snakket med deg personlig før hun sa noe til din datter. Ja, mannen din burde ha tatt dette opp med deg. Og ja, jeg forstår at du føler det går overstyr med en full oppusing. Men: etterhvert som du har svart i denne tråden kommer det frem en holdning jeg rett og slett synes er skremmende. Du beslaglegger din datters gaver fordi du mener de er for dyre, du kaller det luksus å få det de fleste ungpiker har på sine rom (bilder og pynt??), din datter skal ikke få ha ting ("fjas") på rommet sitt fordi DU mener det er unødvendig, og liker enkel dekor, du lar din datter sove over lengre tid på en seng som kan ødelegge ryggen hennes, og -dette er vel der hele problemet ligger: Du vil ikke at svigermor skal bruke penger på ting din datter "ikke trenger"... Jeg finner rett og slett ikke ord, og hadde jeg gjort det ville de vel blitt moderert bort uansett. ← Enig med eg i det du skriver. jeg beg å bli bekymret for datteren. Hun burde jo ha gjort opprør for lenge siden. Ingen barn finner seg i slik beh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 30. november 2005 #155 Del Skrevet 30. november 2005 Er overbevist om at dette er tulletråd. For hvis ikke den er det, bedriver mor omsorgssvikt mener nå jeg. Ikke bare fysisk, med å bortprioritere datteren seng o.l, men ogsåpsykisk ved at hun ikke ser datterens behov i det hele tatt. Omsorgssvikt = barnevern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 30. november 2005 #156 Del Skrevet 30. november 2005 Da dette er en to år gammel tråd, tror jeg ikke du skal vente på noe svar.... ← da hadde jeg rett... var helt sikker på at jeg hadde lest denne før.... Tingeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #157 Del Skrevet 30. november 2005 Er overbevist om at dette er tulletråd. For hvis ikke den er det, bedriver mor omsorgssvikt mener nå jeg. Ikke bare fysisk, med å bortprioritere datteren seng o.l, men ogsåpsykisk ved at hun ikke ser datterens behov i det hele tatt. Omsorgssvikt = barnevern ← Er det ikke vel mye tulletråder for tiden? eller er det bare jeg som synes det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jkn Skrevet 30. november 2005 #158 Del Skrevet 30. november 2005 Den er fra 4.11.03. Hvordan gikk det med rommet da? Nå er jenta 15 og har endret syn. På tide å pusse opp igjen :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kålungen Skrevet 30. november 2005 #159 Del Skrevet 30. november 2005 Hehehe, dette er det verste jeg har lest Tenker med gru på hvordan denne jenta har blitt nå, er nok en skikkelig bortskjemt, ufordragelig tenåring som velter seg i unødvendige luksusting, som plakater på rommet, 2 år gamle gardiner og ikke minst en SENG! Hvordan skal verden bli Gud bedre, dette var underholdene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 1. desember 2005 #160 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Ok, fikk ikke med meg alt. Men det er ikke alle som har råd til alt da. Og da tar man hva man har. At badet må bli tatt først er jo helt forståelig og. Jeg er fremdeles enig med deg at de ikke burde gå bak din rygg, men snakket med både deg og din mann om det, ikke bare din mann. Men siden datteren din er 13 år, så er det vel kanskje på tide med nytt rom. Så jeg tror ved nærmere ettertanke at jeg hadde tatt i mot hjelpen som svigers tilbyr, men samtidig poengtert at i fremtiden så skal de ta ting opp med både meg og min mann, ikke bare den ene av oss. Må ikke tro at jeg er uenig med deg, det er jeg ikke, men jeg ser det også samtidig fra din datters side og med det at dere nå slipper denne ekstra utgiften. Men de burde jo likevel snakket med deg først da. Har selv en svigermor som sponser oss med ting som vi ikke har råd til eller sparer opp til. Det er jo fint for oss, siden vi trenger disse tingene. Men hadde hun kommet og skulle pusse opp barnas rom, da tror jeg at jeg hadde blitt litt snurt da. De har foreløpig alt de trenger. Sånt sett da..... ← Jeg har bestemt meg for å la de få pusse opp men jeg kommer til å forlange full kontroll med møbelkjøp, utenom sengen for den er visst allerede bestilt. Dyre gardiner er uaktuelt og hun får heller ikke bruke svigermors penger på fjås som pynteting, puter, sengeteppe, bilder og andre unyttigheter. Er bekymret for denne sengen som dattern min sier er "superfin og veldig stor". Jeg tenkte hun kom til å få en bondebrisk men dette er visst en dyyyyyr rammemadrass. Jeg liker det ikke men jeg skal hvertfall ikke ødelegge for min datter. f.m. ← Skjønner at badet måtte prioriteres!!! Svigermor, far og datter burde alle snakket med deg. Overkjøring er aldri hyggelig. MEN datteren din har blitt tenåring, ungdom, og da betyr sånne ting som fjas og puter mye for dem, man trenger ikke bruke mange kronene på sånne ting. Når senga er så dyr, kan du jo trøste deg med at den vil vare i maaaange år. En rammemadrass kan hun jo ha når hun blir voksen også. Datteren min gjør også lekser på kjøkkenet, men har likevel et lite skrivebord på rommet sitt. Der kan hun både tegne og sitte med annet pussel. La datter og bestemor kose seg med planleggingen, men prøv å få en liten oversikt over hvordan det skal bli. Og la svigermor betale for hele kalaset. Det er hennes penger som hun ønsker å bruke på julegave til barnebarnet. Svelg stoltheten og se på det som den gaven det er, ikke almisse. Lykke til. Endret 1. desember 2005 av Helene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå