blåveis Skrevet 5. november 2003 #121 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg liker enkel dekor. men hva med hva hun liker? er hun ikke gammel nok til å få ha sin egen smak? skal hun ikke få leve sitt liv? hos oss bruker vi mye planter men dekor på barnerom med plakater' date=' fjas og andre ting synes jeg er unødvendig. .[/quote'] ingen har påstått at det er nøvendig... men tross alt.. ja, men det er jo ikke dine penger, så det må svigermor få bestemme selv Til neste år??? men hvorfor ikke for ett år siden?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 5. november 2003 #122 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg tror hun som startet tråden ler godt av at hennes "seriøse" innlegg allerede har skapt 8 sider debatt! En annen ting: I åpningsinnlegget står det: Fast bruker - anonym nå! Hvorfor det egentlig??? Hvis hun virkelig står for denne holdningen, hvorfor vil hun ikke vedkjennes den m sitt ordinære nick? Er d fordi hun syns hele greia skurrer........??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #123 Del Skrevet 5. november 2003 Man må gjøre seg fortjent til luksus etter min mening. Og så lenge hun bor hjemme er det jeg som bestemmer. f.m. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 5. november 2003 #124 Del Skrevet 5. november 2003 Man må gjøre seg fortjent til luksus etter min mening. Og så lenge hun bor hjemme er det jeg som bestemmer. f.m. men er en orntlig seng luksus??? og skal du bestemme alt over hennes liv i ca 5 år til og så skal hun plutselig bestemme alt selv.. tror du det er det beste for henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 5. november 2003 #125 Del Skrevet 5. november 2003 Dette er patetisk.... Det hasr gått prinsipp i denne saken for "fortvilet mor". Hun får ikke bestemme, ergo...så må datteren lide. Er dette en måte å holde datteren din nede på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 5. november 2003 #126 Del Skrevet 5. november 2003 Man må gjøre seg fortjent til luksus etter min mening. Og så lenge hun bor hjemme er det jeg som bestemmer. f.m. At du bestemmer i ditt hus er en ting, men nå er det jo mange ting som er luksus da. En ny seng, pult, bokhylle, en stol, noen pynteputer, kanskje pyntefigurer og plakater/bilder på veggene ser ikke jeg som på luksus. Og dette er også ting jeg ikke ser på som noe man må gjøre seg fortjent til. En tenåringsjente har plakater på rommet sitt og masse annet dill dall som er unødvedig og det synes jeg hun må få lov til da det er hennes rom. Hennes eneste sted i huset hvor hun kan få litt privatliv, hennes lille hule.... Mens tv og video, pc med internett og egen telefon inne på rommet, det er luksus. Men det er også nokså vanlig i disse dager at det går vel ikke mange årene før barna våre har det også på rommene deres. Men datteren din må få lov til å ta avgjørelser på egen hånd om hvordan hun vil ha det når det gjelder hennes rom. Og velge ting som hun liker. Hun må også få lov til å ta avgjørelser på andre områder og jeg synes hun må få lov til å få alle gavene uten at de skal bli beslaglagt. Jeg skjønner at det er ikke lett når svigermor kommer og skal vise seg fram med at hun har masse penger, men den følelsen hadde jeg lagt til side og latt jenten få velge det hun ville ha til rommet sitt. Du skal jo ikke måtte føle deg mindre verd, hvis det er sånn du føler deg, hva vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 5. november 2003 #127 Del Skrevet 5. november 2003 at dere gidder. nok et tulleinnlegg fra en gammel kjenning som lirer av seg vås og dere går rett på. er man så naiv så fortjener man å bli lurt - i det minste når det tar så uskyldige former. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #128 Del Skrevet 5. november 2003 Det ser ikke ut til at vi kommer noen vei. Men så lenge jeg også får være med på å bestemme over min datter og hvordan hun skal ha det på rommet sitt så får jeg vel være fornøyd. f.m. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlily Skrevet 5. november 2003 #129 Del Skrevet 5. november 2003 Det ser ikke ut til at vi kommer noen vei. Men så lenge jeg også får være med på å bestemme over min datter og hvordan hun skal ha det på rommet sitt så får jeg vel være fornøyd. f.m. jeg syns den stakkars jenta skal få bestemme selv, jeg. hun er tross alt 13 år gammel! hun har en egen smak som hun må få lov til å utvikle, det er jo med på å forme henne som det mennesket hun kommer til å bli! jeg har sinnsykt mye jeg kunne tenke meg å si, men det er bare personangrep, du får ta det fra din egen fantasi "mor"... :evil: tenk at du har tenkt "dattera mi som vokser skal nå få lov til å ligge på campingseng i 2 år." stakkar stakkar jente... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TefrA Skrevet 5. november 2003 #130 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg har beslaglagt ting som hun har fått men dette har hun godtatt, hun kjenner mitt syn på slike ting og hun vet at jeg ikke liker fjas i mitt hjem. Vi har en god tone oss i mellom og vi fungerer godt som familie også. Jeg forlanger respekt for mitt syn siden jeg er hennes mor. f.m. Jeg tenkte faktisk å ikke skrive i denne tråden siden den muligens er en tulletråd, men nå må jeg bare. Svigerforeldrene og mannen din burde helt klart tatt deg med i planleggingen fra begynnelsen. Men ærlig talt! Å beslaglegge sin datters gaver!!! Kan du si oss hva slags gaver du har beslaglagt? Ellers har nok det meste vært skrevet, men det virker ikke som om du unner datteren din noe. Det er hennes rom. Det er hun som skal bruke rommet og hun som skal trives der. Å ha pult så hun får gjøre lekser i fred og ro samt en bokhylle å sette tingene sine er vel ikke mye forlangt? En god seng er også viktig for god søvn og god rygg. Og hva er galt med litt pynt? Og forresten, man kan ikke forlange respekt av noen. Ikke alle foreldre er verd å respektere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 6. november 2003 #131 Del Skrevet 6. november 2003 Greit at de skulle tatt deg med på planleggingen og spurt om det var greit. Og det kan du godt poengtere for dem. Men jeg håper resten er kødd. Om ikke foreslår jeg at du prøver å ta et hint her. Om du har evne til selvkritikk og å revurdere egne holdinger, er det vel på tide å ta en liten runde med deg selv nå. Det er jo tydeligvis en grunn til at besteforeldrene tar affære her. Og det er tydeligvis at de unner barnebarnet sitt mer enn du som mor gjør. Slik du beskriver ditt regime i heimen høres det helt urimelig ut. Og jeg lurer på hvorfor har du behov for bestemme så mye? (Hva slags pynt din tenåringsdatter skal ha på rommet sitt for eksempel.) Innlegget er endret, med henvisning til samme regel som tidligere - det er ikke tillatt å skrive nedsettende eller krenkende om noen her på KG. ~Sissan - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 6. november 2003 #132 Del Skrevet 6. november 2003 Greit at de skulle tatt deg med på planleggingen og spurt om det var greit. Og det kan du godt poengtere for dem. Men jeg håper resten er kødd. Om ikke foreslår jeg at du prøver å ta et hint her. Om du har evne til selvkritikk og å revurdere egne holdinger, er det vel på tide å ta en liten runde med deg selv nå. Det er jo tydeligvis en grunn til at besteforeldrene tar affære her. Og det er tydeligvis at de unner barnebarnet sitt mer enn du som mor gjør. Slik du beskriver ditt regime i heimen høres det helt urimelig ut. Og jeg lurer på hvorfor har du behov for bestemme så mye? (Hva slags pynt din tenåringsdatter skal ha på rommet sitt for eksempel.) Helt enig med :-)anna... Jeg blir uansett kvalm av slike innlegg. Om dette er tull, så synes jeg det er en særdeles ufin måte å spøke med folk på! I allefall ovenfor de som faktisk svarer deg seriøst. Lar datteren din ligge på campingseng når det faktisk ikke ER så vanskelig å finne en eller annen billig / brukt seng / madrass ? MINE foreldre hadde ikke mye da jeg var liten, de var studenter og hadde dårlig plass og dårlig råd. Men jeg hadde en ORDENTLIG seng, og det hadde min bror også. Ikke kom her og server tull om at en vanlig seng er luksus. Foreslår uansett at en moderator stenger tråden. Før dette tar fullstendig av :o ( skjønner ikke at mod. har slettet og rettet så mye og kommet med div. formaninger og LIKEVEL IKKE STENGT TRÅDEN ? ) Innlegget er endret. ~Sissan - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 6. november 2003 #133 Del Skrevet 6. november 2003 Men så lenge jeg også får være med på å bestemme over min datter Synes jo dette er hovedpoenget i hele tråden...At hun vil bestemme OVER og ikke sammen med ... trist synes jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 6. november 2003 #134 Del Skrevet 6. november 2003 Å gudbedre meg rett... :o Har "kost" meg med denne tråden til frokosten, og satte vel teen i vrangstrupen mer enn èn gang. Dersom jeg skal tro dette er en seriøs tråd (hvilket jeg håper det ikke er): Hallo???? Ja, jeg kan forstå at det er kjipt å være den siste til å høre om slike planer. Ja, svigermor burde ha snakket med deg personlig før hun sa noe til din datter. Ja, mannen din burde ha tatt dette opp med deg. Og ja, jeg forstår at du føler det går overstyr med en full oppusing. Men: etterhvert som du har svart i denne tråden kommer det frem en holdning jeg rett og slett synes er skremmende. Du beslaglegger din datters gaver fordi du mener de er for dyre, du kaller det luksus å få det de fleste ungpiker har på sine rom (bilder og pynt??), din datter skal ikke få ha ting ("fjas") på rommet sitt fordi DU mener det er unødvendig, og liker enkel dekor, du lar din datter sove over lengre tid på en seng som kan ødelegge ryggen hennes, og -dette er vel der hele problemet ligger: Du vil ikke at svigermor skal bruke penger på ting din datter "ikke trenger"... Jeg finner rett og slett ikke ord, og hadde jeg gjort det ville de vel blitt moderert bort uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ehu Skrevet 6. november 2003 #135 Del Skrevet 6. november 2003 Jeg har lest gjennom sidene med vantro. Håper virkelig dette er bare på tull!!!!!!!!! Finnes det sånne mennesker på ordentlig? Har problemer med å tro det, men om dette er fra virkeligheten........... Ja, din svigermor skulle ha snakket med deg først, men ut fra hva du beskriver av din datters rom og dine holdninger forstår jeg faktisk at hun kun snakket med sin sønn. Campingseng ER skadelig for ryggen! Du kan risikere varig ryggskade på din datter. Ønsker du virkelig det bare pga egen stolthet ? Og skadene trenger ikke vise seg før om 10-15 år. Din datter er ikke i nærheten av å bli bortskjemt fordi om hun får et fint rom ! Ad. data. På u.skolene nå forventer faktisk skolen at barn har tilgang til internett !!! Mine har stadig lekser om ting de skal finne ut på nettet. Data er ikke luksus lenger, det er et moderne hjelpemiddel. Hun blir ikke bortskjemt over å få data. Så lenge hun blir glad for det hun får er hun ikke bortskjemt. Svelg stoltheten din og la datteren din få et rom å trives i og være glad i! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 6. november 2003 #136 Del Skrevet 6. november 2003 :o Ditt hjem...si meg styrer du din families FELLES hjem som en hvilken som helst diktator???Det er da vel for pokker ikke bare du som bor der???? Ellers har nok det meste vært skrevet, men det virker ikke som om du unner datteren din noe. Det er hennes rom. Det er hun som skal bruke rommet og hun som skal trives der. Å ha pult så hun får gjøre lekser i fred og ro samt en bokhylle å sette tingene sine er vel ikke mye forlangt? En god seng er også viktig for god søvn og god rygg. Og hva er galt med litt pynt? Og forresten, man kan ikke forlange respekt av noen. Ikke alle foreldre er verd å respektere. :enig_animasjon: Hadde min mor vært som deg når jeg vokste opp hadde jeg flyttet hjemmefra på 18-årsdagen min, uten et fnugg av tvil i min sjel. Om ikke annet så for å få lov til å henge opp noen av yndlingsbildene mine på min egen vegg.. Og yes, du kan ikke KREVE respekt. Respekt er noe man gjør seg fortjent til, både som forelder og i andre sammenhenger. Uansett er det å ikke unne en ten-åring et hyggelig rom dersom man får muligheten til det slik dere har fått, DET er respektløst det! Og veldig egoistisk. Egentlig så håper jeg fortsatt at dette er en tulletråd. Jeg får nemlig lyst til å løpe ut på parkeringsplassen og skrike så høyt jeg bare kan: Det går da vel for faen meg ikke an???!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 8. november 2003 #137 Del Skrevet 8. november 2003 Håper virkelig dette bare er tull. Ellers blir jeg skikkelig skremt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elines Skrevet 8. november 2003 #138 Del Skrevet 8. november 2003 Vi har ikke allverdens med penger vi heller, og ikke når jeg vokste opp, men vi hadde da senger å sove i. Selv om det ikke var Jensen madrasser så var det ordentlige og solide skumgummimadrasser. Jeg kan forstå at du ble lei deg for ikke å ha blitt rådført før oppussingen var et faktum, men nå som det er som det er så skjønner jeg virkelig ikke at du ikke kan glede deg med datteren din! Man blir ikke bortskjemt av å ha møbler på rommet sitt, eller av å ha litt nips... Har denne datteren din søsken? Og hvordan sover de? Innlegget er endret. ~Sissan - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 21. november 2005 #139 Del Skrevet 21. november 2005 Ja, ja. Da får jeg leve i håpet om at dette er en tulletråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wok Skrevet 21. november 2005 #140 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg lurer bare på en ting: er det bare deg som bestemmer i deres hjem? Svigerforeldrene dine har jo snakket med sin sønn, og fått klarsignal fra ham. Skal ikke de da regne med at du og din mann har nogenlunde de samme prinsippene...? Jeg synes det er rart at du mener at de i tilleggg til å få ja fra din mann skal snakke med deg og få ja fra deg også. Hvis du skal føle deg overkjørt av noen er det av din mann, mener jeg. Dere skal vel være lojale mot hverandre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå