Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #101 Skrevet 5. november 2003 Sengen hennes er allerede bestilt av svigerfar så den kommer på plass snart men hvis det er en dyr seng kommer jeg til å kreve at den sendes tilbake og at hun får en enklere seng. Men seng skal hun få, og skrivebord og slike ting. Jeg skal ikke lage problemer og ødelegge julen for min datter. f.m.
Arwen Skrevet 5. november 2003 #102 Skrevet 5. november 2003 Sengen hennes er allerede bestilt av svigerfar så den kommer på plass snart men hvis det er en dyr seng kommer jeg til å kreve at den sendes tilbake og at hun får en enklere seng. Hvorfor det?
blåveis Skrevet 5. november 2003 #103 Skrevet 5. november 2003 Sengen hennes er allerede bestilt av svigerfar så den kommer på plass snart men hvis det er en dyr seng kommer jeg til å kreve at den sendes tilbake og at hun får en enklere seng. Men seng skal hun få, og skrivebord og slike ting. Jeg skal ikke lage problemer og ødelegge julen for min datter. f.m. sier som Arwen; hvorfor det?? og har du egentlig noen som helst rett til å bestemme hvor dyr gave ditt barn skal få i gave??? dette dreier seg jo ikke om oppussing av et rom i ditt hus, men en enkeltgjenstand som hun får i gave.. tror ikke du har mye du skulle ha sagt der.. og jeg skjønner heller ikke problemet.. jeg synes du burde være mer opptatt av hvordan hun har hatt det i campingsengen hittil enn at den nye senge skal bli for dyr (du slipper jo å betale..!!)
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #104 Skrevet 5. november 2003 Jeg har ikke sansen for luksusforbruk og svigerfamilien liker og poengtere at de har penger bare for å få meg til å føle meg mislykket. Den gleden skal de ikke få :evil: f.m.
Titti72 Skrevet 5. november 2003 #105 Skrevet 5. november 2003 Jeg har ikke sansen for luksusforbruk og svigerfamilien liker og poengtere at de har penger bare for å få meg til å føle meg mislykket. Den gleden skal de ikke få :evil: f.m. Slettet. ~Sissan - mod.
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #106 Skrevet 5. november 2003 Det er viktig for meg at min familie og jeg opprettholder en enkel livsstil. Luksusseng, pynt og fjas er ikke noe for oss. f.m.
Kittykat Skrevet 5. november 2003 #107 Skrevet 5. november 2003 Sengen hennes er allerede bestilt av svigerfar så den kommer på plass snart men hvis det er en dyr seng kommer jeg til å kreve at den sendes tilbake og at hun får en enklere seng. Men seng skal hun få, og skrivebord og slike ting. Jeg skal ikke lage problemer og ødelegge julen for min datter. f.m. Hvorfor skal du kreve at den skal sendes tilbake da? Det er jo en gave. Jeg har bare en følelse av at hvis du gjør dette eller sier at datteren din ikke får lov til å få det hun vil ha til rommet sitt pga det er enten for dyrt eller fjas, så ødelegger du uansett på en måte. Men jeg kan jo ikke vite hvordan forholdet mellom deg og din datter er, så jeg vet ikke hvordan hun vil reagere hvis du gjør dette.
Gjest Halliburton Skrevet 5. november 2003 #108 Skrevet 5. november 2003 Hei du fortvilet mamma, så vidt jeg vet lages Jensen sengene på bestilling (har en slektning som jobber på Jensen fabrikken) så den kan nok ikke sendes tilbake uansett. Men dattern din får en flott seng, så får du heller svelge den kamelen og heller glede deg over at din datter får ett godt sted å sove. H.
Kittykat Skrevet 5. november 2003 #109 Skrevet 5. november 2003 Det er viktig for meg at min familie og jeg opprettholder en enkel livsstil. Luksusseng, pynt og fjas er ikke noe for oss. f.m. Det er ikke noe galt med en enkel livsstil, men man må ut med en del penger for å få bra kvalitet, enten det er klær, møbler, dyner......ja det meste. En skikkelig madrass f eks er veldig bra for ryggen og det er også anbefalt. Disse madrassene koster en del...tror jeg..... Har selv lyst på en seng med sånne madrasser, men da må vi ut med en god del penger, men det er noe jeg er villig til å bruke. Særlig hvis det er bra for ryggen min. Har også selv sett på senger og da har jeg kommet over senger til ungdom. Og man må ut med en del der og, hvis man ikke velger det aller billigste som bare holder en liten stund og så må man kjøpe ny fordi kvaliteten er ikke så bra. Men det er jo bare min erfaring og min oppfatning. Kan hende du har en annen erfaring enn meg. Men som jeg sa, det er ikke noe galt å ha en enkel livsstil, så lenge man har det man trenger av alt.
blåveis Skrevet 5. november 2003 #110 Skrevet 5. november 2003 Det er viktig for meg at min familie og jeg opprettholder en enkel livsstil. Luksusseng, pynt og fjas er ikke noe for oss.. definer luksusseng... pleier du å sile gavenen hennes til vanglig.. julegaver og bursdagsgaver.. for at det ikke skal være "pynt og fjas" der?? når skal hun være gammel nok til å ta slike avgjørelser selv?? (da jeg var 13 var da jeg begynte å handle mine egne klær osv.. fikk penger til å handel klærne for av foreldrene mine i stedet for at de kjøpte klær til meg.. for at jeg skulle lære meg om pengers verdi osv.. ) har du aldri pyntet opp omkring deg?
chimp Skrevet 5. november 2003 #111 Skrevet 5. november 2003 13-åringen min har vel handlet sine egne klær i et par år nå, tror jeg....
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #112 Skrevet 5. november 2003 Jeg har beslaglagt ting som hun har fått men dette har hun godtatt, hun kjenner mitt syn på slike ting og hun vet at jeg ikke liker fjas i mitt hjem. Vi har en god tone oss i mellom og vi fungerer godt som familie også. Jeg forlanger respekt for mitt syn siden jeg er hennes mor. f.m.
blåveis Skrevet 5. november 2003 #113 Skrevet 5. november 2003 dersom du virkelig har drevet å beslaglagt gaver hun har fått av andre, er det på tide du slutter med det nå..!! jenta begynner å bli stor og må begynen (smått om sen) og ta sine egne valg... det du kan beslaglegge med god samvittighet er; -alkohol -tobakk -ting som er voldlige -ting som er for sexfikserte (sikkert noe mer.. ) husk at om 5 år er hun "helt voksen" (ha, ha.. men du skjønner hva jeg mener..) og MÅ stå på egne bein.. din jobb er å la henne gjøre det gradvis.. og ærligtalt; beslaglegge gaver??? tror det har skjedd med meg en eneste gang (jeg og søstera mi sloss om to perlekjeder; begge ville ha det rosa; så mamma tok fra oss begge to.. (inntil en av oss frivillig tok det blå))
gleder meg! Skrevet 5. november 2003 #114 Skrevet 5. november 2003 Til "håpløs mor" må bare si at det er skadelig å ligge på campingseng!!! Blir veldig provosert av det du skriver, datteren din er inn i en vokseperiode, og det er ikke forsvarlig å ligge i campingseng! Svelg stoltheten din, og tenk på datteren din!!! La svigerforeldrene dine gi datteren din den gaven de vil! Må da være greit at hun får pusset opp rommet! Og dersom du ikke bare er sint og tverr, så kan dere jo kanskje samarbeide om det!!!
Kittykat Skrevet 5. november 2003 #115 Skrevet 5. november 2003 Jeg har beslaglagt ting som hun har fått men dette har hun godtatt, hun kjenner mitt syn på slike ting og hun vet at jeg ikke liker fjas i mitt hjem. Vi har en god tone oss i mellom og vi fungerer godt som familie også. Jeg forlanger respekt for mitt syn siden jeg er hennes mor. f.m. Å beslaglegge gaver som hun har fått synes jeg er å gå en smule for langt. Hvorfor beslaglegge? Fordi de i ditt syn er for dyre? Jeg hadde ihvertfall ikke gjort noe sånt, ikke en gang om jeg hadde hatt samme syn på ting som deg. Hvorfor? Jo fordi det er gaver, ganske enkelt. Det er heller ingen som sier at du ikke skal respekteres, men jeg har aldri møtt eller lest om noen som har ditt syn, så dermed virker det litt merkelig for meg ( det med beslag av gaver ). Men så er det jo en første gang for alt da....
Titti72 Skrevet 5. november 2003 #116 Skrevet 5. november 2003 Jeg har beslaglagt ting som hun har fått men dette har hun godtatt, hun kjenner mitt syn på slike ting og hun vet at jeg ikke liker fjas i mitt hjem. Vi har en god tone oss i mellom og vi fungerer godt som familie også. Jeg forlanger respekt for mitt syn siden jeg er hennes mor. f.m. Det må jeg si at jeg som 15-åring hadde respektert. Altså løsningen med å beslaglegge ting!!! Det står det respekt av!! Innlegget er endret. ~Sissan - moderator
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #117 Skrevet 5. november 2003 Jeg skjønner at jeg ikke får mye støtte for mitt syn her inne men uansett så er det jeg som har ansvaret for min datter, ikke min svigermor. Hun skal få pusset opp, det er uansett for sent for meg og stoppe dette nå siden jeg har blitt holdt utenfor. De regnet vel med at jeg ville blånekte og det har de rett i, dermed er min myndighet svekket og det tar jeg alvorlig. f.m.
blåveis Skrevet 5. november 2003 #118 Skrevet 5. november 2003 Jeg skjønner at jeg ikke får mye støtte for mitt syn her inne men uansett så er det jeg som har ansvaret for min datter' date=' ikke min svigermor..[/quote'] hvem som tar ansvar derimot.. :-?
Gjest Pjusk Skrevet 5. november 2003 #119 Skrevet 5. november 2003 Jeg tror hun som startet tråden ler godt av at hennes "seriøse" innlegg allerede har skapt 8 sider debatt!
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #120 Skrevet 5. november 2003 Jeg liker enkel dekor, hos oss bruker vi mye planter men dekor på barnerom med plakater, fjas og andre ting synes jeg er unødvendig. Og jeg synes ikke at svigermor skal bruke penger på min datter på ting hun ikke trenger. Ja hun nok skulle fått enkel seng til neste år og kanskje en enkel pult og ny dyne og pute som er utslitte. Men nå får hun jo dette til jul og jeg sier ikke at hun ikke har fortjent det. Hun er en flink jente, gjør leksene sin hver dag og flyr ikke rundt med gutter og densalgs. f.m.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå