Pearl Skrevet 4. november 2003 #41 Del Skrevet 4. november 2003 For det foerste er det skadelig for baade barn og voksne aa ligge paa en camping seng, det ligger i ordet at senga kun skal brukes sjelden, ja, for i dette landet camper vi vel ikke i over 1 aar. Jeg er enig med deg at svigers burde tatt dette opp med deg og din mann paa forhaand, men det er kanskje en grunn til at de gikk direkte til din datter. De viste vel at du av dumskaps stolthet ville si nei. Alle barn burde ha mulighet til aa sitte i fred og ro paa sitt eget rom aa gjoere lekser, om ikke annet enn bare det aa skrive i dagbok, hoere paa musikk eller gjoere annet. Saa det med pulten forstaar jeg ikke. Bokhyller boer vel ogsaa vaere ganske obligatorisk paa et barnerom enten det er en stor eller liten, det kan jo vaere at de har ting som de faktisk vil pynte rommet sitt med som faktisk ikke kan staa paa gulvet, og boeker burde alle barn ha litt av. (Du faar kjoept billige paa bruktbutikker) Enig i at data ikke er noedvendig, men kravene fra skolen blir stoerre og stoerre og snart er det veldig noedvendig med tilgang til data, og hvorfor ikke la svigers betale. Hadde mine svigerforeldre komt og tilbudt dette hadde jeg blitt overlykkelig, da hadde jeg kanskje hatt raad til aa kjoepe meg andre moebler som vi trenger. Men jeg prioterer ungene foerst, saa her i huset blir det baade ny seng, bokhylle og kommode til 3 aaringen og ny pult til 6 aaringen i aar. Vaare behov faar komme i andre rekke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 4. november 2003 #42 Del Skrevet 4. november 2003 Skal prøve å være litt saklig jeg da.. Er problemet at svigers bestemte dette uten at du fikk være med på det, eller er det at du ikke ønsker at din datter skal få alt dette? Dersom problemet er at du ikke ønsker det for din datter skjønner jeg virkelig ikke hva du tenker på.. Men dersom grunnen er at du føler deg overkjørt, kan jeg skjønne deg på en måte. Det er ikke moro når svigers tar store beslutninger om ditt barn uten å prate med deg først. Det vet jeg også noe om... Spesielt dersom det gjelder ting som du selv vil hun skal få, men som du ikke har råd til akkurat nå. Jeg synes at du skal si ifra til svigers om at du mener at de burde rådført seg med deg først. Men etterpå bør du jammen svelge stoltheten din og ta imot det de vil gi henne. Har de god råd, er det bare flott å ta imot litt hjelp når man har det økonomisk vanskelig selv. Jeg tror ikke jenta di blir bortskjemt av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 4. november 2003 #43 Del Skrevet 4. november 2003 Her hadde jeg sagt klart i fra hva jeg mener. Hvis de hadde inkludert meg i planene, så hadde jeg kanskje ikke hatt noe i mot det, men å gjøre det på denne måten er helt feil. Du blir overkjørt helt og det er dessuten DITT hjem og DIN datter, så du SKAL ha et ord med i laget uansett hva de sier. Greit nok, det er jo kjekt for datteren din å få nytt rom osv, men det er ikke svigerfamiliens hjem, det er ditt. Her burde de tenkt seg om før de gikk bak din rygg. Jeg hadde blitt fly forbanna og kjeftet så det hadde holdt......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #44 Del Skrevet 4. november 2003 som sagt (for tredje gang!! har du svært selektive øyne?); dersom DU mener det er ok å ligge på campingseng så gjøre det selv!! (og la henne ligge i din seng til du "får råd" ) du der "fortvilte mamma" har du tenkt å svare på dette noen gang?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devi Skrevet 4. november 2003 #45 Del Skrevet 4. november 2003 Om min datter på 13 måtte sove på campingseng, ikke ha skrivepult og ha 15 år gamle gardiner på rommet sitt, hadde jeg prioritert et skikkelig rom til henne istedenfor å pusse opp blandt annet badet. Ja, svigerforeldrene dine burde tatt dette opp med deg og mannen din før de bestemte dette, men samtidig syns jeg du bryr deg lite om hvordan datteren din har det om forholdene er slik du beskriver. Dere har dårlig råd. Siden du skriver dere blandt annet har pusset opp badet, regner jeg med dere har pusset opp andre steder også. Hva med datteren din ? Er ikke datteren din viktigere å prioritere enn å pusse opp ? Du synes tydeligvis det er helt greit at datteren din ligger på en campingseng, og barnesenga bytta dere ut i fjor ! Hun er 13 år !! :o :o :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #46 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg sov selv i mange år på campingseng og har ikke tatt skade av det. Problemet er at svigerfamilien har gått bak min rygg, og derfor føler jeg meg overkjørt. f.m. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #47 Del Skrevet 4. november 2003 Er ikke datteren din viktigere å prioritere enn å pusse opp et bad ? :o :o :o Badet vårt hadde vann- og råteskader og måtte pusses opp med en gang, kan du ikke lese hva jeg skriver da? f.m. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 4. november 2003 #48 Del Skrevet 4. november 2003 Innlegget er slettet ~Sissan - mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #49 Del Skrevet 4. november 2003 Devi jeg må spørre deg, hva er viktigst i ett hjem. Ett bad uten lekkasjer med råte som sprer seg til resten av huset eller ett splitter nytt barnerom med fancy tapet og jålete seng. Huset vårt er gammelt og vi har prioritert oppussing av fellesrommene før soverommene. Vi håper å få råd til dette til neste år. f.m. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 4. november 2003 #50 Del Skrevet 4. november 2003 Ok, fikk ikke med meg alt. Men det er ikke alle som har råd til alt da. Og da tar man hva man har. At badet må bli tatt først er jo helt forståelig og. Jeg er fremdeles enig med deg at de ikke burde gå bak din rygg, men snakket med både deg og din mann om det, ikke bare din mann. Men siden datteren din er 13 år, så er det vel kanskje på tide med nytt rom. Så jeg tror ved nærmere ettertanke at jeg hadde tatt i mot hjelpen som svigers tilbyr, men samtidig poengtert at i fremtiden så skal de ta ting opp med både meg og min mann, ikke bare den ene av oss. Må ikke tro at jeg er uenig med deg, det er jeg ikke, men jeg ser det også samtidig fra din datters side og med det at dere nå slipper denne ekstra utgiften. Men de burde jo likevel snakket med deg først da. Har selv en svigermor som sponser oss med ting som vi ikke har råd til eller sparer opp til. Det er jo fint for oss, siden vi trenger disse tingene. Men hadde hun kommet og skulle pusse opp barnas rom, da tror jeg at jeg hadde blitt litt snurt da. De har foreløpig alt de trenger. Sånt sett da..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gundel Gaukeley Skrevet 4. november 2003 #51 Del Skrevet 4. november 2003 Svelg stoltheten og vær glad på din datters vegne, du!!! Kan lett forestille meg at hun er kjempeglad for dette. Og jeg skjønner godt at svigerforeldrene dine tar saken i sine egne hender (i samråd med din mann!!), og sørger for at datteren din har det greit! Husk at det faktisk er deres barnebarn!!! Innlegget er endret - personangrep er ikke tillatt på KG. Sissan - mod. Og TO år på campingseng!!!!! HALLO!!! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devi Skrevet 4. november 2003 #52 Del Skrevet 4. november 2003 Devi jeg må spørre deg, hva er viktigst i ett hjem. Ett bad uten lekkasjer med råte som sprer seg til resten av huset eller ett splitter nytt barnerom med fancy tapet og jålete seng. Huset vårt er gammelt og vi har prioritert oppussing av fellesrommene før soverommene. Vi håper å få råd til dette til neste år. f.m. Du skrev blandt annet badet, hvilket antakelig betyr at dere har pusset opp andre deler av huset også. Fancy tapet og jålete seng ? Hva ER dette for noe ? Du lar barnet ditt sove på campingseng med 15 år gamle gardiner, og bokhylle og skrivepult trenger hun ikke for da kan hun bli bortskjemt. Dere har prioritert oppussing av fellesrommene, før soverommene. Med slike forhold som du beskriver, så har dere altså tatt dere råd til å pusse opp andre steder i tillegg til det råtne badet, mens jenta di må sove på campingseng. Egoismen lenge leve..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 4. november 2003 #53 Del Skrevet 4. november 2003 Dette er ikke tull, hun sover på en campingseng inntil vi har råd til å gi henne en bedre seng. Det er ikke alle som driter penger nemlig :evil: Vi har akkurat pusset opp andre steder i huset, bla. badet. De har visst rådført seg med min mann og han synes dette er kjempefint. Dattern min har valgt ut farger og tapet (kjempedyre ting) og går rundt og er kjempefornøyd. Hun har allerede begynt og pakke ned tingene sine for han som skal male/tapetsere kommer visst nå på torsdag. Føler meg overkjørt og maktesløs. Fortvilet mamma Unnskyld meg, men du pusser ikke opp et bad før du kjøper en ny seng til datteren din Du burde vært glad på din datters vegne i stedet for å føle det slik som du gjør. De hadde tross alt snakket med din mann. ja han kunne ha snakket med deg, men hva er det å ta slik på vei for? Vær glad på din datters vegne du i stedet for å oppføre deg som en sutrete liten unge. Nå får hun pusset opp rommet uten at du behøver å betale for det, noe du jo ikke vil. men å la en jente på 13 ligge på en campingseng fordi du ikke vil ha hjelp fra noen er for drøy. Innlegget er moderert. ~Sissan - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 4. november 2003 #54 Del Skrevet 4. november 2003 Ok, i tilfelle dette er seriøst: du kan dra på fretex og kjøpe en brukt seng (de har møbelutsalg også), eller loppemarked. Du kan dra på sengetøylageret/Jysk og kjøpe en skummadrass til 200 kr eller noe slikt. Slik får du seng til iallefall under 500, og ettersom hun har "nok av klær" kan dere ikke være så innmari fattige. Hvis du møter opp på frelsesarmeen, gir de deg 250 kr. Det er nok til madrassen, det. Senga kan jo males også, en boks maling koster ikke all verden. I avisen har de også en seksjon her kalt "roteloftet" hvor maksgrensen er 500 for det som averteres, mye gis også bort gratis mot avhenting. Pulter og bokhyller og senger og.. ja du skjønner hvor jeg vil hen. Litt kreativitet kommer man langt med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 4. november 2003 #55 Del Skrevet 4. november 2003 Har svigermor noe med hva forfatter av tråden skal gjøre med heimen sin? :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 4. november 2003 #56 Del Skrevet 4. november 2003 Har svigermor noe med hva forfatter av tråden skal gjøre med heimen sin? :x Egentlig har hun ikke det, men jeg syns oppriktig synd på denne jenta, som ikke får lov til å ta imot dette av besteforeldrene, som tydeligvis har både råd og lyst til å gi henne det! En leksepult, bokhylle og en skikkelig seng, noen fine puter og gardiner er søren meg ikke luksus på en jenterom i våre dager..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #57 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg har bestemt meg for å la de få pusse opp men jeg kommer til å forlange full kontroll med møbelkjøp, utenom sengen for den er visst allerede bestilt. Dyre gardiner er uaktuelt og hun får heller ikke bruke svigermors penger på fjås som pynteting, puter, sengeteppe, bilder og andre unyttigheter. Er bekymret for denne sengen som dattern min sier er "superfin og veldig stor". Jeg tenkte hun kom til å få en bondebrisk men dette er visst en dyyyyyr rammemadrass. Jeg liker det ikke men jeg skal hvertfall ikke ødelegge for min datter. f.m. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 4. november 2003 #58 Del Skrevet 4. november 2003 Lykke til!!! Jenta di blir sikkert kjempeglad!!! Er ikke det hyggelig da??? Forresten....mener du virkelig at bilder på veggen er unyttigheter??? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 4. november 2003 #59 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg har bestemt meg for å la de få pusse opp men jeg kommer til å forlange full kontroll med møbelkjøp, utenom sengen for den er visst allerede bestilt. Dyre gardiner er uaktuelt og hun får heller ikke bruke svigermors penger på fjås som pynteting, puter, sengeteppe, bilder og andre unyttigheter. Er bekymret for denne sengen som dattern min sier er "superfin og veldig stor". Jeg tenkte hun kom til å få en bondebrisk men dette er visst en dyyyyyr rammemadrass. Jeg liker det ikke men jeg skal hvertfall ikke ødelegge for min datter. f.m. Kan være med på at du kan bestemme om rommet skal pusses opp eller ikke. men løse ting kan du faktisk ikke nekte besteforeldrene å kjøpe. Det er grenser for hva du skal styre av deres bruk av penger, og jeg mener fortsatt at du er utakknemlig med hensyn til din datter. Hva dine svigerforeldre bruker penger på har du ikke noe med, og heller ikke hva de velger å kjøpe i julegave så langt det ikke er oppussingen. At jenten har lagt på en campingseng i 1 år vitner om dårlig dømmekraft fra din side. Du burde være glad til at de vil være med å hjelpe, og barn i hennes alder blir neppe bortkjemt fordi de får en leksepult, seng og litt annet dill på rommet. Tror nok ditt problem er at du er misunnelig fordi dine svigerforeldre har penger og ikke dere, og dette går nå ut over din egen datter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 4. november 2003 #60 Del Skrevet 4. november 2003 Pynteting som bilder, pynteputer og et sengeteppe er da ikke fjas, er det det? Sengeteppe er jo bare fint og gjør rommet koselig synes jeg. Bilder er det jo naturlig å ha på veggen enten det er en stue eller et soverom. Samme med pynteputer og pynteting. Jeg husker iallefall fra når jeg bodde hjemme. Da hadde jeg pynteting som puter, figurer, bilder på veggene, hadde en søt liten lampe på nattbordet........ Jeg hadde også noen bamser i en krok :D Jeg hadde nå latt datteren min fått plukke hva enn hun ville ( siden det er hennes rom og hun gjerne vil sitte sitt eget personlige preg på det ) så lenge svigers betaler, men det er meg det da. Uansett, lykke til med oppussingen ihvertfall :D Hun blir sikkert glad for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå