Titti72 Skrevet 4. november 2003 #21 Del Skrevet 4. november 2003 Dette kan jeg ikke ta seriøst. Hvis du mener det du skriver burde du gå inn i deg selv, og tenke over hvorfor du ikke ønsker disse tingene til henne. Innlegget er endret pga personangrep. Det er ikke tillatt å skrive krenkende og nedsettende på KG, ref våre regler. ~Sissan - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 4. november 2003 #22 Del Skrevet 4. november 2003 Hun får da lov til å få skikkelig seng men ikke før vi har råd. Badet måtte pusses opp pga. vann- og råteskader og kunne ikke vente. Hun bor ikke i noe rottereir, veggene er lyseblå (bare litt slitte) og gardinene hvite, teppet er også blått. Rommet er ikke noe rottereir!!!! Stolen hun har er en hvilestol med fotskammel. Fortvilet mamma Innlegget er slettet pga personangrep ~Sissan - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #23 Del Skrevet 4. november 2003 greit nok at badet måtte pusses opp.. men som sagt trenger en seng ikke å koste særlig mye.. har sett rammemadrasser til langt under 2000 kanskje nede i 1000 når jeg tenker meg om.. hvor vanskelig er det å skrape sammen en tusenlapp?? særlig når du tydeligvis hadde nok til badet.. oppussing er en ting.. einig i at generell oppussing får vente til dere har råd (dvs prioriterer det) men en orntling seng til ungen er noe heeelt annet...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #24 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg ønsker at hun skal få alt dette men jeg ønsker og kunne betale det selv, hvorfor er det så vanskelig og forstå. Og ingen tar vel skader av å sove på campingseng? Gjør de? Fortvilet mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 4. november 2003 #25 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg ønsker at hun skal få alt dette men jeg ønsker og kunne betale det selv, hvorfor er det så vanskelig og forstå. Og ingen tar vel skader av å sove på campingseng? Gjør de? Fortvilet mamma Innlegg slettet ~Sissan - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 4. november 2003 #26 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg ønsker at hun skal få alt dette men jeg ønsker og kunne betale det selv, hvorfor er det så vanskelig og forstå. Og ingen tar vel skader av å sove på campingseng? Gjør de? Fortvilet mamma Hvis du er seriøs, syns jeg dette er akkurat like vanskelig å forstå som datteren din! Hvorfor må dere på død og liv betale selv??? Det er jo ikke til dere, det er jo til henne.....barnebarnet!!! Besteforeldre har da rett til å skjemme bort barnebarna sine litt.........Og, nei, det er ABSOLUTT ikke bra å ligge på en campingseng til man er tenåring! Man trenger en skikkelig madrass, må du skjønne selv!!! Hadde det ikke vært for at det er et barn innblandet i denne tråden, hadde jeg ikke svart. Innlegg endret ~Sissan - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 4. november 2003 #27 Del Skrevet 4. november 2003 :o Jeg blir matt! Hvis jenta ligger på campingseng, så la nå besteforeldrene få kjøpe noe mer behagelig til henne. Det er grenser for hvor godt man kan ligge i en sånn "seng". Innlegg endret. ~Sissan -mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #28 Del Skrevet 4. november 2003 man tar vel sjelden direkte skade av å sove på en campingseng.. MEN dersom man skal ha retten til å betale og bestemme over sin datters møbelinnkjøp osv, så får man sørge for dem selv.. du har vist deg ute av stand til å prioritere din datter og skaffe henne "normalt utstyr" (dvs en orntlig seng.. ) da minster du retten til å klage over at noen andre tar affære.. du ønsker deg seng til din datter.. men skriver samtidig at du "synes den er bra nok for henne" bestem deg! tre alternativer; a) du har nedprioritert din datter B) du har null kontroll på din personlige økonomi og trenger all den hjelp du kan få c) du synes seriøst at en campingseng er helt akseptabelt for en 13 åring c er åpenbart feil, så er det den får du bare gjøre retrett.. er det a eller b, så får du bare være takknemlig for at andre har bedre kontroll (i tilfelle B) eller er mindre egoistisk (i tilfelle a) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 4. november 2003 #29 Del Skrevet 4. november 2003 Opprinnelig innlegg slettet Mye mulig, men jeg klarer ikke å holde meg unna. Blir så sinnsykt provosert!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #30 Del Skrevet 4. november 2003 Kanskje jeg burde gå med på en enkel seng da, men hva med alle de andre tingene hun skal få, jeg er redd for at hun skal bli bortskjemt. Svigerfamilien min har mer enn nok av penger mens jeg kommer fra enklere kår. Og min mann er på deres side og mener at hun fortjener ett finere rom noe jeg er enig i men så er det dette med pengene da??? Fortvilet mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 4. november 2003 #31 Del Skrevet 4. november 2003 Slettet. Hege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #32 Del Skrevet 4. november 2003 bare en ting til, så skal jeg gi meg på denne tåpelige tråden.. dersom en person i husholdet måtte ligge på en campingseng intilvidere.. så burde de/den som er voksen (og skyldig i at økonomien ikke tillater seng til alle) ligge på campingsengen.. ikke noen gang forvent større oppofrelser fra ditt barn enn fra deg selv.. ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #33 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg tror ikke du Titti skjønner hvordan det føles og bli overkjørt på denne måten. Min datter har ikke alltid sovet på campingseng men da barnesengen ble for liten for henne i fjor fikk hun campingsengen som en midlertidig løsning. Fortvilet mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 4. november 2003 #34 Del Skrevet 4. november 2003 Midlertidig?! Har du slått opp ordet noen gang i en ordbok?? Deler slettet. Hege, daglig leder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 4. november 2003 #35 Del Skrevet 4. november 2003 Det må være mulig å være noenlunde saklige selv om dere er skeptiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 4. november 2003 #36 Del Skrevet 4. november 2003 Barnesenga vart for lita i fjor?? Og no er ho 13? DER vart eg overbevist ia ell fall! VISS dette hadde vore sant, hadde eg vore litt samd i at det er eit overgrep av besteforeldra. Ein bestemmer ikkje å tapetsere i andre folk sitt hus, utan å ha spurt dei som faktisk rår over det huset! Det er rett og slett ufatteleg uhøfleg. Dessutan er det foreldra som stort sett skal bestemme kor mykje 'statusting' borna skal ha - dvs. nokon sa her at det er viktig for tenåringar å ha fine rom. Det er jo akkurat dette som skjer over heile fjøla no - det er viktig for dei å ha dei retta kleda, skulesekkene, frisyrane... Kven skal seie stopp, om ikkje foreldra? MEN dette var nok berre vås. Og då synst eg faktisk det var litt dålreg gjort, det òg. For det finst nok foreldre med den haldninga eg skildra ovanfor - som ikkje vil at dottera skal leve som ei 'prinsesse' - ikkje dermed sagt at dei er dårlege mødre. Tvert imot, vil eg seie... (Det med campingsenga er jo å dra det langt då...) Jaja - ikkje så mykje vits i å skrive her eigentleg... men eg gjorde det likevel! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #37 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg tror ikke du Titti skjønner hvordan det føles og bli overkjørt på denne måten. Min datter har ikke alltid sovet på campingseng men da barnesengen ble for liten for henne i fjor fikk hun campingsengen som en midlertidig løsning. Fortvilet mamma som sagt.. en 13 åring har for lengst vokst ut av baresengen.. og ett år er ingen midlertidig løsning.. og dersom du mener det er OK å ligge på campingseng så gjør det da -selv! og hva med pengene.. har du ikke klart å skrape sammen en 1000 lapp på ett år.. (eller egentlig 8 år eller noe.. siden du burde ha tenkt på det omtrent da)? da bør du sannelig ta i mot dette... stolheten din er vel ikke mer verd enn datteren din? Innlegg endret ~Sissan - mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #38 Del Skrevet 4. november 2003 Barnesengen hennes målte 1.60 x 75 cm og campingsengen måler 1.80 x 90 cm og den sover hun godt på, har aldri hørt noen klager. Skjønner ikke helt hvorfor dere blir så sinte, vi driver jo ikke med barnemishandling. Hun har masse klær og nok mat. Fortvilet mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 4. november 2003 #39 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg er enig med innlegger, høres ut som at datteren din er på god vei til å bli bortskjemt. Det er sikkert en av de fancy campingsengene også, med madrass og slikt. Jeg synes du skal ta vekk madrassen, og la henne ligge på fjærene en stund for sikkerhets skyld. Madrassen kan dere ta i stuen og lage ekstra sofa av, noe hele familien vil nyte godt av. Og ja, gardiner holder da mye lengre enn 15 år! Er det godt stoff, så kan de vaskes og vaskes i 15 år til. Makan til plagsom svigermor du har, hun er nok bare for godt vant, hurpa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #40 Del Skrevet 4. november 2003 Barnesengen hennes målte 1.60 x 75 cm og campingsengen måler 1.80 x 90 cm og den sover hun godt på, har aldri hørt noen klager. Skjønner ikke helt hvorfor dere blir så sinte, vi driver jo ikke med barnemishandling. Hun har masse klær og nok mat. Fortvilet mamma som sagt (for tredje gang!! har du svært selektive øyne?); dersom DU mener det er ok å ligge på campingseng så gjøre det selv!! (og la henne ligge i din seng til du "får råd" ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå