Gå til innhold

Opp med hånda alle som...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opp med hånda alle som ikke kan fordra at de har sylteagurker / sure agurker på McDonaldshamburgerne...!!!

En ting er på Big Mac'ene, men på barnemenyene??? Kunne de ikke heller tatt noe alminnelig? Et salatblad eller noe? Det har ribba Happy Meal for ALT! Greit nok det, men hvorfor ha på sylteagurk da? Det er jo en kjempespesiell smak, og jeg kjenner ingen barn som liker det...

icon_confused.gificon_mad.gificon_eek.gif

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For et problem!!!!

Liker man ikke sylteagurk er det jo bare å ta den vekk.

Dessuten synes jeg godt at unger bør smake på det meste, og sylteagurk er ikke det mest spesielle akkurat icon_biggrin.gif

Kjenner unger som spiser Roquefort også jeg (helt klart unger etter min smak icon_wink.gif)12

• Liker 1
Skrevet

Enig med deg!

Når de ikke har på noe annet, kunne de spart seg for den syteagurken også..

Forøvrig er burgerne på Burger King MYE bedre!

icon_smile.gif12

Skrevet

Min håpefulle på 2 1/2, spiser maaasse sylteagurk...

Faktisk så liker han ikke barnemenyburgerne, vil bare ha "voksen-burger" icon_smile.gif

Det er jo ikke større problem enn at man plukker bort sylteagurken hvis ungen setter seg til motverge... icon_wink.gif

12

Skrevet

Sylteagurk er ekkelt spør du meg!Blææ!!:(

De kunne jo hatt et alternativ for oss som er litt kresen i matveien!12

Skrevet

"Sylteagurker er ekkelt, Blæææh.."?????

Ingen mat er ekkel. Man kan like eller ikke like, men ekkelt??? Voksne mennesker bør forresten lære seg å spise det meste, og i det minste holde seg for god til å omtale mat på den måten.....

Det er nå min mening!!!

Hilsen litt streng og frøkenaktig Lula icon_wink.gif12

Skrevet

Det er jo ikke værre enn at dere bestiller uten eller plukker den av. Elsker sylteagurk jeg, men hater dressing. Er ikke like lett å ta av den...

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei:ikke gi barna fisk hvis de ikke liker d

ikke gi dem nøtter,løk og jordbær for de kan jo bli allergiske

ikke grønnsaker for d er jo sunt..

Til slutt ender man opp m barn som bare vil ha p-mat (pasta,pizza,pita) og blir seende deretter ut!

De har ikke vondt av å smake på sylteagurker

Skrevet

Det er ikke alltid lett!!

Jeg har en datter på 6 år som er verdens verste i matveien. Dette begynnte når hun var 3 år, og har bare blitt verre og verre....Kan ikke forstå det, for her hjemme hoss oss spiser vi alt. Det er alltid frukt og grønnsaker på menyen, men hun nekter.

Jeg har prøvd alt!!! Og til ingen nytte... Hun spiser absolutt ingen grønnsaker, og heller ikke frukt. Til og med jordbær gir hun hals av. Jeg prøver og prøver. Jeg moser frukt. Jeg lager eplekaker. Jeg lager bærpaier. Jeg lager fruktkompott, og fruktsalater. Jeg prøver alle slags grønnsaker. Gratinerte, stekte, kokte, moste, rå, lapskaus og julienne. Hver gang så smaker hun, men hun vil ikke ha. Jeg har prøvd å være streng. Men da bare lar hun vær å spise. Og det går helt til kvelds før hun får mat igjen. Men det nytter ikke. Hun spiser alle typer fisk og kjøtt, men ingen grønnsaker.

Nå får hun vitaminer hvær dag, siden hun iikke spiser grønnsaker og frukt. Men det er veldig plagsomt. Spesiellt dersom vi er på besøk/ferie hos bekjente.

Finnes det noen her som har råd til meg. Føler jeg har prøvd alt, og nå står helt maktesløs....

HJELP!!!!!

kys_2.gifSmileyvinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Smiley den 2002-02-28 02:53 ]

Gjest Anonymous
Skrevet

GÅr hun i barehagen?? Hva sier de der ?Spiser hun der?

I den alderen så smitter "esj, nei det er ekkelt.AT du spiser det" veldig fort.Og når ei jente på 6 år har bestemt seg, ja da er det vanskelig å snu før de når tenårene.

Kan ikke gi deg noen gode råd, en at du bare får gi henne vitaminer på besøk, og si hver dag hvor godt grønnsaker smaker.

Det strevde jeg med i noen år.

Nå er gutten 14 år. Og spiser det for fullt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, sylteagurken gjør hamburgeren kjempe god! Absolutt et must!

Jeg for min del liker ikke gatekjøkkenmat-mc donalds- liker bedre de jeg lager selv!

Liker du den ikke, tar du den av. Eller velger en annen resturant. icon_razz.gif

Men det er ikke alle voksne som liker alt. Det er litt synn at det er sånn. Tenk vi her i nord, kan få låv å velge vekk noe på maten fordi vi ikke liker det. Og sier "esj usj". mens de stakkars gatefolka i andre deler av verdnen (også her i norge!) blir kjempe glad for å få noe mat i det hele tatt??

Bare spørr.... Nei, det å klage på at mcdonalds har sylteagurk på hambugerene sine er et luksusproblem spørr du meG!

------

/Ane icon_wink.gif

Gjest sexysadie
Skrevet

Smiley:La henne gå sulten i noen timer så vil hun nok spise lige presis d du setter på bordet.

Hvis du ikke foretar deg noe drastisk ender d m at du må lage både to og tre middager.D er du som er i ledelsen ikke din lille datter!

Gjest Anonymous
Skrevet

Alle mine tre barn spiser sylteagurker (og andre pålegg og ting som kresne meg synes er ekkelt...)

McDonalds ruler! Mye bedre enn usle BurgerKing!!!!!!!

Det er bare å be om å få slippe sylteagurker hos "Mækkærn", du får det som du vil der!

Skrevet

Sexysadie: Takk for rådet!1 Men det er utprövd, tro du meg... Flere ganger har hun gått sulten til sengs, gråtende ( 3-4 ganger) Dette er ikke ideelt for meg, eller henne. Men det var slik jeg fannt ut at hun virkelig mener noe med det at hun "ikke liker". Hadde håpet på litt mer praktiske råd enn tvang.. Jeg har som sakt prövd det... Ellers så får det fortsatt bli vitaminer og atter vitaminer 12

Gjest Anonymous
Skrevet

Sylteagurk er ikke no godt, nei! I hvertfall ikke de som du får på McDonalds.. Ser ekle og uappetittelig ut. Men det er sant, man kan jo bare plukke den vekk.

Skrevet

Hei Smiley

Ikke lett å gi råd her. Jeg leste imidlertid et eller annet sted at barn har en annen følelse for smak og at frukt og grønnsaker ikke smaker like godt.

Dette var noe som de "vokste" av seg. Tror det var KK eller I form, har prøvd å finne tilbake, men dessverre.12

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei Smiley

Jeg har en sønn - nå 13 år - og han spiser ikke grønnsaker eller frukt. Han syns til og med at det _lukter_ vondt av jordbærsyltetøy!

Jeg har slutta å mase om å spise frukt og grønt. (Må innrømme at jeg ikke har vært like flink som deg på å prøve)

Men jenta di har bestemt seg - hun er mye staere enn hun er sulten, og hun vil bare poengtere at hun _ikke_ vil spise noe hun ikke liker.

Jeg likte ikke grønnsaker når jeg var liten, men jeg spiser det i dag. Tror ikke det er noe å pese med. Kanskje hun kommer til å spise det når hun blir større. Og vitamintilskudd er vel greit nok? Så slipper du mas og kjas og gråt ihvertfall.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg liker ikke sylteagurker, men jeg plukker dem heller vekk icon_smile.gif12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...