Gå til innhold

Hvor viktig er gaver til bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kate og William ønsker ikke gaver til bryllupet, men de ønsker heller at det skal bli gitt penger til veldedige formål.

Jeg syns det er en veldig god og fin tanke, og jeg kunne tenke meg å følge deres eksempel om jeg en gang skal gifte meg.

Jeg tenker at om det er noe jeg trenger og ønsker meg så kan jeg kjøpe det selv. Uansett ville jeg nok fått gaver av nærmeste familie uansett ... ;)

Hadde du villet det samme, eller er du veldig materalistisk?

Er gavene det viktigste på bryllupsdagen, eller er det viktigere at det er god stemning og god mat.

Endret av meridian
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er en fin ting, men har hørt endel si at de da ville gitt mindre enn om de hadde gitt gave til brudeparet.

Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg anser ikke meg selv for å være veldig materialistisk, men jeg vil ha gavene mine for meg selv :nigo:

• Liker 1
Skrevet

Det kunne jeg nok ha gjort, men da ville jeg selv bestemt hvilke veldedige organisasjoner det ble gitt til. Det er slett ikke alle jeg kunne tenke meg å støtte.

Skrevet

Hvis jeg fikk beskjed om å donere bort penger i stedet for ville jeg nok aldri gjort det. Mine penger "kaster" jeg ikke bare bort, enten går de til en spesifik gave eller så går det til mat.

Skrevet (endret)

Jeg ser ikke på meg som voldsomt materialistisk, men vi ønsker å beholde gavene våre. Ikke at jeg uansett tror vi får så voldsomt mye uansett. Og jeg må innrømme at gavene vil for vår del komme godt med, det er en ærlig sak.

Det skal sies, jeg gir allerede til en del veldedige formål, og jeg vil heller bruke mine egne penger på det - og bestemme hvilke formål de skal gå til.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Jeg syns TS stiller spørsmålet veldig negativt:) jeg syns absolutt ikke man er materialistisk om man vil beholde/få bryllupsgaver! Er du materialistisk om du beholder bursdags- og julegaver, eller dåpsgaver også?

Videre er ikke vi spesielt opptatt av gavene og har ønsket oss at gjestene kommer (siden vi gifter oss i Sverige), og det er dette som er det viktigste:)

AnonymBruker
Skrevet

Mine penger "kaster" jeg ikke bare bort

:hakeslepp:

• Liker 2
Gjest Fikira
Skrevet

Det kunne jeg nok ha gjort, men da ville jeg selv bestemt hvilke veldedige organisasjoner det ble gitt til. Det er slett ikke alle jeg kunne tenke meg å støtte.

Problemet igjen blir om gjestene ikke støtter det formålet du vil støtte.

Jeg ville ikke donert penger til noe jeg virkelig ikke sto for. Da hadde jeg heller gått imot ønsket og heller kjøpt en vanlig gave.

• Liker 1
Gjest gurimalla
Skrevet

Enig med Yvonne her. Jeg gir en del til veldedige formål selv og vil selv styre hvem som skal få penger fra meg. Samtidig ser jeg at alle andre kanskje ikke ønsker å gi til de samme organisasjonene.

Det blir litt annerledes med William og Kate liksom...

Skrevet

Vi ønsker også å beholde alle gavene selv.

Økonomien er ikke på topp hos 2 studenter, så det er få ting vi ville hatt råd til å kjøpe selv.

Selvfølgelig er stemningen på bryllupsdagen viktigst, men det er fortsatt ikke et minus å få gaver man trenger og har nytte av.

Jeg ser ikke på oss som materalistiske av den grunn.

Skrevet

Jeg syns TS stiller spørsmålet veldig negativt:) jeg syns absolutt ikke man er materialistisk om man vil beholde/få bryllupsgaver! Er du materialistisk om du beholder bursdags- og julegaver, eller dåpsgaver også?

Enig i denne, enten donerer du gavene dine til veldedighet eller så er du veldig materialistisk :eeeh:

Men nei, jeg vil selv bestemme hvilke saker som støttes i mitt navn og jeg regner med at folk i familien min ikke hadde likt å måtte gi til en sak de ikke velger selv.

For å ikke snakke om at bryllupsgaver er noe med stor følelsesmessig verdi, og hvis jeg skulle presset det gjenom så kunne jeg ikke forventet "ekstra" gave fra de nærmeste alikevel ;)

Skrevet

Jeg synes tanken er god, men vil ikke gjøre det selv.

Veldedige organisasjoner får sin hjelp fra meg, og det må nok holde.

Ved større kostnader av reise/opphold for gjestene, hadde jeg gitt en viss en i gavene og ønsket gjestene i stedet :)

Skrevet

Haha, stilte jeg spørsmålet så negativt?

Dessuten skriver jeg jo at jeg ville nok ha fått noen gaver uansett ... ;)

Skrevet

Det er kanskje mer nærliggende for en del av oss med en kombinasjon av disse. Vi hadde noen ting på ønskelista, generelle ting som vaffeljern, kjeler og et billig servise - men i tillegg ønsket vi oss veldedige gaver. Fikk lite veldedig, men da tok vi heller en del av pengene vi fikk og ga de direkte. Fint det også. :) Vi satte stor pris på gavene vi fikk, vi er unge og mye av det vi fikk har vi god bruk for både nå i hverdagen og i framtida - men det var alltid en selvfølgele å også ønske oss veldedighetsgaver. Skulle jeg skrevet ønskelista på nytt hadde jeg nok lagt mye mer vekt på akkurat det.

En liten ting til; noen av dere sier at folk ville gitt mindre til veldedige gaver enn til fysiske gaver - jeg tenker motsatt, og tar i mer. De som får pengene trenger jo tross alt pengene mer enn brudeparet trenger brødbakemaskin. Og det trenger jo ikke være enten-eller! Liten gave + veldedighetsgave f.eks.? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...