Gå til innhold

Hoppe på trampoline som treningsform

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med det?

Nå snakker jeg om sånn stor trampoline mange har i hagen. Jeg syns det er kjempegøy å hoppe og lurer på hvor stor effekt det har? Blir jo anpusten etter en stund. Tar skikkelig i og gjør en haug med triks som salto, opp og ned på hendene, ryggen osv. Føler jeg trener smidighet, koordinasjon, styrke og hele pakken i ett!!

Hva pleier dere gjøre og hvor lenge? Vet noen tilfeldigvis hvor mye man forbrenner på trampolinehopping?

Nå som våren er her frister det å bytte ut noen av dagene på studio med trampolinen i frisk luft :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på! :jepp:

Skrevet

Trampoline er svært god trening og det er energikrevende. Akkurat hvor mye du bruker er avhengig av en rekke faktorer. Og egentlig spiller det ikke så mye rolle så lenge du er aktiv hver dag.

Grovt kan du se på det slik: Dersom du bare klarer å holde på kort tid, la oss si 10-15 minutter før du er utmattet. Da forbrenner du kjempemange kcal per time. Klarer du derimot å holde ut 1-1,5 timer, så forbrenner du mindre per time.

Trampoline er både gøy og god trening, men dessverre er skadepotensialet stort. Spesielt om du hopper høyt. Bruddskader i nakke, rygg, armer, bein, hode. Strekkskader osv. Så vær forsiktig! Husk sikringsnett.

For nybegynnere innenfor trening kan det å "vugge" på trampoline (ta sats i duken, men aldri få luft under beina) være en fin måte å trene opp beinmuskulatur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...