Gå til innhold

Pengegave-hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, fetteren min skal da altså gifte seg.

Hvor mye er vanlig å gi i pengegave?

Vi har ikke spesielt mye kontakt, og jeg er ikke invitert til selve bryllupsfesten, men tenkte å gå i kirka.. Veldig vanskelig syns jeg. Søsteren min har litt mer kontakt, ikke veldig mye der heller tror jeg, men de prates nok litt oftere. Hvor mye skal hun gi, skal vi gi like mye..? hjelp :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg ville ikke valgt å gi penger, men heller gi en rimelig gave fra gavelisten deres. Synes ikke det er nødvendig å bruke mer enn 2-300 kr på gaven. Samme gjelder søsteren din :)

Skrevet

Ja, jeg ville jo egentlig også gitt gave istedetfor penger.

Spurte tanta vår om de hadde noen gaveliste et sted, men hun visste ikke.. Var derfor vi tenkte å gi penger. Hmm..

Skrevet

Jeg ville også kanskje valgt å gi en gave, framfor penger. Det er selvfølgelig noe du bestemmer selv, men i og med at du ikke vet hvor mye du bør kjøpe for, så er ikke summen så tydlig dersom du velger å kjøpe en gave, framfor å gi penger. :)

Skrevet

Tenker sånn ca 300-500 er greit.

Skrevet

Om det lar seg gjøre, så hadde jeg nok heller kjøpt gave, så hadde ikke verdien blitt sånn supertydelig uansett. Ville nok brukt rundt 300 kroner.

Skrevet

Mellom 3-500 kr ville jeg ha gitt.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Ville kjøpt en fin gave for ca 300, tror jeg. Eller helst spleiset på noe med søsteren min (hun er heller ikke invitert i bryllupet?) eller resten av familien.

Skrevet

Søsteren min skal også bare i kirken. Takker for svar, greit å vite hvor normalen er sånn ca :)

Skrevet

Dere skal bare i kirken? Ikke på noe kaffe eller noe? Hmmmm....

Da tror jeg faktisk ikke jeg hadde gitt dem stort. Bare en liten oppmerksomhet. Synes faktisk ikke man kan forvente gaver av folk som ikke er invitert i brylupet. Kirken er jo åpen for alle. Hva med en god vin eller noe ekslusiv sjokolade eller noe i den duren? Toppen 200 kroner hadde jeg sagt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...