AnonymBruker Skrevet 18. april 2011 #1 Skrevet 18. april 2011 To av mine pasienter er muslimer, de var oppe på kontoret mitt i dag. Når de skulle gå sa jeg God Påske til dem. Akkuratt der og da tenkte jeg ikke på at det var så ille, men dere skulle sett de blikkene de sendte meg. De vurderer nok å skifte ....., og finne noen andre å gå til. Men jeg mener, de bor i Norge, Norge feirer påske, og de kan da virkelig ikke reagere på dette?
MilliVanilli Skrevet 18. april 2011 #2 Skrevet 18. april 2011 Tåpelig, hvis de følte seg fornærmet av dette. Det er så mange innvandrere, spesielt muslimer, som skulle ha hatt en ordentlig opplæring i norsk kultur og folkeskikk.
Gjest Skrevet 18. april 2011 #3 Skrevet 18. april 2011 Selv om muslimer ikke tror at Jesus faktisk døde i påska [ref: "They did not kill him, nor did they crucify him, but they thought they did." (Quran 4:156)], så tror jeg ikke dem ble SÅ støtt av det. Og om så, så får det nå pokker meg bare være. Jeg sier eid de mobarak til muslimer når det er Eid (Id), så da syns jeg dem kan være koselige å si god påske tilbake (Og jada, her putter jeg ALLE muslimer i en boks.) Det er ikke som at jeg går helt amok og skuuuler på folk som går rundt og roper HAPPY CHINESE NEW YEAR overalt, når jeg er ute og reiser Ta det med et smil, og ikke tenk på at du har gjort noe feil Folk vil alltid bli støtt av noe. 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2011 #4 Skrevet 18. april 2011 Selv om muslimer ikke tror at Jesus faktisk døde i påska [ref: "They did not kill him, nor did they crucify him, but they thought they did." (Quran 4:156)], så tror jeg ikke dem ble SÅ støtt av det. Og om så, så får det nå pokker meg bare være. Jeg sier eid de mobarak til muslimer når det er Eid (Id), så da syns jeg dem kan være koselige å si god påske tilbake (Og jada, her putter jeg ALLE muslimer i en boks.) Det er ikke som at jeg går helt amok og skuuuler på folk som går rundt og roper HAPPY CHINESE NEW YEAR overalt, når jeg er ute og reiser Ta det med et smil, og ikke tenk på at du har gjort noe feil Folk vil alltid bli støtt av noe. Neida jeg tenkte ikke på at jeg hadde sagt noe gale, jeg reagerte bare på blikkene deres og ble nesten litt irritert at de ikke kan respektere vår religion og det vi feirer. Så så jeg er fæl å putte alle muslimer i en boks jeg også. Jeg har kommet til skade å lese litt for mye i koranen. Og når det er sagt så ble jeg faen til skremt av det som står der. 1
Gjest Eugene Onegin Skrevet 18. april 2011 #5 Skrevet 18. april 2011 Jesus er en av de største profetene ifølge muslimene
Fanta Exotic Skrevet 18. april 2011 #6 Skrevet 18. april 2011 Jeg tror ikke alle muslimer er sånn.. Mange av mine muslimske venner sier "god påske" til hverandre.. Ser ingen grunn til at de skal sende sure blikk til deg. De bør jo glede seg over noen fridager. De får dem uansett om de er kristne eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2011 #7 Skrevet 18. april 2011 Neida jeg tenkte ikke på at jeg hadde sagt noe gale, jeg reagerte bare på blikkene deres og ble nesten litt irritert at de ikke kan respektere vår religion og det vi feirer. Så så jeg er fæl å putte alle muslimer i en boks jeg også. Jeg har kommet til skade å lese litt for mye i koranen. Og når det er sagt så ble jeg faen til skremt av det som står der. Da har du ikke lest HELE bibelen nøye nok hvis du lar deg skremme deg av det som i forhold er et lite dikterverk. Studerer religionshistorie... 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2011 #8 Skrevet 18. april 2011 Da har du ikke lest HELE bibelen nøye nok hvis du lar deg skremme deg av det som i forhold er et lite dikterverk. Studerer religionshistorie... Fortell, hva mente du med det? TS
Gjest Skrevet 18. april 2011 #9 Skrevet 18. april 2011 (endret) Jesus er en av de største profetene ifølge muslimene Ja, det er nå så. Det betyr ikke at dem feirer påske. Og hvis dette blir et nedslagsfelt for religionssynsing, så tar jeg med meg popkornet mitt og går. TS: Det er ingen som kan gi deg et skikkelig "Guuud, hva sa du nå.."-blikk som en sint muslim. Og det sier jeg med the utmost respect. Så jeg skjønner godt at du reagerte. EDIT: Burde kanskje endre det til et "Allaaaah, hva sa du nå...-blikk". Endret 18. april 2011 av Lille Måne 2
Personlig12 Skrevet 18. april 2011 #10 Skrevet 18. april 2011 Jesus er en av de største profetene ifølge muslimene Det er vel Mohammed eller?
AnonymBruker Skrevet 18. april 2011 #11 Skrevet 18. april 2011 Fortell, hva mente du med det? TS Jeg mente akkurat det du tror jeg mente. Ordrett så er bibelen mye mer "streng" og middelaldersk om du vil enn koranen. Jeg snakker om bøkene i seg selv ikke dagens faktiske forhold når det gjelder disse religionene bare så det er sagt. I tillegg var også kristendommen i sin storhetstid i middelalderen mye mer konservativ enn det Islam var I samme tidsperiode. Er mer i dagens verden at Islam er mer konservativ enn storebror.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2011 #12 Skrevet 18. april 2011 Det er vel Mohammed eller? Merk deg at han sa EN av de største og ikke DEN største... Hjelper å lese gjennom.
Personlig12 Skrevet 19. april 2011 #13 Skrevet 19. april 2011 Merk deg at han sa EN av de største og ikke DEN største... Hjelper å lese gjennom.
Gjest Eugene Onegin Skrevet 19. april 2011 #14 Skrevet 19. april 2011 Det er vel Mohammed eller? jeg sa EN av de største. Ikke den største Mohammed er den største profeten. Jesus er EN av de største profetene i følge muslimene
Gjest Heloise Skrevet 19. april 2011 #15 Skrevet 19. april 2011 Religion er roten til alt vondt sier jeg bare 1
Personlig12 Skrevet 19. april 2011 #16 Skrevet 19. april 2011 jeg sa EN av de største. Ikke den største Mohammed er den største profeten. Jesus er EN av de største profetene i følge muslimene Slapp nu av, du så jeg kommenterte det overfor her... Sorry sorry. Jøssesmann! 1
Gjest Eugene Onegin Skrevet 19. april 2011 #17 Skrevet 19. april 2011 Sorry sorry. Jøssesmann! That is ok.......But don`t do it again
Gjest Eugene Onegin Skrevet 19. april 2011 #18 Skrevet 19. april 2011 Religion er roten til alt vondt sier jeg bare Mennesket er roten til alt vondt.
Personlig12 Skrevet 19. april 2011 #19 Skrevet 19. april 2011 (endret) That is ok.......But don`t do it again her er en tegning av Mohammed: Ta den du. No, wont do it again Endret 19. april 2011 av Personlig12
AnonymBruker Skrevet 19. april 2011 #20 Skrevet 19. april 2011 Hvis det er så lett å irritere de,burde de ikke bo her. Vil ikke tenke på hva som kunne skjedd om det var "verre ting"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå