Gå til innhold

Acrylmaling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått en del farver og lerret til jul.

Påsken står for tur,og tengte jeg skulle male.

Ideene er der,men skulle hatt litt hjelp til farvene.

Er det noen farver man ikke blander sammen? eller alt lov?

Hvilken farver blander jeg for eks få andre fine farver?

Hva blander jeg for å få kobber eller gulleffekt?

Jeg skal bla male dråper,og så et bilde med dråper,men farven var så fin at den så ekte ut. Hva bruker man der for å få det til?

ellers mottakelig for alle tips til dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt er lov. Akrylmaling er såpass stabile at du ikke får problemer med "kjemien" hvis du blander noe "feil" (slik du kan få med oljemaling). Det er akkurat som på kjøkkenet, du kan lage hva som helst av de ingrediensene du har foran deg på benken.

Gull- og sølv er vanskelig å male, så der anbefaler jeg deg å kjøpe gull- og sølvmaling, det finnes flere typer i enhver forretning som selger akryltuber.

Skrevet

Var det kaldt eller varmt vann man skulle skylde penslene med? Nå ble jeg plutselig usikker.

Men den ene eller den andre gir klumpete maling.

Når du maler dråper ville jeg blandet vann i malingen. Lag på lag :)

Akrylmaling er gøy og gir deg uendelige muligheter :)

AnonymBruker
Skrevet

Alt er lov. Akrylmaling er såpass stabile at du ikke får problemer med "kjemien" hvis du blander noe "feil" (slik du kan få med oljemaling). Det er akkurat som på kjøkkenet, du kan lage hva som helst av de ingrediensene du har foran deg på benken.

Gull- og sølv er vanskelig å male, så der anbefaler jeg deg å kjøpe gull- og sølvmaling, det finnes flere typer i enhver forretning som selger akryltuber.

takk

AnonymBruker
Skrevet

Var det kaldt eller varmt vann man skulle skylde penslene med? Nå ble jeg plutselig usikker.

Men den ene eller den andre gir klumpete maling.

Når du maler dråper ville jeg blandet vann i malingen. Lag på lag :)

Akrylmaling er gøy og gir deg uendelige muligheter :)

takk

Skrevet

Bruk kaldt vann til selve malingen, og når dagen er ferdig bruker du halvvarmt vann med såpe til å rense penslene godt før du lar dem tørke. Husk å rense godt inne ved festet slik at de ikke blir stive i busta der.

AnonymBruker
Skrevet

Bruk kaldt vann til selve malingen, og når dagen er ferdig bruker du halvvarmt vann med såpe til å rense penslene godt før du lar dem tørke. Husk å rense godt inne ved festet slik at de ikke blir stive i busta der.

kan man male uten vann? ren maling alts`?

Skrevet

Ja det kan du. Som sagt, alt er lov. Men du trenger vann til å vaske penselen i mellom hver farge, sånn at det ikke bare blir brunt griseri av alt du blander på paletten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...