Gå til innhold

Er det "for sent" å bli fit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det jeg vil kalle et ekstremt bra utgangspunkt. Utseendemessig vil nok kroppen min bli ansett som litt trent(kroppen min finnes ikke dvask), veldig heldig med genene(pent formet) og svært slank(XS i klær). Likevel vil jeg ha bort det siste fettet og få litt mer muskler. Jeg vet at det eneste jeg må gjøre er å trene kondisjon kombinert med styrke, men er det for sent å se ordentlig fit og stram ut, når målet mitt er 1. juni, hvis jeg trener hardt og intensivt? (Jeg kommer selvfølgelig til å fortsette å trene uavhengig om målet er nådd eller ikke, da)

Et annet spørsmål, noe av det siste fettet mitt har satt seg på hoftene, og jeg har hørt at hoftefett er så og si umulig å slanke bort. Stemmer dette?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1. Du er allerede "fit". Du bruker XS i klesstørrelse, og sier selv at du er i god form. Hva er problemet ditt? Jeg synes dette lukter av oppmerksomhetstrang og spiseforstyrrelse.

2. "Hoftefett", som alt annet fett på kroppen, kan ikke punktslankes.

3. Pust ut, slapp av, spise noe godt og forsøk å nyte livet ditt i stedet for å fiksere på meningsløse småting.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

1. Du er allerede "fit". Du bruker XS i klesstørrelse, og sier selv at du er i god form. Hva er problemet ditt? Jeg synes dette lukter av oppmerksomhetstrang og spiseforstyrrelse.

2. "Hoftefett", som alt annet fett på kroppen, kan ikke punktslankes.

3. Pust ut, slapp av, spise noe godt og forsøk å nyte livet ditt i stedet for å fiksere på meningsløse småting.

For et ekstremt dårlig svar. Det er alltid rom for forbedring, og du er sikkert bitter fordi du er dvask og overvektig selv. Jeg er FULLT klar over at ikke punktslanking er mulig, men spørsmålet mitt var om hoftefettet vil forsvinne sammen med det andre, eller om det som det eneste ville sitte igjen!!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For å korrigere antagelsene dine: Jeg er verken dvask eller overvektig. Jeg er slank, sunn og ser generelt godt ut. Mine råd er basert på kunnskap, sunn fornuft og en innstilling til kropp og helse som åpenbart er mer moden enn din fanatiske, perfeksjonistiske overbevisning om at du må ligne en anorektisk Barbie for å være bra nok.

Det er alltid rom for forbedring sm du sier, og i ditt tilfelle ville jeg investert energien i å forbedre kroppsbildet og selvtilliten.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For å korrigere antagelsene dine: Jeg er verken dvask eller overvektig. Jeg er slank, sunn og ser generelt godt ut. Mine råd er basert på kunnskap, sunn fornuft og en innstilling til kropp og helse som åpenbart er mer moden enn din fanatiske, perfeksjonistiske overbevisning om at du må ligne en anorektisk Barbie for å være bra nok.

Det er alltid rom for forbedring sm du sier, og i ditt tilfelle ville jeg investert energien i å forbedre kroppsbildet og selvtilliten.

Utseendemessig vil nok kroppen min bli ansett som litt trent(kroppen min finnes ikke dvask), veldig heldig med genene(pent formet) og svært slank(XS i klær).

Hvordan får du vridd dette til at jeg har dårlig selvtillit? Jeg har god selvtillit og er fornøyd med kroppen min, men skal jeg bare legge meg i sofaen og hvile på at jeg ser ok nok ut fra før av? Synes det er unødvendig av slike som deg å kommentere, for ditt svar var overhodet ikke hva jeg var ute etter. Og nei, du er garantert en smule misfornøyd med deg selv som må rakke ned på de som meget sannsynlig ser bedre ut enn deg. Skrev nettopp at jeg er heldig med genene og svært slank, men likevel ønsker litt forbedring. Skjerp deg.

• Liker 2
Gjest Nigiria
Skrevet

Dersom en slank personen er fornøyd med sin egen kropp her på Kvinneguiden, så er det feil. Dersom en slank person er misfornøyd med sin egen kropp, er det også feil.

Kan vi ikke bare konkludere med at slanke personer ikke får lov til å uttale seg om kropp overhodet her, for det får jo alle andre til å føle seg så kjipe?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dersom en slank personen er fornøyd med sin egen kropp her på Kvinneguiden, så er det feil. Dersom en slank person er misfornøyd med sin egen kropp, er det også feil.

Kan vi ikke bare konkludere med at slanke personer ikke får lov til å uttale seg om kropp overhodet her, for det får jo alle andre til å føle seg så kjipe?

Vi får vel nesten bare konkludere med det, ja!

Latterlig....

Skrevet

Du virker litt mindre intelligent, om jeg kan si så..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Fit" er et relativt begrep, det er vanskelig å svare på spørsmålet ditt da du ikke spesifiserer hvor fit du vil bli. I tillegg til det er det vanskelig å si ut ifra kun en skriftlig beskrivelse. Du vil nok se små forandringer hvis målet ditt er så snart som 1. juni, men noen ekstrem forvandling vil det ikke bli.

Gjest made4u
Skrevet

Veldig enig med denne personen, som jeg antar er den samme som skreiv svaret jeg er veldig enig i. Jeg synes vedkommende har skrevet et veldig godt svar sett i lys av kunnskap og vishet samt ett meget sunt syn på hvordan man burde se på kroppen man har og de usunne idealene som finnes.

Ser mange svare så dumt at jeg ikke finner ord og blir trist på deres vegne for forholdet dem må ha til kropp og sunnhet. Det glimrende svaret som ble gitt burde appluderes og ikke utskjelles, at noen går til angrep på sunn fornuft og gode tanker er for meg bare nok en bekreftelse på at mange har et forstyrret forhold til dette med egen kropp. Leit er det!!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det jeg vil kalle et ekstremt bra utgangspunkt. Utseendemessig vil nok kroppen min bli ansett som litt trent(kroppen min finnes ikke dvask), veldig heldig med genene(pent formet) og svært slank(XS i klær). Likevel vil jeg ha bort det siste fettet og få litt mer muskler. Jeg vet at det eneste jeg må gjøre er å trene kondisjon kombinert med styrke, men er det for sent å se ordentlig fit og stram ut, når målet mitt er 1. juni, hvis jeg trener hardt og intensivt? (Jeg kommer selvfølgelig til å fortsette å trene uavhengig om målet er nådd eller ikke, da)

Et annet spørsmål, noe av det siste fettet mitt har satt seg på hoftene, og jeg har hørt at hoftefett er så og si umulig å slanke bort. Stemmer dette?

og problemt var?

oppmerksomhetssyk? For posten gir ingen særlig mening,bortsett fra at du har ekstremt bra utgangspunkt,liten og xs i klær og "sliter" med hoftefett?

sukk

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...