Liljeflo Skrevet 18. april 2011 #1 Skrevet 18. april 2011 Hei. Jeg og min sambo har boss sammen 1 år og være sammen i 3 år. Problemet kommer til hans familie. Han har veldig stor familie og det er alltid samlinger. Enten bursdag, konfirmason eller middager osv. Jeg er med på veldig mye av det, men synes ikke det er kjempestas, kjenner de ikke så godt enda, og de er alltid rundt 10-15 stk om gangen. Har selv liten familie og vi treffes en gang i blant når det faller seg slik. Jeg stiller opp, men han vil gjerne at vi er med familien hans fler ganger i mnd, jeg selv synes 1-2 ganger er nok utenom bursdag etc.. Nå er det gått så langt at han sier han vil gjøre det slutt hvis jeg ikke også liker å være med familien hans like mye som han vil være med de. Han sier hans familie kommer før meg, og hvis jeg ikke liker og ikke vil være sammen med de like ofte som han vil, er det ingen fremtid for oss :S Vi er begge 28 år og ingen barn. Kan han virkelig "true" med noe slikt?
Wildy Skrevet 18. april 2011 #2 Skrevet 18. april 2011 Han kan vel true med hva han vil, noe helt annet er hvordan du forholder deg til deg. Er det greit for deg å være så mye med familien hans? Er det greit med endel, men kanskje ikke så mye som han ønsker? Må dere absolutt møte opp sammen hver gang, eller kan han av og til dra alene om du synes det blir for mye? Prat sammen og se om dere kan finne en løsning begge kan leve med! Jeg synes det blir litt feil at han skal true deg med på besøk hos familien når du ikke trives med det. Samtidg er familien noe som er viktig for hm, og som han ønsker å ha deg delaktig i.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2011 #3 Skrevet 18. april 2011 Han kan jo tydeligvis det. Hvordan du vil opptre i forhold til en slik umoden trussel er jo noe annet. Jeg tenker at dersom du ikke er så begeistret for storfamilien så bør du vurdere om dette er en mann for deg. Tenk tanken når DERE får barn, og han inviterer hele slekta si inn i privatlivet deres uten å spørre deg..
AnonymBruker Skrevet 18. april 2011 #4 Skrevet 18. april 2011 Jeg er faktisk i den andre enden og har en kjæreste som ikke trives med familien min i det hele tatt. Jeg synes mannen din er urimelig som stiller deg et sånt ultimatum. Jeg synes det er imponerende at du er så mye sammen med hans familie som du er, og synes det er rart at han krever at du skal være med på absolutt alt. Det er hans familie og han kan ikke forvente at du har et like uttømmelig behov om han for å være sammen med dem.
Gjesten Skrevet 18. april 2011 #5 Skrevet 18. april 2011 Jeg synes man kan "kreve" noe familietid med kjæresten, men flere ganger i måneden er kanskje litt i overkant? Du må prøve å vurdere dette langsiktig, f.eks. hvordan det blir når dere får barn. At du blir med en gang i måneden eller noe sånt bør være greit, men mer enn det synes jeg ikke han kan kreve. Så lenge du ikke prøver å presse ham til å droppe familien, men kun ber om å få slippe å være med selv, synes jeg han burde akseptere det.
Liljeflo Skrevet 18. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 18. april 2011 Takk for svar. Jeg synes også fler ganger i mnd er overkant. Han vil gjerne hver uke. Jeg jobber endel og han har ikke jobb for øyeblikket. Så når jeg først har litt fri vil jeg gjøre andre ting enn å løpe til hans familie. Det er helt greit innimellom , og det er jeg jo med på også. Men virker som han aldri fåt nok og krever at jeg skal like det like mye som han gjør. Ber han ikke droppe familien, han kan være med de hver dag om han vil, bare han ikke krever det samme av meg. Men at vi en gang får barn og hvordan det blir da, er utelukket, fordi han ikke vil ha barn. Men det er en annen sak. Får revurdere hele forholdet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå