tuji Skrevet 4. november 2003 #1 Del Skrevet 4. november 2003 Det renner litt av det ene øyet til katten min. Må jeg til dyrlegen, eller får jeg kjøpt øyedråper reseptfritt på apoteket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 4. november 2003 #2 Del Skrevet 4. november 2003 Når det renner av øynene til mine katter, så skyller jeg det med vann, dvs. har vann på bomull og etterpå tørker jeg med en ren bomullsdott..tror det er viktig å unngå smitte fra det ene øye til det andre. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Petruska offline Skrevet 7. november 2003 #3 Del Skrevet 7. november 2003 Det kan være veldig greit å ha en flaske med saltvann, som er til slikt bruk, stående (ikke vanlig sjøvann altså!). Man får kjøpt det på apoteket, det er blandet slik at det har samme saltinnhold som kroppsvæske, f.eks. tårer. Selv har jeg stående noen slike småflasker som man får kjøpt til å skylle kontaktlinser med (IKKE rensvæske!!), de har også samme slags saltinnhold som tårevæske, og vannet er dessuten sterilt. Supert bl.a. til å skylle både dyre- og menneskeøyne med. Hvis katten har fått skikkelig øyebetennelse med hovent og igjengrodd øye, og det ikke hjelper bare å skylle, ville jeg ha konsultert en veterinær. Om ikke annet kan han sikert gi deg råd over telefonen, i verste fall må du ta med katten. Siden mange typer smittssomme kattesykdommer bl.a. innebærer betente øyne ville jeg ha vært på den sikre siden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 10. november 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 10. november 2003 Nå har pus vært hos Doktor Dyregod og fått dråper til øynene sine. Det var bare en liten øyekatarr, men det er best å være på den sikre siden. Mens vi var der fikk vi tømt ørene for voks i samme slengen (visste ikke at katter kunne ha så mye rart inni ørene :o ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå