AnonymBruker Skrevet 18. april 2011 #1 Skrevet 18. april 2011 hva er den skumleste boken du har lest? ikke sånn påskekrim osv men skikkelig skrekkbøker... lyst til å lese en bok som er så skummel at man virkelig blir redd...
Gjest Belle Gunnes Skrevet 18. april 2011 #3 Skrevet 18. april 2011 Flere av bøkene til Stephan King *grøss*
Gjest Tipo Skrevet 18. april 2011 #4 Skrevet 18. april 2011 Jeg ble rett og slett kald av å lese Brother Odd av Dean Koontz. Det er del av Odd Thomas serien og de er alle litt skumle på sin egen måte, men hovedkarakteren gjør alt ganske trygt frem til denne boka. Jeg er også veldig glad i Hellblazer serien, det er en grafisk novelle men veldig mye morbide historier og svart humor, det er som å lese en togulykke i flere bind og du er ikke istand til å stoppe.
karolinn Skrevet 18. april 2011 #5 Skrevet 18. april 2011 Nattefokk av Johan Teorin. En merkelig annerledes krim som jeg anbefaler alle. Vet ikke om det kan regnes som skrekk, mulig jeg er litt av en pyse...
Mermaid Blues Skrevet 19. april 2011 #6 Skrevet 19. april 2011 "The Shining" og "Misery" av Stephen King synes jeg er temmelig skumle... Leste "Misery" som 14åring, og sov med lyset på i ukesvis etterpå - har faktisk ikke turt å lese den på nytt i voksen alder, den er så creepy!
K.B.E Skrevet 20. april 2011 #7 Skrevet 20. april 2011 "Den andre siden" av Stephen King er litt skummel bok. Har sett "Misery"-filmen som Mermaid Blues har lest. Kan tenke meg at boken var skummel, ja.
Gjest Bond Skrevet 24. april 2011 #8 Skrevet 24. april 2011 American Psycho av Ellis. Den boken gjorde noe med meg, klarte ikke helt å lese ferdig - men kanskje mer riktig ord hadde vært ekkel og skremmende enn skummel?
jolie Skrevet 24. april 2011 #9 Skrevet 24. april 2011 Coraline. Men helt sant altså - jeg kunne bare lese den i dagslys.
Icicle Skrevet 25. april 2011 #10 Skrevet 25. april 2011 Jeg synes å huske at "Christine" av Stephen King var ganske så skummel da jeg leste den for en del år siden.
Hoppetaujenta Skrevet 25. april 2011 #11 Skrevet 25. april 2011 "Demonene i Amityville" av Jay Anson Jeg har sett denne filmen og den hadde stor og grøssende effekt på meg, men boka er mye bedre. Anbefales på det skumleste! http://www.trondheim-filmklubb.no/film/tfk/v94/omtaler/0124-DemoneneIAmityville.html http://www.nettavisen.no/nyheter/article2911052.ece http://en.wikipedia.org/wiki/Jay_Anson
Gjest halebein Skrevet 26. april 2011 #12 Skrevet 26. april 2011 Nattefokk er skummel ja! Signerer på den, så du er ikke pyse:) Panserhjerte av Jo Nesbø er så spennende til tider at den faktisk er skummel, selv om det er krim og ikke skrekk. Hypnotisøren av Lars Kepler er også creepy
Galadr1el Skrevet 27. april 2011 #13 Skrevet 27. april 2011 Faerie Tale av Raymond E. Feist. Omtalt som "supernatural thriller." :-) Jeg var ikke helt komfortabel med å lese den etter mørkets frembrudd!
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #14 Skrevet 28. april 2011 The fuck er greia med denne Stephen King fascinasjonen? Har bare lest en bok av han - drømmejegerne. Det er den mest ELENDIGE boka jeg har lest i mitt liv!! Leste først halve, la den fra meg, men siden jeg IKKE klarer å få ro i sjela ved å vite at jeg har en halvlest bok i hylla så pinte jeg meg gjennom resten et halvt år senere. Ikke nok med det, så var filmen enda verre enn boka. Herregud. Så dere som har lest alle bøkene av King.. Kan de sammenlignes med Drømmejegerne? For hvis det ER tilfellet så skal det ikke mye til å skremme dere.........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå