Fruet Skrevet 18. april 2011 #1 Skrevet 18. april 2011 Jeg skal ha kirkebryllup til sommeren. Veldig usikker på hvilken sang jeg kan velge til felles sang i kirken, for det bør jo være en sang de fleste kan. Noen som har forslag til noe som egner seg i kirka, men som er litt anderledes? Synes nemlig salmer kan bli litt pompøse og kjedelige... Eller må man ha fellessang i det hele tatt? Er redd det kan bli litt kjedelig for gjestene hvis de ikke får "delta". Tenkte å ha to solosanger totalt. Noen som har lyst til å dele sine erfaringer?
Hariette Skrevet 18. april 2011 #2 Skrevet 18. april 2011 Jeg synes ikke du trenger en fellessang. I kirka må du vel ha noen salmer uansett og da kan jo de som har lyst være med å synge. Hvis du i tillegg har to solosanger er programmet mer enn langt nok spør du meg. Vi hadde to salmer og to solosanger og det var akkurat greit. Folk vil se dere gifte dere, men vil nødig sitte lenger i kirka enn nødvendig er min erfaring. lykke til -h-
Fruet Skrevet 19. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2011 Jeg synes ikke du trenger en fellessang. I kirka må du vel ha noen salmer uansett og da kan jo de som har lyst være med å synge. Hvis du i tillegg har to solosanger er programmet mer enn langt nok spør du meg. Vi hadde to salmer og to solosanger og det var akkurat greit. Folk vil se dere gifte dere, men vil nødig sitte lenger i kirka enn nødvendig er min erfaring. lykke til -h- Ja, det er sant. Satser på å ha en litt kort vielse. Synes et bryllup ofte kan trekke ut i tid lenge nok som det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå