Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er blitt innkalt til gruppeintervju, siden det var så mange søkere. Eller de ønsket å få det unnagjort fort. Er forresten 25 søkere.

Noen som har erfaringer med dette, og hvordan foregår det? Sitter man rundt og prater eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det er ikke noe spes stressende, det er bare kjedelig, da man ikke får helt kommet til. Jeg krever mye oppmerksomhet, og når noen hele tiden plaprer og lager dårlig stemning kan det være vanskelig å rette på dette...

Vi var 7 eller 8 stk.

Skrevet

Jeg var på gruppeintervju med ganske mange folk. Da ga de ut en del info om jobben og vi kunne spørre spørsmål i plenum, og så hadde de korte samtaler med en og en etterpå. Aner ikke om dette er et "vanlig" gruppeintervju da.

Skrevet

Jeg var på gruppeintervju en gang. Vi var vel ca 10-12 stk. De starta med å informere om firmaet. Deretter tok de en spørrerunde hvor alle skulle fortelle om seg selv og hvorfor de ville ha denne jobben. Jeg opplevde det som svært ubehagelig å skulle gjøre dette i plenum. Det værste var at da vi kom ut, var det mange som sa at de hadde løyet og prøvd å overgå hverandre for å få jobben... Fysj! Er glad jeg ikke fikk jobben. Vil ikke jobbe et sted de ansette løgnere...

Gjest Heloise
Skrevet

Ja jeg har vært på ett. Jeg syntes det var grusomt. Sitte der foran 6 stk. som intervjuet oss, og "konkurrere" live med 5 andre om en stilling. Jeg syntes det var en håpløs ordning og fatter ikke hvordan de kan klare å finne ut hvem som er best i en slik setting. Folk som meg, som er gode ansatte men som har sosial angst, vil jo knekke sammen og ikke få noen jobb.

Jeg fikk jobben, men hadde vært ansatt der i flere år allerede så de kjente meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på fellesintervju en gang, og jeg ville ikke gjort det igjen. Ved å velge en slik fremgangsmåte så viser firmaet at de ønsker utadvendte som er flinke til å prate for seg. De beskjedne, men flinke er uønsket. Og da har de allerede vist at de ikke er noe arbeidssted for sånne som meg. Hvis stillingen er av en type der man må jobbe mye i grupper og prate i forsamlinger så kan det sikkert være en grei måte å sile på. Den jobben jeg søkte på var absolutt ikke av den typen. Det hele vitnet bare om at de ville gjøre prosessen unna raskt, istedenfor å gjøre en grundig jobb for å finne den best egnede medarbeideren. Det virket bare useriøst.

AnonymBruker
Skrevet

Men skal vel flere intervjuer før de ansetter en? Er vel ikke bare gruppeintervjuet de ser på?

Tenkte på individuelle intervjuer.

Gjest Heloise
Skrevet

Men skal vel flere intervjuer før de ansetter en? Er vel ikke bare gruppeintervjuet de ser på?

Tenkte på individuelle intervjuer.

De vil spare tid, så de har neppe flere intervjuer. Jeg fikk ikke det.

AnonymBruker
Skrevet

Virker vanskelig dette her.. Hmmm.

Skrevet

Ha! Måtte bare fortell om min opplevelse fra et slikt gruppeintervju, og det er det dummeste jeg har vært med på.

Vi var etparogførti stykker, og vi skulle en og en reise oss og stå mot forsamlingen å fortelle noe om oss selv som ikke sto i cv,en. Det ble begynte ganske saklig med at folk fortalte at de drev meg sport eller at de kunne gå ned i spagat.

Når vi nærmet oss halvveis hadde en lest fra et manus om turen de hadde til Afrika, og hvordan de hadde kjørt feil bland alle de menneskeetende rovdyra. En annen fortalte at hun var veldig flink til å lage mat så hun sa; "hvis dere ansetter meg så kan jeg love utsøkte lunsjer."

Under denne seansen var det en dame fra rekrkutteringsbyrådet som svimet runt og tok bilder av de til stede. Det svar spessielt et jente som hun ikke kunne få nok bilder av, og jenta hadde knapt åpnet kjeften.

Og hvis noen allerede nå skjønner tegninga, så kan jeg bekrefte at jenta hadde et veldig tiltalende ytre.

Da har dere nok allerede gjettet hvem som fikk jobben. Og hun skulle primært koke kaffe, å skulle ikke ha direkte kundekontakt.

Jeg begynte å kikke etter skjult kamera, men dessverre, det var alvor!!!

Aldri, aldri, sa jeg aldri igjen?

• Liker 3
Skrevet

Ha! Måtte bare fortell om min opplevelse fra et slikt gruppeintervju, og det er det dummeste jeg har vært med på.

Vi var etparogførti stykker, og vi skulle en og en reise oss og stå mot forsamlingen å fortelle noe om oss selv som ikke sto i cv,en. Det ble begynte ganske saklig med at folk fortalte at de drev meg sport eller at de kunne gå ned i spagat.

Når vi nærmet oss halvveis hadde en lest fra et manus om turen de hadde til Afrika, og hvordan de hadde kjørt feil bland alle de menneskeetende rovdyra. En annen fortalte at hun var veldig flink til å lage mat så hun sa; "hvis dere ansetter meg så kan jeg love utsøkte lunsjer."

Under denne seansen var det en dame fra rekrkutteringsbyrådet som svimet runt og tok bilder av de til stede. Det svar spessielt et jente som hun ikke kunne få nok bilder av, og jenta hadde knapt åpnet kjeften.

Og hvis noen allerede nå skjønner tegninga, så kan jeg bekrefte at jenta hadde et veldig tiltalende ytre.

Da har dere nok allerede gjettet hvem som fikk jobben. Og hun skulle primært koke kaffe, å skulle ikke ha direkte kundekontakt.

Jeg begynte å kikke etter skjult kamera, men dessverre, det var alvor!!!

Aldri, aldri, sa jeg aldri igjen?

Hehe.. Hørtes veldig spesielt ut. Hva slags jobb var dette?

AnonymBruker
Skrevet

Gruppeintervju på en jobb? Da hadde jeg aldri søkt. Jeg liker å kunne ha fokus på jobben, og ikke sitte å observere mine konkurrenter, da mister jeg fokus på hva jeg egentlig skal fokusere på i forhold til å selge meg selv. Så jeg anser gruppeintervju som noe halvseriøst og lite gjennomtenkt, jeg får bare sånn feeling ala " trendy" og det bare skurrer. Jobbintervjuer trenger ikke i mine øyner være trendy, hele samfunnet skal jo hele tiden være så jævla trendy, det ene overgår det andre. På jobbintervjuer er jeg opptatt av seriøsitet...det kan jeg aldri se for meg at et gruppeintervju vil være. Jeg tenker at en arbeidsgiver som prioriterer gruppeintervjuer, ikke er et sted for meg. Men vi er jo alle ulike:)

Skrevet

Hehe.. Hørtes veldig spesielt ut. Hva slags jobb var dette?

Det første som skjedde var at to-tre stykker stormet ut før det begynte. De hadde tydeligvis hørt om det før.

Det var en 50% sekretærjobb for et arkitektfirma. Og de sa ingenting om hvordan det skulle foregå. Begynte ikke å lure før et 10-talls stykker løp rundt og lette etter samme adressen. (Den var litt vanskelig å finne). Og damen som skulle assistere innehaveren av firmaet påsto at dette ble det mer og mer av. og at det var veldig effektivt!! HA HA.. ja sikkert!!!

Skrevet

Hvordan gikk det, TS? Bestemte du deg for å gå selv om alle vi andre her tydeligvis har dårlige erfaringer med dette? Hvordan oppfattet du å være med på gruppeintervju?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...