AnonymBruker Skrevet 18. april 2011 #1 Skrevet 18. april 2011 Jeg var i et familieselskap i går der noen av de voksne begynte å prate om smågutters penis eller noe. Da var det ei som ble sur og sa til henne at smågutter har ikke penis, men tiss og mente at det var galt å si penis og vagina om småbarns kjønnsorganer og hun ga personen en ordentlig skyllebøtte og holdt vel et hissig "foredrag" i ti minutter. Hun mente også at man heller ikke sier tissen om voksnes kjønsorganer og at det vitnet om umodenhet og slikt. Er det noen som kan forklare meg hva som er galt med det? Penis, tissen, tissefant, snabel, det er vel det samme det? Barna blir vel ikke noe mer voksne om man sier penis? Og når får dem i såfall penis og vagina da? Har aldri hørt noe lignende før.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2011 #2 Skrevet 18. april 2011 Sært samtaleemne i et familieselskap... men skal man først prate om dette ved kakefatet så kan man vel like gjerne bruke korrekte termer. 3
fruBeist Skrevet 18. april 2011 #3 Skrevet 18. april 2011 Penis og vagina er de korrekte betegnelsene på henholdsvis det maskuline og feminine kjønnsorgan. Uansett hvor gammel eller ung man er. Regner med at vedkommende som hissa seg opp mener at disse ordene er seksuelt lada, og derfor resgerte. 5
Gjest pysepusen Skrevet 18. april 2011 #4 Skrevet 18. april 2011 Det er vel samme hva man kaller det vel?
Pingting Skrevet 18. april 2011 #5 Skrevet 18. april 2011 Arh, «typisk amerikanisert tankegang» var den første tanken som slo meg. Ingen ting må for guds skyld seksualiseres, og sånne ord kan jo minne en på hva de små tissefantene kommer til å bli brukt til en dag. God forby. Er det rart enkelte har et kjempeanstrengt forhold til egen seksualitet? 10
Gjest Delphina Skrevet 18. april 2011 #6 Skrevet 18. april 2011 Herlighet! Den latinske betegnelsen er jo penis og vagina, og gutter har penis fra den vokser ut i magen til mamma, samme gjelder jenter og vaginaer. Er enig med Pingting at det høres ut som "typisk amerikansk tankegang". Synes nesten litt synd på damen jeg.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2011 #7 Skrevet 18. april 2011 Man kan ikke si penis om en liten gutts kjønnsorgan. Hva med ufødte da? Det hadde virket litt snålt om man ved ultralyd fikk beskjed om at det nok er en gutt fordi man ser tydelig 'tissen' hans. Man sier selvsagt at man ser en 'penis'. I dagligtale med en liten gutt sier man ikke 'penis' men tissen. Men det ER en penis!!
Lady Lou Skrevet 18. april 2011 #8 Skrevet 18. april 2011 Tror damen har misforstått litt, det var jo bare de korrekte uttrykkene som ble brukt.
Inx Skrevet 18. april 2011 #9 Skrevet 18. april 2011 (endret) Jeg har et bekjentskap som sier tiss i tiss om samleie, jeg knekker fullstendig sammen hver gang det sies Endret 18. april 2011 av Inx 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2011 #10 Skrevet 18. april 2011 Man kan ikke si penis om en liten gutts kjønnsorgan. Hva med ufødte da? Det hadde virket litt snålt om man ved ultralyd fikk beskjed om at det nok er en gutt fordi man ser tydelig 'tissen' hans. Man sier selvsagt at man ser en 'penis'. I dagligtale med en liten gutt sier man ikke 'penis' men tissen. Men det ER en penis!! Hvorfor?! Hvorfor ikke kalle penisen det den er? Jeg omtaler kun penisen som "tissen" når jeg snakker direkte til en unge, som kanskje ikke har lært hva ordet penis er. Til barn er det naturlig å si "tissen", blant voksne er det naturlig å si "penisen".
Gjest Delphina Skrevet 18. april 2011 #11 Skrevet 18. april 2011 Mellom voksne burde man kunne snakke om penisene til småguttene, om det er noe galt eller om det bare er en diskusjon om noe rundt det temaet. Man burde da få lov til å bruke ordet penis i det tilfelle. Til barn er det jo så klart naturlig å si tissen (både til jenter og gutter).
Raven Emerald Skrevet 18. april 2011 #12 Skrevet 18. april 2011 (endret) fra den vokser ut i magen til mamma Omtrent her knakk jeg sammen. Jeg fikk noen helt usannsynlig hysterisk morsomme mentale bilder av en gravid-mage det vokser peniser på. Endret 18. april 2011 av Raven Emerald 1
Gjest Delphina Skrevet 18. april 2011 #13 Skrevet 18. april 2011 Omtrent her knakk jeg sammen. Jeg fikk noen helt usannsynlig hysterisk morsomme mentale bilder av en gravid-mage det vokser peniser på. Hehe, mentale bilder er alltids elegante I går fortalte forloveden meg at det brant sånn i leppa. Jeg så for meg leppa hans i brann.. Hadde litt problemer med å ordlegge meg akkurat der, med guttenes utstyr. Den vokser jo ut mellom bena hans..
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2011 #14 Skrevet 18. april 2011 Jeg var i et familieselskap i går der noen av de voksne begynte å prate om smågutters penis eller noe. Da var det ei som ble sur og sa til henne at smågutter har ikke penis, men tiss og mente at det var galt å si penis og vagina om småbarns kjønnsorganer og hun ga personen en ordentlig skyllebøtte og holdt vel et hissig "foredrag" i ti minutter. Hun mente også at man heller ikke sier tissen om voksnes kjønsorganer og at det vitnet om umodenhet og slikt. Er det noen som kan forklare meg hva som er galt med det? Penis, tissen, tissefant, snabel, det er vel det samme det? Barna blir vel ikke noe mer voksne om man sier penis? Og når får dem i såfall penis og vagina da? Har aldri hørt noe lignende før. Nevrotisk kvinnfolk som er redd for barns seksualitet og trenger språk for å beskytte (seg selv?) mot slemme tanker. Tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå