AnonymBruker Skrevet 18. april 2011 #1 Skrevet 18. april 2011 Dette er et problem som kommer og går med jevne mellomrom. Jeg er sikkerlig trøtt, men jeg får ikke sove. Dette er 3 natt på rad at jeg sover 3-5 timer (urolig) og ligger å vrir meg en eller to timer før jeg sovne, og det samme etter at jeg har våknet. Jeg er så sliten, men kroppen klarer ikke slappe av! Jeg har prøvd alle triks i boken, uten hell. Jeg har røvd avslappingsmetoder, pusteteknikker, varm dusj. Har vurdert om dette kan være psykologisk, men det er ikke det! Jeg vil sooove:( Jente20
Dragonfly84 Skrevet 18. april 2011 #2 Skrevet 18. april 2011 Jeg sliter også med å sove... Har du prøvd Valerina Forte (ikke Natt, for Forte er sterkere)? Og sove-te? Jeg kjøpte en sovete på helsekosten som er i løsvekt, og den hjelper faktisk. Ellers er det de vanlige tipsene: Sov i et mørkt, stille og kaldt rom, tenk "jeg skal bare ligge her og slappe av, spiller ingen rolle om jeg sover, det er ikke skadelig å ikke sove", ikke se på tv eller dataskjerm før du skal sove, kom deg ut i sola eller bruk sollyslampe tidlig på dagen. Legg deg og stå opp på samme tidspunkt hver dag. Ikke sov lenge på dagen selv om det er fristende. Har du prøvd autogen trening? Det er også en type avslapningsteknikk. Fungerer av og til på meg. En annen ting som hjelper meg er hvis jeg har flere steder å sove. Hvis jeg ikke får sove, hender det jeg får sove hvis jeg har muligheten til å legge meg i en annen seng, på sofaen eller bare snu meg og legge meg andre veien i min egen seng.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2011 #3 Skrevet 18. april 2011 http://h-by-m.com/hbm1055.php Prøv denne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå