Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

det stemte for min lille gutt!

• Liker 1
Skrevet
Stemmer dette med fødselskartet?

Høres ut som noe overtroisk nonsens.

Skrevet

Dette kartet stemte for min del.

Men det er flere kinesiske fødselskart ute og går, for jeg har forsøkt et tidligere som viste at jeg skulle få jente (men fikk gutt).

Har uansett ikke noe tro på dette. Hvorfor skulle mors alder og måned for unnfangelse ha noe å si for om det er X eller Y-celler som når mål? ;)

Skrevet

Har sett flere versjoner av dette, og akkurat dette stemte både på jenten og gutten min, men andre jeg har sett har ikke stemt..

Skrevet

Stemte ikke på meg :-)

Skrevet

Stemte med nr 2, ikkje med nr 1.

Tippar det var ganske tilfeldig :fnise:

Skrevet

Stemmer ikke med noen av mine tre, så vidt jeg kan se. Uansett er det 50/50 sjans, så odsene er ganske gode på sånne fødselskart..... Jeg har sett mange versjoner av det der og de har gitt forskjellige svar.

Skrevet

Synes det var litt interessant å se hvor mange det faktisk stemte med! Det var vel et lite flertall med de hvor det ikke stemte. Men det er jo som Caramba skriver. Det er uansett 50/50 % sjangs for jente/gutt :biggrin:

Spennende! 3 uker til vi får vite om det stemmer for oss! :biggrin:

Skrevet

Stemte på begge mine barn.

Om jeg tror på dette, det er noe helt annet ;)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har heller ikke noe særlig tro på dette, men det er jo litt stilig at det faktisk stemmer på en hel haug. Men det er jo 50/50 % sjangs for at det er rett så ;)

Nå er det bare 4 dager til vi får vite om fødselskartet stemmer for oss! Selv føler jeg det er ei jente inni her, så vi får nå se :biggrin:

Skrevet

Med fare for å være en kjip glededreper for noe mange syns er artig/koselig må jeg bare si:

Dette er overtro på sitt verste.

Denne overtroen har kostet gud vet hvor mange foster livet, i kina var det forferdelige tilstander etter kulturrevolusjonen og den påfølgende befolkningskontrollen, som inkluderte tvangssterilisering, spedbarnsdrap og ''abort'' som var definert som 'så lenge del av et lem er inni moren'. Hva tror dere skjedde med overtroiske foreldre når fødselskartet viste ''feil'' kjønn? Det førte til aborter til og med før ettbarnspolitikken.

Vi bør være glade vi lever i et opplyst samfunn, og burde finne bedre ting å more oss med enn dette. IMHO

Skrevet

Nåvell.. Dersom mennesker ønsker abort fordi barnet er "feil kjønn" er det opp til dem, og selv om jeg synes det er helt på trynet og vondt og ekkelt, så er det opp til hver enkelt. Dersom de følger kartet, er det jo enda mer absurd..

Men la nå oss kose oss å kikke å se om det stemmer eller ikke. De fleste av oss gjør det jo for morrosskyld! :):popcorn:

Du ser jo i forumet at de aller fleste av oss ikke har tro på det, men det er jo litt gøy for det! :)

Ha en fin dag damer! :goodbye:

Skrevet

Cluet er jo at folk ikke ønsket abort, de var avhengig av en sønn for å overleve, folk sultet ihjel i noe som godt mulig er verdenshistoriens største sultkatastrofe. Hvis de da kunne få ett barn før man ble tvangssterilisert, og fødselskartet viste en datter, da så mange ikke anne utvei enn abort, uansett hvor sterkt de ønsket å fullføre svangerskapet.

Jeg bare syns det er så forferdelig historieløst å kose seg med dette :tristbla:

Skrevet

Cluet er jo at folk ikke ønsket abort, de var avhengig av en sønn for å overleve, folk sultet ihjel i noe som godt mulig er verdenshistoriens største sultkatastrofe. Hvis de da kunne få ett barn før man ble tvangssterilisert, og fødselskartet viste en datter, da så mange ikke anne utvei enn abort, uansett hvor sterkt de ønsket å fullføre svangerskapet.

Jeg bare syns det er så forferdelig historieløst å kose seg med dette :tristbla:

Cluet itchii, er jo at det er ikke det VI bruker det til. Vi kan ikke være ansvarlige for hva andre bruker det til. Å klart, hvis det fortsatt blir brukt til det av noen.. Tragisk, rett å slett forferdelig.

Men vi bruker det til sjekking :) Vi koser oss :)

Skrevet

Ordinær ultralyd om to uker...så jeg får se om jeg får gutt eller ikke.

Mitt tantebarn skulle egentlig bli jente i følge det kinesiske fødselskart, men min bror og kjæresten fikk vite på ordinær ultralyd i forgårs at det ble en gutt! =)

Annonse
Skrevet

Stemmer både på både den jeg har i og utenfor magen :)

Gjest ~Milla~
Skrevet

Ifølge fødselskartet skulle vi få en gutt, men det viste seg å være en liten jente.

Så vet ikke hvor mye jeg stoler på det der ;)

Skrevet

Interessant at det for samtlige 30-åringer ikke blir unnfanget en eneste gutt fra februar til oktober! Oh yes... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...