Gå til innhold

er litt bekymret over hunden min:(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hunden min har ikke spist noen ting i hele dag. verken tørrfòr, vått fòr. ikke en gang godbiten sin som hun ellers ELSKER. prøvde å gi en pølsebit, det skulle hun heller ikke ha :( det er så merkelig. for vanligvis er hun et matvrak. hun virker i ellers grei form, litt slapp kanskje, men vi har gått tur og da sprang hun og koste seg. hun ser ikke syk ut i ansiktet heller.

jeg håper bare ikke dette har noe med mannen min å gjøre. mannen drog nemlig bort igår igjen på jobb oppdrag. jeg vet at hunder kan slutte å spise hvis eier er borte. men hun er egenltig vant med at han er borte, så jeg tror ikke det er det altså...

hmm, kanskje jeg bare bekymrer meg for mye. kanskje hun bare ikke er sulten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunder er flinke til å regulere seg selv. Kanskje hun er litt uggen i magen, og derav ikke vil spise. Dyr "sulter" gjerne seg selv noen dager om kroppen ikke er helt i form. Se det an noen dager, men sørg for å få i hunden din nok væske. :) Lykke til!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

okei, takk for svar.

hun har heller ikke rørt noe av vannet sitt i hele dag.... merkelig.

Skrevet

Lenge siden løpetid?? Kanskje innbilt svanger? Min tispe slutter å spise da. Ut på tur var ingen sak, men liker buret sitt veldig godt når det står på som værst... Vi trodde og det var fordi ene eier dro bort, men dengang ei..

Skrevet (endret)

Ring dyrelege.

Endret av Tears.of.the.Sun
AnonymBruker
Skrevet

hun hadde sin første løpetid for tre måneder siden, så det er nok ikke det. tviler også på at det er innbilt svangerskap, hun har ikke vært i nærheten av noen valper.

uff..blir skikkelig bekymret. prøver å få henne til å drikke, men hun nekter å snur bare nesen bort.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo tydelig at det er noe. Vann er livsviktig at hun får i seg. Man klarer seg ikke lenge uten vann. Så prøv å få vann i henne ikveld, ta vann rett i munnen på henne, ved hjelp av en flaske kanskje, eller noe annet, bare sørg for at hun få noe væske i seg på en eller annen måte hvertfall.

Ring dyrlegen og forklar hvordan hun er, så dyrlegen kan vurdere om det er nødvendig med en sjekk :) Det hadde jeg gjort uten tvil.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Min tispe begynte sin løpetid 1feb. Hun er 11 mnd, Det startet med at hun fikk en leke, pipeleke.. 3mnd siden er jo kanskje lenge.. Dyrlegen min snakket om mulighet for innbilt sv 5-15uker etter løpetid.. Ring dyrlegen i morgen du.. Da får du riktig svar :jepp:

Endret av La Papesse
Skrevet

Hun trenger ikke ha vært borti valper for å få innbilt svangerskap.. Følg med og se om hun kaster opp, evnt hva hun kaster opp, og hvis hun ikke drikker vann eller spiser før i morgen,ring dyrlege :)

AnonymBruker
Skrevet

Få i henne vann, kjøp en kanylie på apoteket, og hvis hun ikke er bedre til i morn, ringer du veterinær. ...alle burde hatt sprøyter i hus, og med seg på påsketur.

AnonymBruker
Skrevet

uff...takk for alle svar! jeg er veldig bekymret. jeg får ikke i henne noe vann i kveld, har ikke sprøyte og har prøvd. kanskje hun har drukket litt idag uten at jeg vet det, satser på det.

jeg får hjertevondt :( hun ligger på fanget mitt nå.. det har hun stortsett gjort i hele dag.. hun har fulgt i mine fotspor heletiden. hmmm , jeg lurer på hva det kan være.

Skrevet (endret)

uff...takk for alle svar! jeg er veldig bekymret. jeg får ikke i henne noe vann i kveld, har ikke sprøyte og har prøvd. kanskje hun har drukket litt idag uten at jeg vet det, satser på det.

jeg får hjertevondt :( hun ligger på fanget mitt nå.. det har hun stortsett gjort i hele dag.. hun har fulgt i mine fotspor heletiden. hmmm , jeg lurer på hva det kan være.

Prøv å tilby vann fra en annen beholder enn hva hunden vanligvis får.En plastikk boks eller noe.

Ikke iskaldt vann ,kun kaldt og se om hunden vil ha.

Har du sjekket om hunden har feber?

Vetrinær,ikke sitt her og vent på svar.Når en hund avviker fra normal rytme,ikke spiser (noe som ikke er farlig i et par dager da de regulerer slikt selv) men om hunden ikke drikker,da er da er det på tide med et besøk hos vetrinær.

Endret av Kårky
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det med voffsen ?

Skrevet (endret)

Prøv å tilby vann fra en annen beholder enn hva hunden vanligvis får.En plastikk boks eller noe.

Ikke iskaldt vann ,kun kaldt og se om hunden vil ha.

Har du sjekket om hunden har feber?

Vetrinær,ikke sitt her og vent på svar.Når en hund avviker fra normal rytme,ikke spiser (noe som ikke er farlig i et par dager da de regulerer slikt selv) men om hunden ikke drikker,da er da er det på tide med et besøk hos vetrinær.

Jeg prøvde å bytte mat og vann skål til min tispe. Det funket! Jo mindre, jo bedre.. Fylte opp flere ganger. Både vofsen og jeg syntes det var stas :jepp:

Takk takk :takke:

Edit: Nå er ikke jeg trådstarter, men ville bare takke for godt tips...

Endret av La Papesse
Skrevet

Vannflaske med drikkekork er også egnet til å "vanne" hunder med! Vi har også alltid druesukker hjemme og med på tur, så slappe hunder kan få "sukkervann"....

Skrevet

Jeg prøvde å bytte mat og vann skål til min tispe. Det funket! Jo mindre, jo bedre.. Fylte opp flere ganger. Både vofsen og jeg syntes det var stas :jepp:

Takk takk :takke:

Edit: Nå er ikke jeg trådstarter, men ville bare takke for godt tips...

Næmmen så koselig at du fant rådet nyttig! Jeg oppdaget dette selv på min ,da han var syk og nektet å drikke.Litt forandring fryder som en sier ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...