Gå til innhold

Barn i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi gifter oss i august og har planer om å ha våre to barn, nieser og nevøer og ei søster som brudepike og brudesven... Men vi har bestemt oss for at vi ikke vil ha med barna på festen... Etter bildene reiser de til hver sine barnevakter...

MEN nå kommer min mor og forteller at min søster ikke får være brudepike siden ikke min søster får bli med på festen.... jeg er så innmari sint jeg nå, så vet ikke hva jeg skal gjøre... Eller skikkelig skuffet...

Hun sier at det er så vanelig å ha barn i bryllup... Så sier jeg at det er like vanelig å ikke ha de med... jeg ønsker ikke at barna skal være der når det er servering av alkohol ved maten, og det er tre retters middag, taler osv... Så sier jeg til min mor at om søstern min fikk være med så hadde hun vel ikke orket å være lenger enn tre timer max. hun er fire år gammel... da sier hun, jeg har jo ikke tenkt å være der til langt på natt.... tenker da skal hun se på klokka og nå i mitt bryllup...

blir så skuffet over oppførselen hennes...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Visste moren din om planen om barnevakt fra før? I så tilfelle, synes jeg det blir rart å nekte nå..

Og kjedelig for lillesøs å se alle andre, men ikke få være med selv...

Hvorvidt det er vanlig eller ei, det har med hva man er vant med, mener jeg. Og hva man ønsker.

Om dere ønsker å ikke ha barn i nærheten av alkohol, synes jeg moren din bør respektere dette. Dessuten, som du sier, små barn og lang middag med masse taler..

Mine nevøer skal få være med "hele veien", men jeg regner med de blir bra utåmodige, selv om de er bittelitt eldre enn din søster!

Skrevet

Jeg synes det er rart at din mor reagerer, det er jo tross alt det beste for barnet. Drikkes det en del alkohol synes jeg det er flott at de blir skånet for dette, selv om jeg selv ikke synes det er så farlig hvis det blir drukket litt foran barn (alt med måte).

Dere bestemmer, og jeg skjønner godt du ble skuffet av din mor.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Hei.

Jeg vet ikke om hun har fått det med seg tidligere, men både min svierrinne og min søster har fått det med seg...

Det er snakk om at da må det være 9 barn som får være med + at jeg har noen andre som har tre barn som måtte ha de med seg..(alle eller ingen om man da ikke får barnevakt for andre gjester) er da snakk om 14 barn og 75 voksne... jeg vet at våre barn, og min lillesøster og unga til søstern min funker ikke sammen... de sitter ikke ro ved bordet, og krangler når de skjeder seg og løper rundt... hadde det ikke vært så mange unger, så hadde det gått... men vet også at min lillesøster krever all oppmerksomhet fra min mor... og er da vanskelig å få mamma 100% med...

AnonymBruker
Skrevet

Barn er vel ikke problemet, de klarer fint å oppføre seg under et bryllup, men at du har en fire år gammel lillesøster sier jo noe om din alder, at du er altfor ung til å gifte deg.

Skrevet (endret)

Barn er vel ikke problemet, de klarer fint å oppføre seg under et bryllup, men at du har en fire år gammel lillesøster sier jo noe om din alder, at du er altfor ung til å gifte deg.

Hvorfor sier det noe om aldren hennes, og at hun er for ung?

Ei venninne av søstra mi er 25år eldre enn sitt yngste søsken, og har egne barn på samme alder.

Nei, de er ikke religiøst overbeviste på noen måte, så det er sagt.

Endret av høstbryllup
  • Liker 5
Skrevet

ellers, nei, barn er ikke et problem, men i noen tilfeller er det faktisk barna man tenker på.

Skrevet

AnonymBruker nå synes jeg du var frekk....Jeg er faktisk 30 år gammel, ikke kom inn på tråden å mèn noe om min alder... Det var ikke det jeg lurte på!!!!!!!!!!!!!!!

• Liker 7
Skrevet

mitt barn er på aldern til min søster, det er min nevø også også er det to mindre barn og... og når de er sammen stiller de seg opp hverandre... ja alt med måte ang alkohol, men er redd det er jo alltids noen som blir fullere enn andre tidlig...

Skrevet

Når det gjelder ditt bryllup, er det du som bestemmer. Men på ei anna side, hadde det vore rart om man var brudepike, men ikkje fekk vere med på middagen (dersom du skal ha det før festen). Det kjem jo dog an på alderen. For meg er det naturlig at barna forlater lokalet når sjølve festen tar seg opp. Kva barna og brudeparet har glede av, er jo litt individuelt.

• Liker 1
Skrevet

skrev jeg at min lillesøster er 4?hun er det

AnonymBruker
Skrevet

Ja du skrev i startinnlegget at lilesøsteren din er fire år. Vet ikke hva jeg ville valgt, men ville toppen hatt tre fire barn under middagen, kanskje fem hvis det er aldersforskjell. Jeg mente ikke være frekk, når jeg spurte om alderen din, men jeg synes barn har noe i bryllup å gjøre, så kan vi jo være uenige.

Skrevet

Den er grei AnonumBruker :)

Jeg synes det blir litt mange barn da faktisk og jeg kan ikke si ja til noen men ikke alle som jeg er tante til... og min samboer nekter å ha barn der... så jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.... :(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du bør ta en rolig prat med moren din og forklare hvorfor du har tenkt som du har tenkt. Kan hende hun brått har blitt hårsår og føler at minstemann ikke er inkludert i deres planer? Men om du setter deg rolig ned og forteller hvorfor så håper jeg hun vil se fornuften i det du sier.

Om barn er vanlig eller ikke i bryllup er irrelevant og ikke minst forskjellig ut i fra hvor man er fra. Personlig synes jeg ikke barn har noe å gjøre i selskaper der det nytes alkohol(tenker ikke på en øl til middag, men fest), og det er ikke uvanlig at folk blir brisne i det minste i et bryllup. Barn reagerer ofte på å se foreldre/tanter/kjente forandre seg når de inntar alkohol. Som regel er det lenge før vi selv merker det på oss selv at vi har drukket barn merker det.

Og uansett så tror jeg barn fort kjeder seg i voksenselskap med taler og lang middag osv.

Skrevet

Det som er at jeg har nå tatt det opp tre ganger med henne og hun er like bestemt... ikke engang mine barn skal være der under middagen... lillesøsteren min fikk være med i begravelsen til onkelen til mamma, det ende jo med at alle hysja på henne fordi hun begynte å kjede seg og oppføre seg dårlig... vil ikke at det skal bli sånn ved middagen og sånt heller :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor får noen barn være med på middagen men ikke alle?

Skrevet

Jeg forstår veldig godt at du ikke vil ha barn i bryllupet. Jeg skal ikke ha barn i mitt bryllup. Middagen skal være en fin og stund med god mat, taler og latter, ikke fylt med skrik fra unger som kjeder seg. På festen syns jeg det blir feil å ha så unge barn der med tanke på alkohol. Jeg vil at alle skal kose seg akkuratt slik de vil uten å måtte tenke på at det er barn til stede, og ikke minst at noen må jo dra med barna når de er trøtt og skal hjem.

Så små barn har ingen stor glede av bryllupet heller, de vil mest sansynlig ikke muske noe av det engang.

Som det blir sagt over, snakk med din mor og forklar alt du tenker. Men uansett så er det du som bestemmer. Hvis din mor skal være vanskelig og ikke la henne være brudepike hvis hun ikke får være med på middagen så får det bare være da. Jeg tror at din mor bare bruker det kortet for at din søster skal kunne være med på alt. Hvis du står på ditt så vil jeg tro at hun gir seg og lar henne være brudepike når det nærmer seg. For det er jo ingen grunn til at din søster ikke skal få kunne oppleve det å være brudepike selv om hun ikke er med på middagen.

• Liker 1
Skrevet

Det er ingen barn som skal være der lenger enn at de får blitt med på bildene... Ingen barn skal være der til middag..

Skrevet

For det er jo ingen grunn til at din søster ikke skal få kunne oppleve det å være brudepike selv om hun ikke er med på middagen.

Helt enig, tror hun husker bedre at hun får være brudepike, enn middagen... Jeg var selv invitert i min onkels bryllup, og gledet meg til å være brudepike... men så fikk jeg da beskjed om etterhvert at det bare var min søster og kusine som skulle være... og skuffelsen var stor altså... husker det fortsatt, selvom jeg fikk være med under middagen, så var jeg skuffet over at jeg ikke fikk være brudepike (jeg var vel ni og min søster var 6, jeg var for stor vistnok)

Skrevet

Jeg var i et bryllup det det var to barn som brudeparet var tante og onkel til. Like ved middagsbordet stod det et bord med tegnesaker. Dit gikk barna da de var mette. Fungerte glimrende. De var forberedt på hvordan opplegget var.

For min del vil det være utenkelig å ikke ta med tantebarn i bryllupet. Uansett alder. Vi skal uansett ikke ha noe grøftefyll under middagen. At folk blir godtstemte skal nok barna tåle.

Hvis barna er av de virkelig ustyrlige typene kan nok deres tilstedeværelse under middagen diskuteres. Uansett er det brudeparet som bestemmer. Noen har med barn, noen ikke. Andre får respektere brudeparets avgjørelse samme hva man synes selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...