Gå til innhold

Tissing på natten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en 4 åring som vi enda ikke har begynt avvenning på natten, dvs. bleieavvenning. Gruer meg til å begynne p.g.a mange våken netter med mye skift. Men så kom jeg til å tenke på om det er en bitte liten mulighet for at barnet kan slutte av seg selv? Skjer det noen ganger? Eller er det bare en vei man må gå....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her sluttet guttungen med bleier da han var 2,5 år, og på nattestid noen uker etter. Da tok vi rett og slett av bleia og sa at "nå er du stor gutt, og kan bruke truse istedenfor bleie." Det syntes han var stas.

Det var en del uhell på nettene etterpå, men bare etter noen dager kunne han holde seg tørr hele natten.

Anbefaler tisselaken og tynne dyner som lett kan vaskes i maskin...;)

AnonymBruker
Skrevet

En kan ikke venne barn av med å tisse på natta. De slutter av seg selv når kroppen og hjernen er moden for det.

Skrevet

En kan ikke venne barn av med å tisse på natta. De slutter av seg selv når kroppen og hjernen er moden for det.

Man merker at ungen er klar for avvenning når de er "bevisst" hva som skjer innenfor bleia. Når de går og gjemmer seg bort i en krok og siden kommer og sier at de har bæsja, da er de moden for avvenning.(Noe som sønnen min var, ellers hadde vi jo drøyd det litt til.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...