Gå til innhold

Jente 2 år utslett rundt tissen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun fikk det i går,så ble det bedre,og nå er det verre igjen.

Vanlig stell er ta bort bleie, våtserviett/skyll med vann, sinksalve om rumpa er rød, og ny bleie..

Hjelp? Hun har ikke hatt dette før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok bleieutslett. Jeg gikk til legen da barnet mitt fikk det. Husker ikke prosedyren, men fikk endel tips og noen kremer på resept. Husker også at jeg fikk det råd om å bytte bleiemerke.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo litt rart,vi har brukt det samme bleiemerket siden hun ble født :O

Skrevet

Det er jo litt rart,vi har brukt det samme bleiemerket siden hun ble født :O

Nei, hvorfor er det det? Vår jente hadde brukt samme merke i 3 år da hun fikk det.

Skrevet

bare at det skjer så plutselig - det virker snodig. Men får ikke tak i annet merke på denne tiden av døgnet :/

Skrevet

bare at det skjer så plutselig - det virker snodig. Men får ikke tak i annet merke på denne tiden av døgnet :/

Man blir ikke bra sånn med en gang, og jeg mente jo ikke bytte sånn umiddelbart på timen. Men at dere kjøper nytt merke i morgen og rådfører dere med legen slik at dere får utslettet under kontroll og behandlet.

Lykke til.

Skrevet

Ja,får bare så inderlig vondt av henne :/ hun sutrer når man skal vaske der,men ikke ellers.

Skrevet

Bruk potetmel for at hun skal bli helt tørr, skift bleiemerke, prøv en annen krem enn zinksalve.

Hvis flekkene er røde med hvite topper, har hun fårr soppinfeksjon. Da smører du Canesten på hver gang du bytter bleie, tar ca to dager, så er det vekk.

Skrevet

Sikker på det ikke er sopp. Små jenter kan også få dette. begge mine hadde det og brukte vanlig soppsalve et par dager og vips borte...

Skrevet

potet mel er det beste du kan bruke oppi bleien.huden blir myk og tørr og det er ingen skadelige stoff i melet...vis det ikkje er borte på 3 dager bør du få en lege til å se om det kan vere noe annet.

Skrevet

var på apotek og fikk en brun-beige salve :) mye bedre alt:)

• Liker 1
Skrevet

Sikkert inotyol? Den bruker vi også på bleieutslett, og den er fantastisk bra! :jepp:

Skrevet

Ja! Det var den :)

Nå er utslettet HELT borte! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...