Gå til innhold

ferie i usa og toll

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal på ferie i usa til sommeren, vi har jo selvfølgelig tenkt til å kjøpe oss en del klær og slike ting.

Når vi ankommer norge etter ferien, må vi da gå på rødt i tollen, eller grønt. Vil man bli plukket ut i tollen? Hva er "vanelig" å gjøre etter slike turer. Pleier det og gå fint å bare gå igjennom som vanelig?

vil jo helst unngå å betale toll, da vi skal kjøpe med oss ting for over 6000, som er grensa ... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det "pleier å gå bra" å gå på grønt når man BURDE gått på rødt?

Tja. Men det anbefales IKKE hvis du har kjøpt veldig, veldig mye som er nytt, uåpnet og dyrt..

Derimot kan du jo bruke det du har kjøpt i USA, før du reiser tilbake. Da er varen brukt og jeg har kommet meg igjennom på det, hver gang. Tollen kan sjeldent bevise at de klærne du har brukt, vasket og tatt av varelappen på er klær du MÅ ha kjøpt på ferien.

Loven er jo der for å hindre at folk tar meg seg drøssevis med varer og selger dem videre i Norge..

(Nå snakker jeg BARE om klær.. Andre saker som elektronikk, og andre ting har jeg alltid vært litt mer forsiktig med. Nå skal det påpekes at elektronikk sjeldent er mye billigere i USA.)

• Liker 1
Skrevet

Hørte av en venninne at de sjekket ALLE passasjerer som kom fra London for ikke lenge siden .. tror det var på Torp eller Rygge :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

åh.. vi flyr oslo - london - los angeles.. Kan tenke meg at de sjekker de som kommer fra london fremfor køben.

Men jeg skal jo reise med "tomme" kofferter og kjøpe klær jeg bruker der borte. så da blir det jo nesten som om jeg skulle hatt de med fra norge. Så får vi passe på at gaver og eventuell elektronikk holder seg under grensa..!

Skrevet

Klipp av eventuelle merkelapper og ta mest mulig ting i bruk så går det sikkert fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...