Sandman Skrevet 4. november 2003 #1 Skrevet 4. november 2003 Fikk et vrient spørsmål nå... Hvor det blir av det hvite fargepigmentet i snøen når den smelter? Noen som vet? ...haster.. må gi svar før kl 14.00..
Gjest Virvel Skrevet 4. november 2003 #3 Skrevet 4. november 2003 Jeg føler meg litt på jordet nå, for dette er ikke noe jeg kan så mye om, men jeg tror farger (blant annet) har noe med hva slags bindinger det er i og mellom molekylene i et stoff... Snø er jo fast form og vann er flytende, og i flytende fase er molekylene mye mindre bundet til hverandre, så det er mulig det er derfor.
Gjest Kveldsvisitt Skrevet 4. november 2003 #5 Skrevet 4. november 2003 ...det er ikke noe hvitt fargepigmentet i snøen....
Sandman Skrevet 4. november 2003 Forfatter #6 Skrevet 4. november 2003 ...det er ikke noe hvitt fargepigmentet i snøen.... Klart at det er, din dumming... ...er du blind?
Suzy Skrevet 4. november 2003 #7 Skrevet 4. november 2003 ...det er ikke noe hvitt fargepigmentet i snøen.... Nemlig... Det har med lysbrytning gjennom det krystalliserte vannet å gjøre... Suz
Ingeborg Skrevet 4. november 2003 #8 Skrevet 4. november 2003 Det er selvsagt det som blir det hvite skummet på bølgene når smeltevannet er rent ut i sjøen, dummen!
Suzy Skrevet 4. november 2003 #10 Skrevet 4. november 2003 Det er selvsagt det som blir det hvite skummet på bølgene når smeltevannet er rent ut i sjøen, dummen! Even better!!!!
Sandman Skrevet 4. november 2003 Forfatter #11 Skrevet 4. november 2003 Jeg har sendt spørsmålet til Newton, jeg, her inne blir det jo bare tøys ut av nesten alle seriøse spørsmål... :evil:
Suzy Skrevet 4. november 2003 #12 Skrevet 4. november 2003 Jeg svarte jo! Det er ikke noe hvitt fargestoff i snøen - det ser bare hvitt ut foirdi lyset brytes gjennom iskrystallene!!!! Suz
Suzy Skrevet 4. november 2003 #14 Skrevet 4. november 2003 Sant !! *fortrolig til kveldsvisitt* Mener han det virkelig??? :o
Gjest lurven Skrevet 4. november 2003 #15 Skrevet 4. november 2003 det setter seg på menneskene det er derfor det ikke er noen hvite i afrika
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå