Salamandria Skrevet 17. april 2011 #1 Skrevet 17. april 2011 Noen her som vet hva man skal gjøre hvis man mistenker å ha fått for mye sykepenger fra NAV? Er det greit å bare sende en mail?
Gumman87 Skrevet 17. april 2011 #2 Skrevet 17. april 2011 Bruk dem opp ikke din feil at det har gitt deg for mye! :D 1
Gumman87 Skrevet 17. april 2011 #3 Skrevet 17. april 2011 Men hvis du nå skal ta ansvar da.. Så ja, en mail er vel greit..
Kosejenta Skrevet 17. april 2011 #4 Skrevet 17. april 2011 Jeg ringte 3 ganger og skrev mail 2 ganger, uten å høre noe...I den siste mailen skrev jeg at hører jeg ikke noe innen(en mnd etterpå) anser jeg det som oppgjort og at de fikk ta det på sin kappe. 11mnd og nesten 2 uker senere fikk jeg svar, dvs giro med tilbakebetalingskrav, men kun på halvparten... De innså at de hadde brukt urimelig lang behandlingstid.....
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 17. april 2011 #5 Skrevet 17. april 2011 NAV bruker ofte alt for lang tid på slike ting
Pretoria Skrevet 17. april 2011 #6 Skrevet 17. april 2011 Betal tilbake, kravet om tilbakebetaling vil alltid komme!
AnonymBruker Skrevet 17. april 2011 #7 Skrevet 17. april 2011 Hadde satt av pengene på en konto og ventet på kravet. Som noen sier her så kan det ta lang tid.
Alvina Skrevet 17. april 2011 #8 Skrevet 17. april 2011 (endret) Sett de på konto og skriv et brev, mail holder ikke hvis du ikke har mailadressen til en personlig saksbehandler. Men kan ikke forstå at man ikke skal reagere og si i fra, hvis det hadde vært din arbeidsgiver og sjef, ville du vel sagt fra hvis du fikk for mye i lønn. Det kan også være at du har fått etterbetalt noe, men det vet man ikke før du har fått svar fra nav, vanlig behandlingstid på klager er opp til et halvt år. Sitter enda og venter på et svar fra nav etter at faren min døde og de sendte krav om feil utbetalt trygd etter at han døde, selv om de i telefonen sier at de har gjort en feil og at vi ikke må betale tilbake, sa de likevel at det vil være en viss behandlingstid på noen måneder. Sett av pengene på konto og send inn en skriftlig forespørsel om hvorfor du har fått utbetalt beløpet. Endret 17. april 2011 av Alvina
Salamandria Skrevet 17. april 2011 Forfatter #9 Skrevet 17. april 2011 takker for svar.. Merkelig at NAV alltid skal gjøre ting så vanskelig :/ 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2011 #10 Skrevet 17. april 2011 Det ville jeg gitt beskjed om med en gang. Du må betale de tilbake uansett. Kjedelige penger å betale tilbake
La Papesse Skrevet 17. april 2011 #11 Skrevet 17. april 2011 Hvem var det som syntes NAV, ja det er en god ide???? Og hvem var det som godtok den ideen??? En ting jeg har lært meg med NAV, er at de kan bruke så laaaang tid de bare vil, men jeg som bruker, må snu på femøringen hvis de vil ha noe til å skje.. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2011 #12 Skrevet 17. april 2011 Dra innom ditt NAV-kontor og meld ifra så fort som mulig, eller ring. Dersom du setter pengene på en konto og venter, slik enkelte her foreslår, risikerer du å måtte betale renter. Få betalt tilbake så fort som mulig. Det kan bli dyrt om du ikke melder ifra!
AnonymBruker Skrevet 18. april 2011 #13 Skrevet 18. april 2011 Dersom du ikke ønsker å møte på ditt lokale kontor, kan du ringe NAVI på tlf 21 05 11 00 (NAV Innkreving). De kan evt sende en oppgave til forvaltning på sykepenger eller ditt lokale kontor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå