Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #1 Skrevet 4. november 2003 Har akkurat kjøpt meg ny shampo og balsam og lurer på om disse stoffene er skadelig på håret: Sodium Laureth Sulfate, Coco-Glucoside, Cocamidopropyl Betaine, Glycereth-2 Cocoate, Parfum, Glyceryl Oleate, Helianthus Annuus, Panthenol, Polyquaternium-10, Phenoxyethanol, Sodium Chloride, Citric Acid, Methyldibromo Glutaronitrile, Butylene Glycol og CL 15985. Håper noen som vet, gidder å svare meg!
Elze Skrevet 4. november 2003 #2 Skrevet 4. november 2003 http://www.thehairshop.co.uk/store/ingredients4#s Her har de en liste over vanlige ingredienser i hårprodukter. Ta en titt og se hva du finner ut! Hvilken shampoo er det du lurer på, forresten, blir så nysgjerrig av disse mystiske ingrediensene ..
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #3 Skrevet 4. november 2003 Synes det hørtes ut som ingredienslista til en hvilken som helst shampo jeg. Disse går igjen i de fleste kosmetikkprodukter og er ikke så lette å komme utenom. Her er noen av tingene: Sodium Laureth Sulfate = et såpestoff Parfum = parfyme Helianthus Annuus = solsikke Panthenol = forløperen til vitamin b5 Sodium Chloride = salt Citric Acid = sitronsyre CL 15985 = antakelig et fargestoff De andre stoffene er enten fett/oljelliknende stoffer som skal gjøre håret ditt glatt eller hjelpestoffer for å få rett konsistens og utseende på shampoen/balsamen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå