Gå til innhold

"Find out who's checking your profile"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Find out who's checking your profile -på denne siden på facebook hevder de å kunne vise deg hvem som er inne på profilen din. Da jeg trykket på virket den ikke, og jeg prøvde x antall ganger. Det jeg lurer på om jeg ved å trykke på den nedlasningslinken har lastet ned noe på maskinen som ikke vises??

Når jeg trykket på den nedlasninslinken (av ren nysgjerrighet) skjedde det ikke annet enn at det kom opp en blank side. Men frykter at jeg kanskje har lastet ned noe malware...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det skal du ikke se bort i fra at du har gjort. Sånne sider er alltid juks, Facebook har nemlig en bestemmelse om å ikke gå ut med informasjon om hvem sine profiler brukerne besøker.

AnonymBruker
Skrevet

Virus, men hva det gjør er jeg usikker.

Les litt her: http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.7594194

Å herregud! Men hva gjør jeg da? Det kan jo være alt fra uskyldige greier, til virus og at personverninstillingene blir endret til at noen rett og slett kan se hva du gjør gjennom webcameraet! :sjokkert:

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å klikke på alt sånn dritt, og ikke legg til applikasjoner. Det er fælt så naive folk er atså..

Ikke installert en shit på facebooken din. Du har nok fått virus nå. Google det.

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk personverninnstillingene dine på nytt samt hvilke apps du har godtatt. Sjekk profil for å se om det er blitt lagt ut noe der. Skift passord. Scan maskinen din med antivirusprogrammet ditt + f.eks. Malwarebyte Anti-Malware.

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg fulgt rådene over. Tatt en full virus-scan og lastet ned et malware program, de fant ikke noe. Endret passord på FB og sjekket over innstillingene, ser ikke ut til at noe er endret der. Ikke står det at jeg har godtatt noe apps heller.

Prøvde å google det, men fant egentlig bare at slike apps er humbug og at jeg måtte bruke et slikt malware program.

Kan jeg ha vært heldig??

AnonymBruker
Skrevet

Det kan du :)

Har gått på et par smeller som jeg vet om når det gjelder FB. Har da sjekket egen pc godt uten å ha funnet noe. Til gjengjeld så har jeg også klart å få mitt første virus på pc og det etter å ha vært på nett i 10 år.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan du :)

Har gått på et par smeller som jeg vet om når det gjelder FB. Har da sjekket egen pc godt uten å ha funnet noe. Til gjengjeld så har jeg også klart å få mitt første virus på pc og det etter å ha vært på nett i 10 år.

Ja det er snakk om å være litt forsiktig og ikke trykke på alt som er. Jeg er egentlig ganske forsiktig selv, men av og til er jeg nok litt for naiv, hehe.

Men takk for hjelpa! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...