Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan vel betegnes som en shopoholiker av sjelden rang, og mitt firedørs-klesskap er stappfullt. Jeg blir student til høsten og trenger både mer penger, og mindre klær. Er det noen som har erfaring med å selge klærne sine på f.eks. finn.no og andre lignende kjøp-og-salg sider? Finnes det kjøpere der ute?

Det meste jeg vurderer å selge kommer vel fra kjedebutikker, men jeg synes selv jeg har god smak (dvs. jeg selger dressjakker, klassiske kjoler, dyre jeans osv. og ikke klær fra illusion.no) og alt er ubrukt. Hvilke priser bør jeg ev. ta? Regner ikke med å tene en formue akkurat, bare rydde litt opp i kaoset. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mye erfaring med å selge klær, sko, vesker og andre ting på finn.no. Vil anbefale deg å ta gode bilder av klærne, skrive kommentarer ved siden av hvert bilde der du beskriver størrelse (og om den er normal, stor eller liten i størrelsen), merke, gjerne nypris, hvilken pris du ønsker for plagget, samt eventuelt pris for alle varene samlet.

Min erfaring er at folk er villige til å kjøpe veldig mye, også selv om de bor langt unna og vil ha det tilsendt. Jeg har fått solgt både merkeklær og klær av ukjente merker. Jeg har hatt en tendens til å selge klær litt billig, men har i det minste fått solgt dem. Hvis du f.eks. har et plagg som kostet 1000 kroner som nytt, ville jeg kanskje bedt om 700 kroner for det hvis det er nytt eller meget pent brukt. Annonser på finn.no kan endres mot et vederlag på 10 kroner (så vidt jeg husker), så du kan alltids sette ned prisen hvis du ikke får solgt.

Når jeg selger noe på finn.no ber jeg nesten alltid om forhåndsbetaling (merk deg at noen ikke ønsker det), og kjøper må betale portoen hvis det skal sendes. Dersom kjøper ikke ønsker å betale på forhånd vil jeg anbefale postoppkrav.

Lykke til med salget!

Skrevet

Jeg hadde tenkt at det var stjålet med mindre du har kvittering.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mye erfaring med å selge klær, sko, vesker og andre ting på finn.no. Vil anbefale deg å ta gode bilder av klærne, skrive kommentarer ved siden av hvert bilde der du beskriver størrelse (og om den er normal, stor eller liten i størrelsen), merke, gjerne nypris, hvilken pris du ønsker for plagget, samt eventuelt pris for alle varene samlet.

Min erfaring er at folk er villige til å kjøpe veldig mye, også selv om de bor langt unna og vil ha det tilsendt. Jeg har fått solgt både merkeklær og klær av ukjente merker. Jeg har hatt en tendens til å selge klær litt billig, men har i det minste fått solgt dem. Hvis du f.eks. har et plagg som kostet 1000 kroner som nytt, ville jeg kanskje bedt om 700 kroner for det hvis det er nytt eller meget pent brukt. Annonser på finn.no kan endres mot et vederlag på 10 kroner (så vidt jeg husker), så du kan alltids sette ned prisen hvis du ikke får solgt.

Når jeg selger noe på finn.no ber jeg nesten alltid om forhåndsbetaling (merk deg at noen ikke ønsker det), og kjøper må betale portoen hvis det skal sendes. Dersom kjøper ikke ønsker å betale på forhånd vil jeg anbefale postoppkrav.

Lykke til med salget!

Tusen takk for et utfyllende og informativt svar!:) Tror jeg bare hiver meg rundt og tar noen bilder av de plaggene som er aktuelle å selge, så får jeg bare se hvordan det går.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tenkt at det var stjålet med mindre du har kvittering.

Stjålet er det nok ikke, og jeg har forresten bevart kvittering og merkelapper på det meste jeg eier, liker å ha orden i sakene. Men de fleste jenter har vel mye ubrukte klær hengende i skapet? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil vel si at jeg og shopper mye, er jente til og med, men jeg shopper da ikke klær jeg ikke bruker? Det finnes sikkert flere som deg, men de fleste jenter ville jeg tro faktisk bruker klærne de kjøper!

AnonymBruker
Skrevet

Man shopper da vel klær man tror man kommer til å bruke, men er jo ikke alltid det blir brukt likevel?

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til med salget!

700 for et klesplagg som kostet 1000? På finn? hallo.................på finn selher folk klær billig. Derfor folk går inn der da.....700 fnise hele veien....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...