raring Skrevet 17. april 2011 #1 Skrevet 17. april 2011 Blei kjent med ei jente på en datingside i starten av februar, begge av oss var litt sjenerte, Vi avtalte etter hvert å møtes et sted noenlunde midt mellom hvor hver av oss bodde. (Bor noen timers reise ifra hverandre.) Det gikk veldig bra, våget meg til og med å gi henne et par kyss før vi dro hver for oss. Følte som begge hadde veldig fint. Vi avtalte å møtes helga etterpå igjen, denne gangen i byen der hun bor. Dette gikk også bra, føler vi passet veldig bra sammen. Begynte virkelig å like henne veldig, føler jeg har falt for henne. Vi avtalte å møtes igjen helga etterpå, da hos meg (hun som foreslo datoen også). Etter noen dager blei hun plutselig usikker, og følte seg ikke i form til å møtes. Hun har sagt hun sliter en del med hodepine, men om det er derfor hun har fått det flere ganger i det siste vet jeg ikke. Hun har vært i et forhold med en person hun møtte over nettet tidligere, som visstnok ikke var helt bra for henne, personen lekte med følelsene hennes og gav henne falske håp. Hun har ikke hatt noe særlig sosial kontakt med folk etter dette om jeg har forstått det rett, og det er litt vanskelig for henne. Hun sliter en del med selvtilliten, og forsto det sånn at hun fortsatt var en del redd for at jeg ikke skulle like henne. Prøvde å spørre henne akkurat hva det var hun følte seg mest usikker på. Fikk ikke et helt godt svar, men hun føler seg veldig som en taper siden er ferdig med videregående, men bare har en praksisjobb. Hun tok de to siste årene av videregående som privatist. Hun sliter visstnok også en del psykisk. Det andre hun også har nevnt er at hun har dårlig selvtillit når det gjelder utseendet, hun føler at hun ser stygg ut. Jeg har prøvd å støtte henne og vise at jeg bryr meg, synes hun er vakker, og synes ikke hun er noen taper, og har prøvd å formidle det til henne også. Men det tar tid å bygge tillit når det gjelder slike ting. Så vi endte med å utsette det neste møtet til helga etterpå. Men det samme skjedde igjen, hun hadde vondt i hodet, og følte seg usikker. Så det blei ikke noe av. Vi endte med å sitte å spille sammen over nettet en del den dagen i stedet. Så jeg spurte hun om hun ville bli med på en konsert helga etterpå, som jeg tilfeldigvis hadde billett til. (Fra lenge før jeg møtte henne.) Hadde spurt hun om det tidligere, og da sa hun at hun gjerne ville være med. Hun hadde fortsatt lyst, og planen var å dra. Men når det var noen dager igjen, kom hun ikke lengre på msn, sendte henne ei melding dagen før og spurte om hun fortsatt ville dra, men hun hadde igjen vondt i hodet og orket ikke. Har nå ikke fått kontakt med henne på ei uke. Hun svarer ikke på sms, er ikke tilgjengelig på msn. Prøvde også å sende en melding på datingsida, men fikk ikke svar på den heller. Prøvde å ringe henne i går, og fikk opptattsignal. Kan også se på forskjellige forum at hun har vært pålogga de fleste dagene. Så det virker som hun er der, men ikke svarer av en eller annen grunn. Synes det er veldig frusterende. Har ikke lyst til å gi henne opp, men det er ikke så mye jeg kan gjøre om jeg ikke får kontakt med henne. Samtidig har hun ikke fjernet meg på facebook, eller sagt at hun ikke vil snakke med meg mer. Så jeg vet ikke hva som skjer. Har ikke lyst til å bli for masete, og virke som en stalker heller. Om hun hadde sagt at hun ikke var interessert lengre, eller ikke ville jeg skulle kontakte henne akkurat nå, så ville jeg selvfølgelig respektert det. Ville jo ikke akkurat blitt glad, men da kunne jeg i det minste prøve å komme over det, og gå videre. Men uten noe svar klarer jeg ikke å slå meg helt til ro med noe. Hun har vært utilgjengelig før noen ganger, når hun ikke har vært i form, men da har det vært snakk om en dag eller to. Har vært i et forhold før, der hun jeg var sammen med også hadde dårlig selvtillit. Hun jeg var med mente at jeg var altfor bra for henne og at hun ikke fortjente meg, og det virket å være en medvirkende grunn til at hun gikk ifra meg. Er redd for at det samme har skjedd igjen, men jeg vet ikke. Lurer på om noen andre har opplevd noe lignende, eller har noen forslag å komme med. Eventuelt noen forslag til å unngå at det skjer igjen. (Jeg er en mann/gutt om det skulle være noe tvil. Begge er i starten av 20-årene, men jeg er litt eldre enn henne.)
Harmony Skrevet 17. april 2011 #2 Skrevet 17. april 2011 Høres ut som om du er i en typisk knipe. Jeg har vært i samme situasjon for et halvt år siden,og jeg endte til slutt opp med å føle at jeg var altfor desperat. Var en fyr jeg datet og som jeg følte ting klaffet godt med (traff han via nett). Så plutselig melder han seg ikke lengre. Jeg prøvde litt nå og da i en uke, og må si at jeg angrer litt. Jeg dreit i det etter 2 uker, selv om jeg likte han godt. Utifra det du skriver, synes jeg det høres ut som om hun rett og slett ikke er interessert lenger. Det er litt tilfeldig å få hodepine hver gang dere avtaler å møtes osv. Men selvfølgelig, så har vi også ønskemuligheten om at hun ønsker å leke litt hard to get og se hvor lenge du er med på leken. Hvis jeg var deg, ville jeg ikke meldt meg på noen dager og vent til hun melder seg igjen. Melder hun seg ikke etter 2 uker, ja, da vet du at det toget er gått tror jeg. Du er da ung enda, sikkert mange jenter som ikke har hodepine og med glede blir med deg på konsert
Gjest LonelyAngel Skrevet 17. april 2011 #3 Skrevet 17. april 2011 Jeg synes du skal sende henne en sms eller en mail hvor du spør rett ut om hun er ikke er like interessert lengre og si at du ønsker å vite dette for du ikke gidder å bruke tid dersom hun ikke er interessert Det er slitsomt når den ene parten viser laber interesse. Skjønner godt at du blir frustrert. 1
Sofiemor Skrevet 18. april 2011 #4 Skrevet 18. april 2011 Leit når slike ting skjer. Men tror bare du skal innse at hun rett og slett ikke er intrs i deg. Utrolig feig måte å oppføre seg på. Men dessverre finnes det mange som henne...
AnonymBruker Skrevet 18. april 2011 #5 Skrevet 18. april 2011 Det trenger ikke å ha noe med deg å gjøre ts. Du sier at hun sliter noe med bl.a selvbildet. På meg virker det som hun sliter og har store psykiske problemer og er veldig dårlig på å takle relasjoner med andre mennesker. Du må være oppmerksom på at å innlede et forhold med en sånn person vil kreve masse av deg, og det blir nok problematisk til tider. Personlig så hadde jeg løpt fort hvis jeg rotet meg borti an person med lignende problemer. Hennes problemer kan fort bli dine. Til dere som svarer at hun ikke er intressert i ts. Det kan være en mulighet, men min løsning kan også være mulig. Det vet vi ikke. 1
MissStiles Skrevet 18. april 2011 #6 Skrevet 18. april 2011 Jeg synes du skal sende henne en sms eller en mail hvor du spør rett ut om hun er ikke er like interessert lengre og si at du ønsker å vite dette for du ikke gidder å bruke tid dersom hun ikke er interessert Jeg synes også du burde spørre henne. Greit å være ærlig om hva man ønsker. Ingen vits å utsette et møte lengre og lengre om hun ikke er interessert i å møtes.
raring Skrevet 18. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 18. april 2011 Det er det jeg har prøvd de siste gangene jeg har send henne meldig. Men har som sagt ikke fått noe svar. Når det gjelder å innlede et forhold til noen som sliter psykisk, mitt forrige forhold var med en person som hadde bipolar lidelse, så jeg føler jeg har lært meg å takle en del. Kanskje jeg er litt rar, men jeg føler meg litt tiltrukket av at personen ikke har det helt bra. Synes det er veldig givende å kunne hjelpe og støtte personen. Men selvfølgelig har det sine ulemper. Men iallfall. Får prøve å gjøre det som harmony sier. Venter litt og ser om jeg hører noe. Eventuelt prøve en siste melding igjen, etter noe tid. Hvis ikke får jeg heller gi opp.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2011 #8 Skrevet 18. april 2011 Det er det jeg har prøvd de siste gangene jeg har send henne meldig. Men har som sagt ikke fått noe svar. Når det gjelder å innlede et forhold til noen som sliter psykisk, mitt forrige forhold var med en person som hadde bipolar lidelse, så jeg føler jeg har lært meg å takle en del. Kanskje jeg er litt rar, men jeg føler meg litt tiltrukket av at personen ikke har det helt bra. Synes det er veldig givende å kunne hjelpe og støtte personen. Men selvfølgelig har det sine ulemper. Men iallfall. Får prøve å gjøre det som harmony sier. Venter litt og ser om jeg hører noe. Eventuelt prøve en siste melding igjen, etter noe tid. Hvis ikke får jeg heller gi opp. Hva er det som gjør personer med psykiske lidelser så attraktivt? Føler du en slags makt når du kommer såpass nærme de at de tar imot din hjelp? Jeg skjønner at man blir tiltrukket av en person, men ikke av lidelsene til personen.
raring Skrevet 18. april 2011 Forfatter #9 Skrevet 18. april 2011 Hva er det som gjør personer med psykiske lidelser så attraktivt? Føler du en slags makt når du kommer såpass nærme de at de tar imot din hjelp? Jeg skjønner at man blir tiltrukket av en person, men ikke av lidelsene til personen. Tror jeg ordla meg litt feil her. Blir ikke tiltrukket av psykiske lidelser, men jeg har slitt en del psykisk selv, så føler det er lettere å komme nær en person når den personen også har hatt problemer av lignende sort. Føler det er lettere å bli forstått. Så det jeg mener er at jeg fint kunne gått inn i et forhold med noen selv om personen ikke skulle være helt i toppform psykisk. (Dog kanskje ikke i den grad som eksen min, som hadde bipolar lidelse, det sleit meg ut en del, selv om vi fikk det til å fungere ganske bra etter hvert.) Det betyr dog ikke at jeg spesifikt går etter jenter med psykiske lidelser. Det har ikke noe med "makt" å gjøre, selv om jeg ser at det kanskje kan tolkes slik utifra måten jeg skreiv på. Vet at folk med noen psykiske lidelser har lett for å ende opp med å bli utnyttet. Det hadde eksen vært utsatt for i noen tidligere forhold. Jeg ville klart å gjøre noe sånt mot noen.
Steinar40 Skrevet 18. april 2011 #10 Skrevet 18. april 2011 Tror jeg ordla meg litt feil her. Blir ikke tiltrukket av psykiske lidelser, men jeg har slitt en del psykisk selv, så føler det er lettere å komme nær en person når den personen også har hatt problemer av lignende sort. Føler det er lettere å bli forstått. Så det jeg mener er at jeg fint kunne gått inn i et forhold med noen selv om personen ikke skulle være helt i toppform psykisk. (Dog kanskje ikke i den grad som eksen min, som hadde bipolar lidelse, det sleit meg ut en del, selv om vi fikk det til å fungere ganske bra etter hvert.) Det betyr dog ikke at jeg spesifikt går etter jenter med psykiske lidelser. Det har ikke noe med "makt" å gjøre, selv om jeg ser at det kanskje kan tolkes slik utifra måten jeg skreiv på. Vet at folk med noen psykiske lidelser har lett for å ende opp med å bli utnyttet. Det hadde eksen vært utsatt for i noen tidligere forhold. Jeg ville klart å gjøre noe sånt mot noen. Selvfølgelig flott om du kan hjelpe noen. Men da må du forsikre deg om at det vil være mulig å få det til først.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2011 #11 Skrevet 18. april 2011 Tror jeg ordla meg litt feil her. Blir ikke tiltrukket av psykiske lidelser, men jeg har slitt en del psykisk selv, så føler det er lettere å komme nær en person når den personen også har hatt problemer av lignende sort. Føler det er lettere å bli forstått. Så det jeg mener er at jeg fint kunne gått inn i et forhold med noen selv om personen ikke skulle være helt i toppform psykisk. (Dog kanskje ikke i den grad som eksen min, som hadde bipolar lidelse, det sleit meg ut en del, selv om vi fikk det til å fungere ganske bra etter hvert.) Det betyr dog ikke at jeg spesifikt går etter jenter med psykiske lidelser. Det har ikke noe med "makt" å gjøre, selv om jeg ser at det kanskje kan tolkes slik utifra måten jeg skreiv på. Vet at folk med noen psykiske lidelser har lett for å ende opp med å bli utnyttet. Det hadde eksen vært utsatt for i noen tidligere forhold. Jeg ville klart å gjøre noe sånt mot noen. Beklager at jeg var for rask til å dømme deg ista, men det var nok som du selv sier, for at du formulerte deg litt feil... eller iallefall så tolket jeg det feil. Ser den at det kan være enklere å forstå hverandre hvis man har eller har hatt nogenlunde samme problem selv. Må innrømme at jeg som ikke har hatt slike problemer ikke har lett for å forstå meg på det. Det sies at "like barn leker best" men hvis begge sliter psykisk, kan det ikke bli litt mye å forholde seg til da?
raring Skrevet 19. april 2011 Forfatter #12 Skrevet 19. april 2011 Det er klart at om en person sliter psykisk, vil det jo kreve litt ekstra innsatts av begge parter. Nå spørs det jo en del hva det er personen faktisk sliter med også, noen ting kan en bli "frisk" fra, mens andre ting må en leve med (dog uansett er det vel ofte et forbedringspotensiale, og det hjelper godt å ha noen å støtte seg til.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå