Gå til innhold

Impregnering av klær og sko

lille katt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Imsdal

Kjøper på sportsbutikk, husker ikke helt hva det heter. De som jobber der har som oftest peiling på hvilken type du skal ha :) De har både vask (som man har i vaskemaskina) og spray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sprayimpregnering til sko kjøper jeg i skobutikker. Til klær (gore tex, Reima Tec o.l.) kjøpte jeg på Reflex eller Barnas Hus. Har også kjøpt i sportsbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Viktigste er å passe på å få for gore-tex til sko og tøy med membraner i. For de er det ikke silicon i.

Bruker du en siliconbasert inpregnering til gore-tex materialer, vil det fortsatt vere vanntett, men du vil tette porene som gjør at plagget puster.

Jeg liker best de man vasker inn i plaggene i vaskemaskin på tøy, og bruker heller spray til sko :)

(Bergans sine Dermizax produkter trenger forresten ikke å inpregneres ved hver vask. Bare sleng dem 10 minutter i tørketrommel i ny og ne for å re-aktivere den vanntette egenskapen i dermizaxen ;) )

http://shop.mxsport.no/doc/Bergans/VedlikeholdavBergansDermizax.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg impregnerer ytterklær i vaskemaskinen med impregnering som fås kjøpt i sportsbutikk og barnebutikker som selger teknisk utetøy.

Sko impregneres med spray fra skobutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...