Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2002 #1 Skrevet 10. mai 2002 Må bare spørre: hva er vanlig å skrive på takkekortene? Skriver dere tusen takk for gaven/oppmerksomheten, eller detaljert ting dere fikk i gave? Anne
Rose Skrevet 10. mai 2002 #2 Skrevet 10. mai 2002 Som brud i aug. 2002 har jeg ennå ikke skrevet takkekort! Men jeg har vært i 17 bryllup og gitt gave i enda flere, og har derfor god erfaring som mottaker : ) Og det jeg vil si er: Det gleder meg alltid når det er en håndskrevet, personlig hilsen på kortet og ikke bare trykt: "Takk for oppmerksomheten i anledning vårt bryllup". Ofte står det også spesifisert i kortet hva gaven var, f.eks. den fine duken, det flotte frokostbrettet " o.l. og det synes jeg er hyggelig fordi det viser at de har satt seg inn i gavebordet. Har sunget i flere av disse vielsene, vært toastmaster etc. etc. og da står det gjerne en ekstra takk for disse "tjenstene" også hvilket jeg synes er kjempehyggelig.
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2002 #3 Skrevet 10. mai 2002 Vi skal skrive flg. Kjære N.N & N.N Tusen takk for den flotte xxxx som vi fikk i anledning vårt bryllup 20 April 2002. Klem fra N.N & N.N Vi har notert alle de tingene vi har fått så vi skriver ned nøyaktig hva vi har fått.12
Augustbrud02 Skrevet 10. mai 2002 #4 Skrevet 10. mai 2002 Jeg synes absolutt at dere bør skrive tusen takk for...og så hva dne konkrete gaven var. Dette legger jeg selv veldig merke til ved slike takkekort, og personlig synes jeg det er mye hyggeligere når takkekortet er så personlig som mulig.12
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2002 #5 Skrevet 10. mai 2002 Vi skrev i all hovedsak "Tusen takk for den flotte xxx (vasen, duken etc" vi fikk til bryllupet vårt (dato)" . Dersom noen hadde hjulpet oss med noe spesielt (f.eks bakt kake, vært toastmaster etc.) skrev vi takk for det også. Noen ganger skrev vi imidlertid bare tusen takk for den fine gaven etc. Det kunne være dersom gaven besto av flere småting og det ble litt rotete å formulere alt, eller dersom vi ikke helt visste hva tingene kunne omtales som (f.eks fikk vi ei sånn flaske med krydderedikk fra en perifer bekjent, men syntes det ble litt rart å skrive "tusen takk for edikkflaska!"....så da forenklet vi det litt...).
Vesla Skrevet 10. mai 2002 #6 Skrevet 10. mai 2002 Vi hadde "wedding shower" her i USA. Paa takke kortene skrev vi tusen takk for ...... (tingen) vi hadde faatt og en setning om hvorfor det vi hadde faatt var saa fint eller hva vi hadde tenkt aa bruke det til etc. (gjerne med litt humor der det passet seg) Synes det er okay aa gjore det litt personlig selv om det tar litt lenger tid. Haaper vi klarer aa gjore det paa alle takke kortene etter bryllupet ogsaa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå