Gjest BabyBlue Skrevet 16. april 2011 #1 Skrevet 16. april 2011 Vet ikke om dette er riktig forum, but here we go: Dette er noe jeg har grublet på lenge, og vil gjerne diskutere det med dere på en saklig måte. Jeg vet at folk har lett for å slenge dritt når det gjelder plastisk kirirgi, men la oss forholde oss rolige i denne runden Uansett: La oss si at du er en person i 20 års alderen som er misfornøyd med f.eks nese/lepper/kropp osv. Eller noe som er veldig aktuelt for damer - du føler selv at puppene dine er noe å skamme seg over. Du bestiller en time hos en klinikk og får diverse ting fikset på, og er fornøyd. Menne... Har det hendt at foreldre og annen slekt har følt seg litt fornærmet over det? Hvis du for eksempel får fikset på nesa, kan da moren din, som du arvet nesa av, tenke "Jeg kan ikke tro at hun synes nesa er så stygg at hun følte et behov for å fikse på den!" og føle seg en smule trist pga. det? Akkurat som om de trekkene hun ga til deg liksom ikke var bra nok for deg. Det er vel en litt ekkel følelse? Har dere tenkt noe av det samme/har dere opplevd det/og er det noe som holder deg tilbake når det gjelder platisk kirurgi? Hva tenker dere som har fått utført platisk kirurgi om dette? Må bare få nevne at jeg ikke har noen planer om å fikse på utseendet mitt, og er ikke i mot det heller, men er rett og slett bare nysgjerrig
#Mj# Skrevet 16. april 2011 #2 Skrevet 16. april 2011 jeg tenker at vist noen blir fornermet av det er de forferdelig hårsåre, det er jo ikke ment som kritikk fra personen som ville forandre på noe.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2011 #3 Skrevet 16. april 2011 Jeg har aldri tenkt på det engang! Haha. Men nei, jeg synes ikke det er noe å bli fornærmet for.
Tears.of.the.Sun Skrevet 16. april 2011 #4 Skrevet 16. april 2011 Folk nå til dags blir jo fornærmet over de mest utrolige ting, så det skulle ikke overraske meg dersom noen ble fornærmet over plastisk kirurgi nei. For noe tøv.
Gjest BabyBlue Skrevet 17. april 2011 #5 Skrevet 17. april 2011 Jeg har aldri tenkt på det engang! Haha. Men nei, jeg synes ikke det er noe å bli fornærmet for. Hihi. Forundrer meg ikke. Er bare jeg som tenker på så mye sært. Synes heller ikke det er noe å bli fornærmet over, men det skulle ikke forundre meg om det er noen som føler seg truffet om deres datter/sønn legger seg under kniven.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2011 #6 Skrevet 20. april 2011 Hvis mor eller far fikser på noen trekk som de har gitt videre til sine barn, så kan det jo være at dette slår uheldig ut for barnets selvbilde. Men hvis "ungdommen" får utført slikt så blir det vel litt i samme gate som piercinger og tattoveringer, fra de eldres synspunkt altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå