Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #1 Skrevet 4. november 2003 Lurer litt på om jeg skal studere dette. Har noen tips og informasjon? Har sett på Høyskolen i Oslo sine sider (det er der jeg eventuelt kommer til å begynne). Takk for svar!
Midnattsol Skrevet 8. november 2003 #2 Skrevet 8. november 2003 Tar du kontakt med skolen får du den informasjonen du trenger. Spør om de har kataloger for de studiene du vil ta, så sender de dem til deg i posten.
Ingeborg Skrevet 9. november 2003 #3 Skrevet 9. november 2003 Innbiller meg at Liv som henger her på KG er (i ferd med å bli?) barnevernspedagog. Kan jo håpe at hun oppdager denne tråden.
liv Skrevet 9. november 2003 #4 Skrevet 9. november 2003 I'm here! Jeg skal bli barnevernsped ja. Du må se på hva du vil arbeide med. De yrkene er relativt like men som sosionom arbeider du med de over 18 og som barnevernsped arbeider du med barn og unge opp til 23 år. Ikke for å kaste dritt om hio men om du har mulighet så søk et annet sted! Jeg har ikke gått der men kjenner noen som går barnevern der og de er mindre fornøyde med lærerene. De kan ikke alt de bør kunne og de er leie av og undervise slik at de fleste timene blir et ork. Bare å spørre mer!
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2003 #5 Skrevet 9. november 2003 Jeg vil poengtere at som sosionom kan du også jobbe med mennesker under 18 (23 år) For å "reklamere" litt vil jeg si at sosionom-utdanningen er litt mer "fleksibel" i fht jobbsøk. Som sosionom-student har jeg nå eksempelvis fordypning i barnevern. Et spennende yrke.
Miss Marple Skrevet 12. november 2003 #6 Skrevet 12. november 2003 Det er jo da et faktum at veldig mange sosionomer blir sittende på et sosialkontor med en hel gjeng av papirarbeid. Men som sagt, en må tenke litt på hva man ønsker å jobbe med, og sosionomutdanningn gir deg nok flere yrkesmuligheter. Selv studerer jeg vernepleie, som er en god miks av både sosiom, barnevernspedagog og sykepleien, og stor trives! Her jobber man i hovedsak med funksjonhemmede og utviklingshemmede, men har også mange, mange andre muligheter. Men få tak i studiehåndboken og les litt om de utdanningene du kunne tenke deg! En veldig nyttig bok...
snoopy Skrevet 18. november 2003 #7 Skrevet 18. november 2003 Barnevernpedagogutdanningen er veldig spennende, men velg din skole med omhu!!! Ha hørt at Stavanger er veldig bra, mens Telemark/Porsgrunn ikke er noe særlig. Oslo vet jeg faktisk ikke hvordan er. Det er lurt å velge en skole som har minst 2 praksisperioder, slik at du får prøvd deg litt. Hva du skal velge, og avhenger jo av hva du er mest interessert i. Selv jobber jeg mest med barnevern, men jobber og litt med sosiale saker innimellom. Jeg har erfart at sosial ikke er noe for meg. Der er det for mye økonomi, gjeld osv. (Er ikke så glad i penger... :D ) Men barnevern blir noe helt annen måte, og man få et annet perspektiv...
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2003 #8 Skrevet 21. november 2003 Jeg er da gjesten som startet tråden Jeg synes barnevern virker mest spennende. Har lyst til det, men lurer på hvor man kan jobbe utenom barnevernet? Kommer til å begynnne i Oslo, noen som går der? Har hørt at det er et ok studentmiljø, det er jo også viktig! Fortell meg gjerne hva du synes om barnevernstudiet. Hilsen meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå