Gå til innhold

Hva synes du om dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hva du tenker om du ser små barn med klær o.l (t-skjorte, matboks etc) fra Dyrebeskyttelsen?

Tenker du at foreldrene sprer et godt budskap ved å støtte Dyrebeskyttelsen, eller tenker du at det er dumt at foreldrene "prakker reklame" på små barn som ikke skjønner budskapet...?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror egentlig ikke jeg hadde lagt merke til det med mindre groteske ting er avbildet.

• Liker 1
Gjest pysepusen
Skrevet

Tror egentlig ikke jeg hadde lagt merke til det med mindre groteske ting er avbildet.

Samme her!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er synd at foreldrene hjernevasker barna

Skrevet

Ja, jeg syns det er kjempebra at en god sak blir støtta og at barna lærer om Dyrebeskyttelsen.

Skrevet (endret)

Synes det er kjempebra, jeg. Hva er dumt med å støtte og lære barna om en så viktig organisasjon som Dyrebeskyttelsen?

Selv om mange barn kanskje ikke forstår budskapet, tror jeg ikke de har noe imot å støtte dyrs velferd. Ser heller ikke hva slags skade små barn eventuelt skulle ta av å ha en Dyrebeskyttelsen-matboks.

Endret av Gaea
  • Liker 6
Skrevet

Hjernevasker barna til å bry seg om andre dyr??

Ja, huff, tenk om ungene skulle vokse opp til å faktisk bry seg om andre dyr,da...

Jeg ser ikke hvorfor man i det hele tatt skulle reagere på Dyrebeskyttelsen logoen? Ser ikke forsjell på "reklame" på Dyrebeskyttelsen, eller Disney-figurer som man finner på utlalige matbokser for den saks skyld. Kjøper du en sekk av et spesielt merke er jo det også form for reklame, om man skal dra det enda lengre ut. Alle ting har mer eller mindre synlig logo, og dyrebeskyttelsen sin logo er ikke assosiert med noe negativt, så jeg klarer ikke helt se problemet her.

• Liker 8
Skrevet

Syns det er kjempebra å involvere barna.

Nå har jeg store barn så kan hende jeg ville tenkt annerledes om de var bittesmå liksom.

Men jeg ser ikke at det er så galt å la barna forstå litt de vonde sidene av livet/verden.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, alle foreldre hjernevasker barna mer eller mindre.

Dette er i såfall helt greit.

Hva skulle problemet vært?

Jeg vil tro at den slags foreldre også oppdrar barna til å bry seg om dyr også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

barn kan også engasjere seg. jeg var vel rundt 8 år da jeg først fikk interesse for dyrevern, og fikk lov til å melde meg inn i en organisasjon jeg ikke husker navnet på. fikk tilsendt et par blader i året med masse informasjon om hva organisasjonen gjorde og bilder og artikler om dyr jeg syntes var søte.

hvis det er snakk om barn som er så ung at de ikke evner å forstå budskapet, så er det også helt greit for min del. da har kanskje foreldrene kjøpt klærne og samtidig donert penger til en organisasjon de støtter. de fleste tenker ikke over hva slags logo som er på skjorta til en liten unge.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel like greit å støtte Dyrebeskyttelsen med en matboks med en katt på som å støtte kommersialismen med en Hello Kitty-matboks?

• Liker 1
Skrevet

Samme med religion?

Skrevet

Alle foreldre lærer jo opp barna sine til å ta de hensyn som foreldrene selv synes er viktige. Jeg synes det er bedre å lære barna opp til å være snille mot dyr enn mye annet barn i dag blir lært opp til.

Hvis du reagerer på barn som har t-skjorte fra dyrebeskyttelsen, hva slags klær synes du egentlig er akseptabelt for barn å ha?

Jeg tenker at så lenge barna ikke oppfordres/opplæres til å gjøre noen (dyr eller mennesker) vondt eller begå kriminelle handlinger så bør vel foreldre stå ganske fritt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søtt med slagord som støtter en god sak, og er vel bare de voksne som vet hva det betyr

Skrevet

Hadde syntes det var flott!:) Vi og niesen vår har wwf isbjørn-bamser siden vi er "isbjørnfaddere".

Kjøpte også pandabamse til henne og broren, laget av økologiske, resirkulerte materialer. Deler av inntekten gikk til regnskogfondet. Jenta på 6 fikk da en liten forklaring om at siden menneskene forurenser så masse, er det vanskelig for pandaen å finne et sted å bo. Og at vi hjelper til med å passe på huset til pandaen ved å kjøpe den. En forenklet forklaring tilpasset alderen.

Barn er aldri for små til å lære om ansvar, omsorg, godhet og naturvern. Det må bare tilpasses nivået!:)

Skrevet

Synes det blir litt som at noen barn har klistermerker fra astma og allergiforbundet, matboks fra hjerteforeninga og slikt noe. Tror alle synes det er helt ok/positivt.

Også slike ikke røyk klistermerker som noen barn har det med og klistre over alt de er ganske uskyldige de og.

Grensen går på politiske organisasjoner så sant barnet ikke har valgt organisasjonen selv. (Ja og selv om barnet har valgt denne politiske meningen selv, så kan det likevel være litt negativt om en misliker det paritet/ ideen svært selv, men det kan og telle positivt. Og det er ok at vi er ulike og det kan være mange grunner til at en liker en ide)

Skrevet

Jeg hadde tenkt: de foreldrene har virkelig vett i hodet! I utgangspunktet syns jeg ikke man skal putte reklame på barna, men Dyrebeskyttelsen er noe fantastisk som bør være på alle t-sjorter landet over.

Hilsen ivrig Dyrebeskyttelsen tilhenger og hundeeier ;) Ikke mamma enda.

Skrevet

Tenkjer ikkje noko særleg over det. Tykkjer det er greit at ungar går i klær frå uavhengige organisasjonar som dei fleste kan vere ganske samde med (altså ikkje kontroversielle organisasjonar), slike som t.d Dyrebeskyttelsen eller Redd Barna. Eg tykkjer ikkje det er greit med ungar kledd opp i logoane til meir kontroversielle organisasjonar, eller politiske parti.

Skrevet

Hvis det står azdc på en t-skjorte bryr det meg ikke, jeg får ikke automatiske tanker om verken barna eller foreldrene. Men hadde reagert hvis det var et politisk parti.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...