Sarafina Skrevet 16. april 2011 #1 Skrevet 16. april 2011 Jeg så denne filmen i dag, og synes den var helt fantastisk En fin og eventyrlig historie, og veldig gode skuespillere. Robert Pattinson og Reese Witherspoon liker jeg veldig godt, og Christopher Waltz i "skurkerollen" spiller også utrolig bra. Og elefanten i filmen er også fantastisk. Hva synes dere om filmen?
sequin Skrevet 16. april 2011 #2 Skrevet 16. april 2011 ååååh skal se den på mandag, gleder meg helt vilt! Sittet og sett på trailerne hundre tusen ganger denne helgen!
Sarafina Skrevet 16. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2011 ååååh skal se den på mandag, gleder meg helt vilt! Sittet og sett på trailerne hundre tusen ganger denne helgen! Du kan virkelig glede deg ja! genial casting i denne filmen. Robert Pattinsom som er den store helten for tenåringsjentene etter Twilight-suksessen. Reese Witherspoon som er kanskje Hollywoods beste skuespillerinne for tiden, og hele "Americas Sweetheart". Og Christopher Waltz som er en etablert og eldre skuespiller og Oscar-vinner (i likhet med Reese).
MissStiles Skrevet 17. april 2011 #4 Skrevet 17. april 2011 Er den bra? Jeg har lyst til å se den i påsken.
Sarafina Skrevet 17. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2011 (endret) Er den bra? Jeg har lyst til å se den i påsken. jeg synes jo ihvertfall at den var kjempebra, får se om det kommer noen flere svar her På Filmweb sine sider, så har stemmer fra publikum gitt den god karakter. http://www.filmweb.no/film/article400348.ece;jsessionid=F95C33D437618D87C47218A452E757A9.yolanda#program Går forresten mye bra på kino nå, synes jeg. Har også lyst til å se Blue Valentine, og No Strings Attached - har sansen for Natalie Portman. Endret 17. april 2011 av Sarafina
Gjest *smak* Skrevet 17. april 2011 #6 Skrevet 17. april 2011 Den fikk jeg lyst å se!!! Da blir det en kinotur i løpet av påsken.. KJEKT
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #7 Skrevet 21. april 2011 Jeg så den nettopp, og digget den! Robert Pattinson... Yummy!
Mille_ Skrevet 22. april 2011 #8 Skrevet 22. april 2011 Kjempefin film, overrasker meg at den ikke har fått bedre kritikker/omtaler - men nå synes jeg generelt filmkritikerne er noen pussige skruer
AnonymBruker Skrevet 22. april 2011 #9 Skrevet 22. april 2011 Kjempefin film, overrasker meg at den ikke har fått bedre kritikker/omtaler - men nå synes jeg generelt filmkritikerne er noen pussige skruer Enig, de liker som oftest filmer som er litt mer sære, har jeg inntrykk av. Dette var en skikkelig feelgood-film, synes jeg.
Thorn Skrevet 22. april 2011 #10 Skrevet 22. april 2011 Dere som har sett filmen og liker den, har dere lest boka? Jeg likte nemlig boka veldig godt, og har egentlig bare middels/dårlige erfaringer med filmatiseringer av bøker jeg liker... Og Robert Pattinson er så ulik den Jacob som jeg så for meg når jeg leste boka, så er veldig spent på hvordan han er i den rollen!
Frøken Smilla Skrevet 22. april 2011 #11 Skrevet 22. april 2011 Jeg har lest boken og sett filmen -og likte begge deler veldig godt. Jeg er også egentlig skeptisk til filmatisering av bøker, for det blir ofte så "feil", men denne gangen har filmskaperne vært veldig "tro" mot boken. Vær bare obs på at Uncle Al og August er gjort til en og samme person i filmen (det var et øyeblikks forvirring for meg da jeg oppdaget det).
Thorn Skrevet 22. april 2011 #12 Skrevet 22. april 2011 Vær bare obs på at Uncle Al og August er gjort til en og samme person i filmen (det var et øyeblikks forvirring for meg da jeg oppdaget det). Skeptisk!! Skrekkeksempelet mitt er filmatiseringen av Ps. I Love You, en bok som jeg er vanvittig glad i og har lest utallige ganger. Og så kommer filmen ut, og er så fundamentalt ulik boka at det gjør vondt. Hater faktisk den filmen, den kunne blitt så ufattelig bra om den var mer tro mot boka. Skulle ønske den ble spilt inn på nytt...
Frøken Smilla Skrevet 22. april 2011 #13 Skrevet 22. april 2011 Skeptisk!! Skrekkeksempelet mitt er filmatiseringen av Ps. I Love You, en bok som jeg er vanvittig glad i og har lest utallige ganger. Og så kommer filmen ut, og er så fundamentalt ulik boka at det gjør vondt. Hater faktisk den filmen, den kunne blitt så ufattelig bra om den var mer tro mot boka. Skulle ønske den ble spilt inn på nytt... Det fungerte faktisk kjempefint i "Water for elephants" "PS I love you" likte jeg heller ikke som film, men så var jeg bare passe fan av boken. Mitt skrekkeksempel er "The Beach". Boken er fantastisk, men filmen er jo helt krise! Der har en regissør latt DiCaprios ego vinne, og filmen har en helt annen versjon av hovedpersonens liv og virke på øya enn det boka har. Det er en film jeg angrer bittert på at jeg tok meg tid til å se! Huff.
Sarafina Skrevet 23. april 2011 Forfatter #14 Skrevet 23. april 2011 Dere som har sett filmen og liker den, har dere lest boka? Jeg likte nemlig boka veldig godt, og har egentlig bare middels/dårlige erfaringer med filmatiseringer av bøker jeg liker... Og Robert Pattinson er så ulik den Jacob som jeg så for meg når jeg leste boka, så er veldig spent på hvordan han er i den rollen! Jeg har ikke lest boka, men har tenkt å gjøre det nå, siden jeg likte filmen så godt Selv om noe av moroa med å lese bøker er å danne sine egne bilder i hodet.
Mischa Skrevet 24. april 2011 #15 Skrevet 24. april 2011 Jeg har også lest boken og sett filmen, likte filmatiseringen jeg Det er riktignok noen år siden jeg leste boken, så jeg følte ikke at noe manglet og at det var rette personer som fylte rollene. Men hvis noen er uenig skulle jeg gjerne likt å vite hva man hadde ønsket annerledes
Thorn Skrevet 26. april 2011 #16 Skrevet 26. april 2011 Da har jeg sett filmen, og jeg var kjempefornøyd! Syns de har vært vanvittig flinke til å få frem stemningen jeg så for meg da jeg leste boka, og skuespillerene passet kjempegodt til rollene sine selv om de ikke matchet mine rollefigurer. Det eneste jeg syns var dumt, var måten de hadde gjort det på i konflikten mot slutten, der syns jeg at de hadde tatt en litt enkel løsning. Det manglet liksom noe. Også likte jeg slutten på boka veldig godt og savnet noe av det i filmen, men tenker at det kanskje blir litt mye spoiler av boka å si akkurat hva jeg savnet...
MissStiles Skrevet 31. mai 2011 #17 Skrevet 31. mai 2011 Da har jeg endelig fått sett filmen. Likte den kjempegodt! Jeg har litt lyst til å lese boka!
Bloodflowers Skrevet 31. mai 2011 #18 Skrevet 31. mai 2011 Så filmen i helga, og likte den kjempegodt! Måtte imidlertid se vekk da den stakkars elefanten ble torturert. Fikk helt vondt inni meg
-Fisken- Skrevet 31. mai 2011 #19 Skrevet 31. mai 2011 Dere som har sett filmen og liker den, har dere lest boka? Jeg likte nemlig boka veldig godt, og har egentlig bare middels/dårlige erfaringer med filmatiseringer av bøker jeg liker... Og Robert Pattinson er så ulik den Jacob som jeg så for meg når jeg leste boka, så er veldig spent på hvordan han er i den rollen! Jeg syntes boka var fantastisk, men ble litt skuffet over filmen. Flere nyanser som ikke kom frem. Men sånn vil det jo alltid være med filmatiserte bøker.
Maneo Skrevet 1. juni 2011 #20 Skrevet 1. juni 2011 Jeg hadde lyst til å se filmen, helt til jeg så elefanten som også er med i filmen. Stakkar! Da holder jeg meg heller bare til boka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå