Mallea Skrevet 16. april 2011 #1 Del Skrevet 16. april 2011 Jeg har tenkt litt på å ta studiet "lektor i realfag" for så jobbe som realfagslærer på videregående.Jeg syns dette virker som et veldig spennende yrke og med mange utfordringer. Jeg går nå på VG2 studiespesaliserende, der jeg også tar R1, R2, kjemi 1 og 2, fysikk 1 og biologi 1. Jeg regner med at når jeg er ferdig på videregående så kommer jeg til å ha et snitt rundt 5. Er det vanskelig og komme inn på dette studiet? Er studiet hardt og tungt(hvordan er studiet sånn generelt)? Hvilken skole anbefaler du? (jeg har selv tenkt litt på NTNU, hvis jeg kommer inn) Er det vanskelig å få jobb? Etterutdanning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 16. april 2011 #2 Del Skrevet 16. april 2011 Opptakskrav og poenggrenser ser du på samordna opptak. Tipper studiet er ganske hardt, du tar det som egentlig er 6 års utdanning på 5 år. (Noen fag gjøres litt mindre osv da) Jobb får du garantert. Tipper du kan velge og vrake når du blir ferdig. Hva mener du med etterutdanning? Hvilken skole du tar det på vil jeg tro har lite å si, du får ikke allverdens til fordypning utenom i selve masteroppgaven din siden du må ta to skolefag ellers i studiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mallea Skrevet 16. april 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 16. april 2011 Opptakskrav og poenggrenser ser du på samordna opptak. Tipper studiet er ganske hardt, du tar det som egentlig er 6 års utdanning på 5 år. (Noen fag gjøres litt mindre osv da) Jobb får du garantert. Tipper du kan velge og vrake når du blir ferdig. Hva mener du med etterutdanning? Hvilken skole du tar det på vil jeg tro har lite å si, du får ikke allverdens til fordypning utenom i selve masteroppgaven din siden du må ta to skolefag ellers i studiet. Det jeg mener med etterutdanning er kanskje det om jeg har mulighet til å jobbe som noe annet enn lærer etter en stund, hvis jeg finner ut at det ikke er noe spennende lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mallea Skrevet 16. april 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 16. april 2011 Håper noen som studerer dette, eller har studert dette kan komme med noen råd og erfaringer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 16. april 2011 #5 Del Skrevet 16. april 2011 Åja. Ja, du har jo en master i realfag, om enn litt tynnere, men tror det skal gå fint å få jobb innenfor ting relatert til ditt realfag fordi. Jeg studerer med folk som går integrert master i språk, og de sier at det er litt pes, og de er ikke helt fornøyde med alle elementer i studiet.. Sånn hvis du ikke er helt sikker på om du vil i skolen, ville jeg kanskje tatt en master først (og bare passa på å få 60 sp i 2 realfag) , også søkt PPU etterpå. Da får du en fullverdig master + at du blir lektor, istedet for å få det som i følge de på språk iallfall mener ikke er en helt fullverdig master, de tar bare 90 masterrelaterte sp , istedet for 120. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mallea Skrevet 16. april 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) okei! Takk for hjelpen Flere som har peiling på denne utdanningen ? Endret 3. mai 2011 av Mallea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest studenten95 Skrevet 16. januar 2015 #7 Del Skrevet 16. januar 2015 Håper noen som studerer dette, eller har studert dette kan komme med noen råd og erfaringer! Hva ble det til? Studerer du til å bli lektor? (Hvis du fortsatt er her på forumet, hehe ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå