Gå til innhold

jobbsituasjon..

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

har et lite spm ang jobbsammenheng. jeg er eneste jenete på min jobb og her en forleden dag leste jeg gamle mailer hvor en hadde skrevet til noen andre om noe jeg hadde gjort på jobb, altså nåe helt riktig.. men språkbrken falt litt negatvit men kan også falle positivt, men så negatvi som jeg er tolket jeg det dit hen! det stod:" søte.. (navnet mitt) har gjort dette.." likte ikke dette helt.

var det mentsom søte..eller sukkersøte eller frekt eller positivt... ? liker ikke slike situasjoner og har lyst til å finne meg noe nytt nå! hva ville dere tenkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:o Hvis du er hårsår og usikker på deg selv at du vil bytte jobb pga. av det, tror jeg du kommer til være en evig vandrer...

Lykke til! :wink:

Skrevet

Ta det opp med vedkommende dersom du er frykteleg usikker. Ellers er dette ikkje noko å bry seg om...

Gjest Anonymous
Skrevet

men jeg skjønner ikke helt, jeg kommer godt overnes med menneskene her føler jeg, men kanskje jeg tar det for gitt og ikke gjør det.. ja ejg er hårsjår detsverre! det kan jeg innrømme.. men det var kankje ment at jeg var så altfor sukkersøt også!? men det er da ikke vanlig språkbruk man bruker til andre mennesker viaa mail?

Skrevet

Kommer vel an på hva kommentaren viser til da vel? Viser det til en bra ting du har gjort for en annen f.eks...."søte xxx har gjor dette", eller har du sladret om ett eller annet og dermed fått kommentaren "søte xx har gjort dette?"

Det er ikke helt lett for oss som sitter her og skulle tolke meningen i en kommentar som du fant når alt du forteller oss er at det stod "søte xxx har gjort dette"... det skjønner du sikkert..

Skrevet

Men skal man se ut fra hva menn påstår er normalen, så mener nok vedkommende "søte" som akkurat at du var søt som gjorde det.

Det påståes jo at menn mener det de sier, og at det er vi kvinnfolk som analyserer istykker det de sier og får det til å bli noe de ikke engang ville tenkt.

Kan det ha vært at du gjorde noe som personen mener at var fint at du gjorde? eller viste det til at du hadde sladret på noe om noe?

Forteller du hva det dreide seg om er det lettere å se helheten for oss også. (som mysan allerede har påpekt.)

Skrevet

Jeg ville nok og helst hatt helheten ja, men vil tro det var snille han mente.

Skrevet

Ja, hvis det er slik at man i det hele tatt er i tvil i en slik situasjon, vil det stå eller falle på hvordan man opplever verden... Er glasset halv-fullt eller halv-tomt?!

Gjest Anonymous
Skrevet

ja det hele var positivt.. det jeg hadde gjort altså, men først trodde jeg kanskje at jeg hadde gjort det feil, men har fått oppklart at det var riktig gjort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...