Gå til innhold

Når går grensen (aldersmessig) for at far skal se datteren naken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier vel alt. Sikkert et dumt spørsmål men jeg lurer litt på det. Jeg tenker at grensen går før datteren begynner å bli utviklet? Eller er jeg helt på jordet her? Er det noen norm for dette aldersmessig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen fast alder for det da? Vil tro den kommer naturlig når enten datteren eller faren ikke har lyst til at han skal se henne naken lenger. (Og da gjelder selvsagt "grensen" for den som først synes det begynner å føles ubehagelig.)

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å si en alder, men det kommer naturlig når datteren ikke lenger ønsker å være naken foran faren. En enkel måre å løse dette på er å ha nøkkel på badet, så de som ønsker privatliv står fritt til å låse døren. En generell regel er vel at datteren ønsker privatliv når hun begynner å komme i puperteten.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Det høres selvfølgelig veldig fornuftig ut :-)

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke noe i veien med at en far ser datteren sin naken, eller en mor ser sønnen sin naken?

Men husker selv at når jeg kom i puberteten, så trasket jeg ikke lenger naken rundt om kring, og låste døren når jeg dusjet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre faren er pedofil så forstår jeg ikke problemet med at far evt. ser datter naken.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns at det kommer litt mer an på situasjonen enn selve alderen. Noen ganger er det ekstreme tilfeller hvor far er nødt til å se datteren naken, enten det er ved sykdom eller noe sånt. Men, i utgangspunktet så syns jeg at når datteren (eller sønnen) er gammel nok til å kle på seg selv, dusje og bade selv, og ellers er kommet i puberteten og den type ting, så er det ikke lengre normalt.

Skrevet

Med mindre faren er pedofil så forstår jeg ikke problemet med at far evt. ser datter naken.

...hvis ikke datteren ikke liker det da...;)

(dårlig setning ser jeg...;O)

AnonymBruker
Skrevet

Når går grensen (aldersmessig) for at mor skal se sønnen naken ?

AnonymBruker
Skrevet

Når går grensen (aldersmessig) for at mor skal se sønnen naken ?

Tja jeg ser min sønn på snart 18 naken til stadighet, men det er jo fordi han ikke eier sjenanse og plutselig sprader gjennom boligen i nettoen på vei fra bad til soverom.

"Grensen" går imidlertid også der når den ene av partene synes det blir ubehagelig. Sånn sett er jo grensa nådd, for jeg hadde jo foretrukket at han dekker seg til.. men egentlig gir jeg beng.

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det hverken noe skal eller grense. Dette må bli helt opptil datteren å bestemme, uavhengig om alder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke under 13 år.

Skrevet

Mine har sett faren naken i mange år. Eldste er nå 14 år. Det er ikke noe problem for han sånn sett og heller ikke for henne. Hun går inn på badet når han dusjer og ingen virker som de bryr seg om det.

AnonymBruker
Skrevet

Her begynte unger å bli blyge rundt 8-10 årsalderen. Dette ble respektert. De var fra før av vandt til nakenhet. Vi fikk jo et glimt av hverandre etter det også, men ingen var hysteriske om det.

Reagerer på at TS nevner far og datter. Kan da like gjerne være mor og sønn.

Gjest Dee-lite
Skrevet

Hva i all verden er forskjellen på om det er mor eller far??

Og når ble det farlig å se noen naken?

Skrevet

Mine har sett faren naken i mange år. Eldste er nå 14 år. Det er ikke noe problem for han sånn sett og heller ikke for henne. Hun går inn på badet når han dusjer og ingen virker som de bryr seg om det.

Gjør eg når eg er hjemme på besøk også, og eg er 24. Ser ikke problemet med det :)

AnonymBruker
Skrevet

Husker så godt mamma sin kommentar da jeg var 11 år og på vei inn i puberteten "neee har du begynt å få hår på tissen din du da?" med sånn "dikkestemme". Jeg holdt på å daue av skam husker jeg og etter det dusjet jeg selv!

• Liker 1
Skrevet

Dette kommer helt naturlig, og det gjelder både far/datter - sønn/mor - datter/mor osv osv...Tror sønnen min va rundt 9-10 da han begynte skjule seg for meg :)

Skrevet

Med mindre det dreier seg om pedofile foreldre her, så ser eg inga grunn til å ha aldersgrense på dette. Ungane får velgje sjølv kor lenge dei er komfortable med at mor eller far ser dei nakne. Nokon blir sjenerte allereie ved 7-8 års alder, andre bryr seg ikkje i det heile tatt.

Sjølv tilhøyrte eg (og gjer det framleis) den siste kategorien. Både mora og faren min har sett meg naken gjennom tenåra og som vaksen, og eg har sett dei nakne i same tidsrom (altså då eg var tenåring, eg har ikkje sett dei som tenåringar :fnise: Elendig forklart).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...