AnonymBruker Skrevet 16. april 2011 #1 Skrevet 16. april 2011 Jeg har tenkt til å søke om bostøtte, men lurer på hvor "firkanta" reglene er, greit å vite hva jeg skal skrive på søknaden. Jeg er alenemor, gutt på snart 3år, skal han skrives inn på antall personer i husstanden ? Jeg leier bolig til 7000kr i mnd, og boligen fyller alle krav. Jeg har ny kjæreste, (ikke barnets far) som bor litt sånn til og fra hos meg. Han har egen leilighet, men har også en del av tinga sine hos meg, og er som regel mest hos meg. Men som sagt, er jeg som leier, betaler og står på leiekontrakta. Må jeg skrive på han som en person i husstanden? Må hannes inntekt regnes med ? Er jo egentlig kun meg selv som står for leie å slikt, og som offisielt bor her, så da skal jeg vell ikke føre på han ? Håper noen har litt mer info om dette enn jeg selv sitter med :gjeiper:
Gjest Consensio Skrevet 16. april 2011 #2 Skrevet 16. april 2011 Om han ikke bor hos deg, dvs har samme adresse som deg og har den adressen oppført i folkebokføringen, så skal du ikke skrive han som en av husstanden.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2011 #3 Skrevet 16. april 2011 Var det jeg trodde Men litt kjipt om de har sånn "hjemmebesøk" for å finne ut om det en skriver på søknaden stemmer eller ikke. For da hadde det jo sett ut som han hadde bodd hos meg Men skal jeg føre på barnet da? Sånn at vi blir to stk i husstanden ?
Gjest Consensio Skrevet 16. april 2011 #4 Skrevet 16. april 2011 Blir ikke kjipt om de skulle ta stikkprøver hos deg. Uansett hvor mye støtte man får fra staten, så har man likevel lov til å ha besøk. Du skal nok helt sikkert føre på at du har barn ja, men vil tro det er et eget avsnitt om det
Murmelmy Skrevet 18. april 2011 #5 Skrevet 18. april 2011 Du skal fylle ut hele søknaden og legge ved selvangivelse og huskontrakt. Sønnen din er en del av husstanden og skal skrives opp. Kjæresten din er ikke. Kun de som er folkeregistrert på adressen. Har du hatt inntektsnedgang, skal du føre opp dette. Du skal også fylle ut informasjonen om leiligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå