Happychilli Skrevet 16. april 2011 #1 Skrevet 16. april 2011 heisann jeg søkte på gjenopptak av dagpenger for snart 2 uker siden. Jeg vet jo at ting i nav kan gå tregt, men sist tok det 1 uke før tingene var på plass, da var det også gjenopptak - dette var i september. hva vil det si når meldekortet hopper rett til ingen beregning? har de bare ikke enda behandlet søknaden? og hva skjer etterhvert med feltet : ingen beregning, vil det beregnes når de har ordnet det? veldig bekymret jeg nå..
Happychilli Skrevet 16. april 2011 Forfatter #2 Skrevet 16. april 2011 står også at man skal kunne se: din sak - dagpenger , om søknaden er mottatt eller ikke.. og om den er ferdig behandlet. Det finner jeg ikke på min side.. muligvis fordi jeg bare har søkt om gjenopptak eller? skikkelig nedfor jeg nå, også går det jo ikke an og ringe dem i helgene..
AnonymBruker Skrevet 16. april 2011 #3 Skrevet 16. april 2011 Virker ikke som om den er behandlet, du skal ha svar innen 3 uker- ring eller oppsøk kontoret på mandag. Det ordner seg
Happychilli Skrevet 16. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 16. april 2011 okei, innen 3 uker altså.. ja tenkte og ta turen ned på mandag, de har ingen grunn til og avslå søknaden. MEN jeg ser på der det står at kan kan se sin sak, så står det at vedtak eldre enn 60 dager ikke vises, kanskje det er derfor den ikke vises.. siden sist var i september og dette er gjennopptak og ikke en helt ny søknad? uff.. jeg er sånn i overkant nervøs av slike ting, sånn i veldig overkant. Hater at mitt liv liksom ligger i noens hender.. på en måte..
AnonymBruker Skrevet 16. april 2011 #5 Skrevet 16. april 2011 okei, innen 3 uker altså.. ja tenkte og ta turen ned på mandag, de har ingen grunn til og avslå søknaden. MEN jeg ser på der det står at kan kan se sin sak, så står det at vedtak eldre enn 60 dager ikke vises, kanskje det er derfor den ikke vises.. siden sist var i september og dette er gjennopptak og ikke en helt ny søknad? uff.. jeg er sånn i overkant nervøs av slike ting, sånn i veldig overkant. Hater at mitt liv liksom ligger i noens hender.. på en måte.. Ja, vedtakstid er alltid 3 uker. Ingenting å være nervøs for, du har selv kontroll over eget liv-at noen behandler søknaden din på ett offentlig kontor er ganske så vanlig i dette landet. Når søknaden er ferdig behandlet vil det komme opp nye data på din side, god helg
Happychilli Skrevet 16. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 16. april 2011 tusen takk for svar igjen:) sist jeg søkte om gjennopptak, august ifjor, ser jeg at det tok 3 dager bare, sikkert derfor jeg er i overkant optimist da:) har fått dette her andre skjema i posten, melding om vedtak står det også blablabla hva jeg har behov for i henhold til arbeid. jeg kan ikke noe for det, i overkant nervøs alltid jeg når det gjelder sånne ting
AnonymBruker Skrevet 16. april 2011 #7 Skrevet 16. april 2011 tusen takk for svar igjen:) sist jeg søkte om gjennopptak, august ifjor, ser jeg at det tok 3 dager bare, sikkert derfor jeg er i overkant optimist da:) har fått dette her andre skjema i posten, melding om vedtak står det også blablabla hva jeg har behov for i henhold til arbeid. jeg kan ikke noe for det, i overkant nervøs alltid jeg når det gjelder sånne ting I følge forvaltningsloven skal du alltid ha ett svar når søknad er mottatt, da skal de ha 3 uker på seg til endelig vedtak foreligger. Synes de har god tid jeg..
Happychilli Skrevet 16. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 16. april 2011 ja, jeg er i overkant nervøs som sagt, ikke meningen og virke rar lissom, siden jeg vet at nav er trege, men for min del har ting gått så kjapt hele tiden hos nav, så jeg er vel en av de heldige. skulle bare mangle at noe tok litt tid for meg også jeg er så livredd for avslag, selvom det ikke er noe som helst grunnlag for det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå