Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEg har bestilt mitt føste sett med EL-tester fra Billige Tester. Etter kalenderen å dømme er det enda et par dager til eggløsning, men jeg satte i gang i dag. Og jeg fkk en skyggestrek! :)

Er det da lurt å vente med :sengekos: eller bare å sette i gang..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

EL tester blir positive 12-36 timer før eggløsning, så det er absolutt ikke for tidlig å sette i gang. Har du ikke testet etter EL før kan det være du har EL mange dager før/etter det du trur, da 14 dager før mens kun er et gjennomsnitt.

Men skyggestrek betyr ikke at EL er nær forstående. Teststreken skal være like sterk eller sterke enn kontrollstreken. Man vil alltid få en strek der teststreken er, da man alltid har LH nivå i kroppen. Men rett før EL får LH nivået en topp. Les pakningsvedlegget grundig, og les også på pernilleinfo.no, det er blant annet greit å vite litt om når på døgnet man bør teste (her skal man ikke bruke morgenurin) og hvor konsentrert urinen bør være.

Skrevet

Hmmm... takk :) Tror jeg fortsetter og teste for å se om den blir sterkere da :) For den blir vel sterkere og sterkere etter hvert som EL nærmer seg, eller..?

Skrevet

Hmmm... takk :) Tror jeg fortsetter og teste for å se om den blir sterkere da :) For den blir vel sterkere og sterkere etter hvert som EL nærmer seg, eller..?

Det varierer. ENkelte opplever at den blir sterkere og sterkere, andre opplever at styrken varierer fra dag til dag. Tid på døgnet, hvor mye man har drukket etc. spiller inn. Men da man bare har noen timer igjen til eggløsning får LH nivået et stor topp, og testen vil være positiv.

Skrevet

Det aller beste er å ha sex annenhver dag fra dag 10 - 20, uansett hva eggløsningstesten sier :) hvis man har tid og lyst til det selvsagt :)

Skrevet

Mens mine tester aldri ble positive. :sukk:

Hvordan går det S@va, endrer testene seg?

Skrevet

Ja, Stinelin! I går ble den klart positiv!!! :):sengekos: Det var en lettelse å se det resultatet, selv om jeg vet at det ikke nødvendigvis ikke betyr EL og blablabla. Nå håper jeg bare på det beste.

Skrevet

Åååå!!! Lykke lykke til!!

Vi har fortsatt ca samme syklus:) Er EL tid her også nå. Jeg bruker ikke tester nå siden jeg kjenner godt når det er "dags"  Har hatt ELsmerter i hele dag! Nesten kjentes ut som om eggstokkene har blåst seg opp Vet jo ikke om det er modningen eller når det sprekker jeg kjenner så vi bare prøver for livet noen dager nå

Krysser alt for oss!!

Skrevet

Så spennede, Skytte! Jeg måtte bare kjøpe noen EL-tester for å se om alt var i gang igjen. Har jo gått på p-sprøyte i lang tid og det er et år siden jeg sluttet, så man blir jo litt skrullete av ventingen og usikkerheten. Men nå ser det ut til at alt er i rute :)

Gøy å ha en EL-buddy :fnise: Håper virkelig det klaffer for oss begge denne gangen og at det blir nyttårsbaby på oss begge to! :)

Skrevet

Et annet spørsmål... :sjenert:

Vil EL-testene fortsette å stige hvis et egg blir befruktet denne syklusen eller går det uansett i bølgedaler..? Jeg er veldig interessert i å teste så fort som mulig :jepp:

Skrevet

Et annet spørsmål... :sjenert:

Vil EL-testene fortsette å stige hvis et egg blir befruktet denne syklusen eller går det uansett i bølgedaler..? Jeg er veldig interessert i å teste så fort som mulig :jepp:

Etter EL vil EL test være negativ. Det har ingenting å si om egget er befruktet eller ikke, eggløsningstestene vil vise det samme (negativt). Når egget fester seg vil HCG produksjon starte. Samtidig vil LH nivået stige igjen. Derfor man opplever positive EL tester som gravid. Men en graviditetstest (HCG) vil uansett være positiv før en eggløsningstest (LH) blir positiv som følge av graviditet.

Skrevet

Fant esken med ELtester på badet idag ig da klarte jeg selvsagt ikke dy meg og måtte ta en:) Den var positiv som forventet egentlig da. Det var Quick Response sine tester og de er helt allrighte syns jeg. Har brukt graviditetstester også fra QR.

Which reminds me.. Jeg må bestille tester til ikm! Her er jeg optimist:)

Skrevet

Lykke til!!!!!!! Godt å være optimist :)

Jeg har også en god følelse denne gangen (som alle andre ganger :skratte: )

Nå er EL over for denne gang og det er bare denne forferdelige ventingen igjen......

Normalt sett får jeg ømme pupper etter EL, men har ikke fått det enda, så jeg håper jo selvfølgelig at det er et godt tegn. Selv om det er aaaaltfor tidlig.... :fnise:

Skrevet

Jeg har også alltid hatt ømme pupper i venteperioden. Men da jeg var gravid nå sist ble de ikke ømme før en uke etter EL. Og så var de litt annerledes ømme liksom.

Guuuud som jeg håper vi får klaff nå S@va!!

Har du dagbok? Jeg er bare på nett med mobilen så jeg får ikke opp linker:( Men vil gjerne kikke innom deg hvis du har:) Må bare få navnet på boka:)

Skrevet

Nei, jeg er bare innom av og til. Men det blir liksom litt ekstra nå da... :jepp: Prøver jo eeegentlig å ikke tenke på dette heele tida. Men det er sannelig ikke lett :fnise:

Heier på oss! :duskedame: Håper virkelig det klaffer for oss begge to!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...