Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg jobber med mennesker.

Selv er jeg ganske godt utrustet foran, og hvis jeg bøyer meg, så syntes kløfta uansett.

Innimellom tar jeg et skjerf som dekker litt bedre, men fortsatt kan kløfta mi syntes.

så tenker jeg på klesskoden nå til sommeren, da man jobber med mennesker som er opptatt av pupper og rumper.

F.eks hvis det blir en varm sommer så må jo jeg, som alle andre kunne få gå i singlet også.

Og flere bruker så klart skjørt der om sommeren, men jeg tenker det er greit å ha et slags underskjørt eller en litt stor hotpant under, i tilfelle en av de menneskene jeg jobber med drar opp skjørtet.

Men hva med køfta mi?

som sagt, det er en del bøy og tøy og det er ikke til å komme bort i fra at kløfta syntes i enkelte stillinger, og jeg vet at noen av kvinnene på jobben irriterer seg over denne kløfta, for å si det rett ut, men jeg kan vitterlig meg ikke noe for at jeg er godt utrustet heller. og jeg går ALDRI med utsingede topper, aldri. men jeg må få kunne gå med en vanlig topp ellr singlet til sommeren uten at det skal bli et så stort tema ut av det??

forslag til antrekk?

OG.. er jeg helt på jordet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker alltid sports-BH under i slike situasjoner, for da har jeg gjort mitt for å holde ting på plass. Men jeg skjønner det kanskje ikke er interessant å gå med sports-BH hver dag... :sjenert: Jeg er blitt så vant til det, så jeg bruker bare vanlig BH ved spesielle anledninger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår problemet.

Hva med en luftig tunika eller tynn bomuls skjorte

Skrevet

:ler:

Veldig spent på å få høre hva slags folk du jobber med, TS. ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

alle har sine " skavanker" og i jobbsammenheng må man ganske enkelt sørge for å minimere "skaden".

Jeg bruker ikke singlet på jobb, ikke pga kløft eller brystparti( der er jeg ganske dårlig utstyrt, gitt...), men det blir mye oppmerskomhet rundt muskulatur. For å unngå dette bruker jeg heller t-skjorter eller gensre med 3/4 arm. Jeg bruker heller ikke shorts, men capribukser.

Rent temperaturmessig gjør det liten forkjell å ha singlet eller t-skjorte, det samme med den halvmeteren på buksa. Er det varmt så er det varmt uansett.

Du jobber tett på folk, med endel "bøy og tøy", jeg gjetter endel pleie her. Du har en jobb å gjøre, kløften er revnedne likegyldig ift jobben du skal gjøre og har ingen relevans. Om det er distraherende for dine pasienter\brukere, sørg for å skjule den.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

:ler:

Veldig spent på å få høre hva slags folk du jobber med, TS. ;)

mennesker med downs syndrom. ;)

ts.

AnonymBruker
Skrevet

Forstår problemet.

Hva med en luftig tunika eller tynn bomuls skjorte

Ja, det er absolutt et godt forslag, men ikke for å virke pirkete, men her om dagen gikk jeg i en stor og luftig skjorte, men da kneppet jeg den opp litt øverst fordi det var varmt, og da var problemet i gang igjen, så jeg endte opp med å sitte å holde meg ved brystet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker alltid sports-BH under i slike situasjoner, for da har jeg gjort mitt for å holde ting på plass. Men jeg skjønner det kanskje ikke er interessant å gå med sports-BH hver dag... :sjenert: Jeg er blitt så vant til det, så jeg bruker bare vanlig BH ved spesielle anledninger.

Aha, jeg tror dette alternativet kan være noe, absolutt, men feks under en hvit singlet, syntes den under da?

Jeg bruker ofte to singleter jeg da, for at bh'en og evt. mønsteret ikke skal syntes.

ts.

AnonymBruker
Skrevet

alle har sine " skavanker" og i jobbsammenheng må man ganske enkelt sørge for å minimere "skaden".

Jeg bruker ikke singlet på jobb, ikke pga kløft eller brystparti( der er jeg ganske dårlig utstyrt, gitt...), men det blir mye oppmerskomhet rundt muskulatur. For å unngå dette bruker jeg heller t-skjorter eller gensre med 3/4 arm. Jeg bruker heller ikke shorts, men capribukser.

Rent temperaturmessig gjør det liten forkjell å ha singlet eller t-skjorte, det samme med den halvmeteren på buksa. Er det varmt så er det varmt uansett.

Du jobber tett på folk, med endel "bøy og tøy", jeg gjetter endel pleie her. Du har en jobb å gjøre, kløften er revnedne likegyldig ift jobben du skal gjøre og har ingen relevans. Om det er distraherende for dine pasienter\brukere, sørg for å skjule den.

Gode tips du kommer med her. :)

Men det jeg og vil frem til er at jeg f.eks kan ha på meg en topp som ikke er spesielt utringet, og nå tror sikkert noen jeg vil skryte (???), men ofte kommer den sabla kløfta til syne uansett, til enkeltes irritasjon.

jeg forstår at man ikke skal gå utfordrende kledd i en slik jobb, og jeg er overhode ikke den verste sånn sett, men samtidig vil jeg kunne gå kledd i f.eks en singlet eller en 3/4 ermet topp, uten at enkelte skal henge seg sånn veldig opp i kløfta.

nå er det dessverre et problem, så jeg prøver å lete etter en topp som går under kragebenene f.eks. for som du sier, er det varmt utgjør det vel liten forskjell.

Skrevet

Singlet på jobb er stort sett upassende. Ingen på min jobb bruker det uansett temperatur.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er noen av de kvinnene du jobber med sjalu? JA!!!

Jeg jobber som vernepleier, og der var det ei som fikk så det ljoma etter på grunn av det du nevner. Hun kledde seg ikke noe verre enn de andre hun, men hun hadde jo absolutt mer å by på der foran. :ler:

De er sjalu. Gå som andre går, du kan som du selv sier ikke noe for dette!

Hilsen Hans-Jørgen.

Skrevet

Aha, jeg tror dette alternativet kan være noe, absolutt, men feks under en hvit singlet, syntes den under da?

Jeg bruker ofte to singleter jeg da, for at bh'en og evt. mønsteret ikke skal syntes.

ts.

Tjaaa.. Jeg vet ikke om man får kjøpt hudfargede sportsBH-er, men det gjør man sikkert :) Ellers er det jo bare å bruke en singlet med litt farge på, og at det syns at man har en sports-BH under syns ikke jeg er særlig "pirrende", eller ugunstig i det hele tatt. Ser vel egentlig bare ut som man har flere singleter på seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Singlet på jobb er stort sett upassende. Ingen på min jobb bruker det uansett temperatur.

Hva jobber du med?

I min jobb så er vi ute med brukerene våre, og om sommeren kler flere seg i skjørt og i singleer. Det er jo tungt, med tunge løft og diverse, og er det varmt i tillegg må man kunne få kle seg i forholdsvis normale klær selvom man jobber med psykisk utviklingshemmede mennesker. Å "klå" på andre er uansett ikke lov, i mot ens vilje, og dette skal selv en psykisk utviklingshemmed forstå og unnlate å gjøre. Såpass gode rutiner skal det være.

Selv jobber jeg selv i et pleieyrke, med psykisik utviklingshemmede personer.

Hilsen Hans-Jørgen.

Skrevet

Til Hans-Jørgen: Det kan godt hende at de kvinnelige kollegaene er sjalu. Det kan også godt hende at de bedre vet hva som passer seg og ikke. På min jobb hadde det så absolutt vært upassende med singlet uansett puppestørrelse, og når TS attpåtil beskriver at både kollegaer og brukere reagerer på klærne hennes er det vel opplagt at hun burde kle seg i noe annet?

• Liker 4
Skrevet

Hei Hans-Jørgen. Det handler ikke om å skulle kle seg i hva en vil, selv om det er varmt. Når så du sist en bank- eller NAV-ansatt i singlet og miniskjørt? En kler seg passende på jobb. Jobber man i barbransjen kan det nok være på sin plass med utringet singlet og kort skjørt, i de fleste andre yrker er det ikke det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Til Hans-Jørgen: Det kan godt hende at de kvinnelige kollegaene er sjalu. Det kan også godt hende at de bedre vet hva som passer seg og ikke. På min jobb hadde det så absolutt vært upassende med singlet uansett puppestørrelse, og når TS attpåtil beskriver at både kollegaer og brukere reagerer på klærne hennes er det vel opplagt at hun burde kle seg i noe annet?

Nei, nei, hør nå her.

Her skal du få en ordentlig forklaring.

ALLE brukerene der reagerer på slikt. Man kan fint komme en vinter MED masse klær, og de tafser fortsatt. Folk med downs er sånn, spesielt i en viss alder.

Mange av jentene på jobben går i nylonstrømper med nettingmønster og diverse, og i shorts/skjørt.

Det er EI jente som har reagert på klærne mine, men den dagen var alt dekket til, som det egentlig alltid er. Poenget mitt er at hos meg kan kløfta lettere syntes fordi jeg har en del der foran for å si det sånn, og jeg kan jo ikke gå med høyhalser, eller tildekketfordi EI jente vil dette, men så klart, å gå med utringede klær det er jo helt undøvendig for alle i en slik situasjon.

Jeg mener ikke at denne jenta er spesielt misunnelig i grunn, annet enn at hun heller burde ta en titt på seg selv før hun får et slikt "oppheng" i brystkassa" mi....

PS: jeg har aldri gått i singlet heller, og lurte på hva annet jeg kunne bruke enn det. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei Hans-Jørgen. Det handler ikke om å skulle kle seg i hva en vil, selv om det er varmt. Når så du sist en bank- eller NAV-ansatt i singlet og miniskjørt? En kler seg passende på jobb. Jobber man i barbransjen kan det nok være på sin plass med utringet singlet og kort skjørt, i de fleste andre yrker er det ikke det.

Hva er galt med singlet og skjørt når man jobber på nav? :klø:

Og på min jobb så går faktisk veldig mange av kvinnene på jobben i korte skjørt eller shortser med nettingstrømper og lignende til. Dèt igjen setter jeg litt spørsmålstegn ved. Hud er hud, både oppe og nede.

• Liker 1
Skrevet

De fleste arbeidsplasser har da dress codes. Det ville vært idiotisk å stille i miniskjørt og utringet singlet i et revisjonsfirma eller i en bank. På samme måte som det ville vært idiotisk å stille opp som bartender i dressbukse og dressjakke. Det ville vært latterlig å se en butikkansatt i joggebukse og treningstøy. Og en sjef som gikk i tennissjorte og sandaler.

Jeg anbefaler at du bruker klær som skjuler rumpa og puppene. Det kan være f.eks. en kjole i litt tyngre materiale, en cardigan over ei vanlig bukse, en buksedress eller et sjal rundt halsen og puppene.

AnonymBruker
Skrevet

Jobber innenfor det samme, så om sommeren er det t-skjorte og capri som gjelder. Ville aldri falt meg inn å komme i singlett og skjørt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes jo t-skjorter som går høyt opp i halsen, selv om det er modeller for jenter. Jeg har kjøpt flere fra threadless.com, men vil tro de har liknende i "alle" klesbutikker. Ser helt greit ut, ikke noe å pynte seg med, men ikke nødvendigvis helt slaskete heller. Skjørt vet jeg ikke om jeg ville gått i om brukerne drar det opp, da ville jeg kanskje valgt en sommerbukse. Klå kan det hende de gjør uansett, men de får kanskje litt færre fristende triggere.

Og enig i at det er litt dresscode de fleste steder - jeg hadde sommerjobb på gravlund, og der fikk vi beskjed om å vaske arbeidstøyet ofte, og om å se litt anstendige ut. Likevel gikk en av kollegaene mine rundt i blonde-bh på varme dager :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...