Beauté Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 Min sønn på 7 kom med noen ganske sjokkerende uttrykk i dag. Noe som førte til at jeg og faren ble rett og slett forbanna. Man sier ikke sånt i den alderen. Og sånt sier man bare om man er boms eller rett og slett går på gaten. Vi var så sint og streng ang dette at han ba oss om unnskyldning etterpå. Han innså hvor stygt dette er. Heldigvis innså han alvoret og lovet at dette ville aldri skje. Det er så viktig å ta fatt i ting. Og noen ganger vet ikke vi foreldre hva de sier. Jeg skjønte omfanget fordi søsteren hans på 12 fortalte meg.
Askael Skrevet 16. april 2011 #2 Skrevet 16. april 2011 Ofte vet ikke ungene selv hva de sier heller, da. Jeg hadde nylig en prat med en kar om hva det egentlig ville si å vise fingeren til noen, for eksempel. Han gjorde det støtt og stadig fordi han hadde skjønt at det var stygt, og ville terge andre, men betydningen i det hadde han ikke snøring på. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2011 #3 Skrevet 16. april 2011 Hva var dette for noe egentlig? Er forskjell på om han ba dere til dra et visst sted eller om han bare sa F-ordet. Ser ikke noe poeng å lage et stort nummer av banning. Det skjedde aldri hjemme hos meg og jeg har aldri hatt et behov for banning. Det er bare ord... som menneskene selv har funnet på. 2
Gjest Purple Haze Skrevet 16. april 2011 #4 Skrevet 16. april 2011 Små barn gjentar gjerne det de hører av andre uten å forstå hva det betyr. Det bare hørtes tøft ut der og da. Men enig i at det er viktig å lære dem hva som er akseptabelt og ikke. Syns kanskje du tok vel hardt i, men han skjønte i hvert fall alvoret. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå